Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 17 אוגוסט 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה מנהיג חמאס במסר מאיים לישראל: אם ישראל תיצור עימות בעזה, נכתוש אותה (בטחוני) * שקד: צריך להגביל את הקדנציה של כל ראש ממשלה (פוליטי) * מפקד חיל האוויר היוצא: ישראל תקפה כמאה פעם שיירות נשק לחיזבאללה בחמש שנים (בטחוני) * גינויים מקיר לקיר נגד טראמפ ששב להאשים את שני הצדדים באחריות לאלימות הימים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

מנהיג חמאס במסר מאיים לישראל: אם ישראל תיצור עימות בעזה, נכתוש אותה (בטחוני) * שקד: צריך להגביל את הקדנציה של כל ראש ממשלה (פוליטי) * מפקד חיל האוויר היוצא: ישראל תקפה כמאה פעם שיירות נשק לחיזבאללה בחמש שנים (בטחוני) * גינויים מקיר לקיר נגד טראמפ ששב להאשים את שני הצדדים באחריות לאלימות הימים הקיצוני (חוץ) * ארה"ב: ועדת ביטחון המולדת תדון באיום מצד פעילים נאו-נאצים (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: מעונן חלקית וייעשה נאה. הטמפ' ללא שינוי ניכר והן יהיו רגילות לעונה. הלילה: מעונן חלקית עד בהיר.

שישי: לא יחול שינוי של ממש במזג האוויר.

שבת: תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

ראשון: לא יחול שינוי של ממש במזג האוויר.

חדשות

טבריה: בן 12.5 נעלב מגידופי נער בן 16, עלה לביתו, נטל סכין ודקר את הנער (מגפון ניוז)

צבא ארה"ב ביצע ניסוי במוצר ישראלי להגנה מפני קרינה גרעינית * מטרת שיתוף הפעולה היא להעמיד מענה רפואי מידי לכוחות הביטחון, במקרה של אסונות גרעין כתקיפה בפצצה מלוכלכת או דליפת כורים באזורי סיכון (מעריב)

לשכת העיתונות שללה את תעודתו של כתב אל ג'זירה לאחר שהזדהה כ"חלק מההתנגדות הפלשתינית"

– משרד החוץ התריע בפני משרד רה"מ: פגיעה באל-ג'זירה תזיק לישראל * בפגישה שנערכה באחרונה במטה לביטחון לאומי הזהיר משרד החוץ שמהלכים נגד אל-ג'זירה יגררו ביקורת בינלאומית

צה"ל פרסם שיר בערבית: "מוכן למות בגאווה כשהיד" * שדר תחנת הרדיו הצבאית גלגל"צ השמיע שיר של להקה פלסטינית הקוראת למהפכה נגד ישראל. * השדר: "טעיתי בתום לב, למדתי את הלקח"

המדינה לתושבי שדה בועז: "פנו את הבתים והאדמות יוסדרו" * בהצעת משרד הביטחון לאנשי היישוב שבגוש עציון, נמסר כי אם הם יהרסו בעצמם את אבעת הבתים הנמצאים במחלוקת, המדינה תשלים את הסקר על האדמות, כפי שהובטח, תוך שנה וחצי. חה"כ סמוטריץ' בתגובה: "קורא לתושבים לדחות בנימוס את דרישת ליברמן" (nrg)

משרד הרווחה הזמין ניצולי שואה לבקש סיוע, אך כשפנו נאמר להם שאין תקציב * למרות פרסום נרחב לתוכנית סיוע חדשה לניצולי שואה, משרד הרווחה לא עדכן את המחלקות המקומיות בפרטיה ולא העביר תקציב עבורה. עשרות ניצולים שפנו למחלקות לא זכו למענה (הארץ)

פוליטי

איילת שקד: צריך להגביל את הקדנציה של כל ראש ממשלה * שרת המשפטים העריכה, על רקע חקירות נתניהו, כי הקואליציה יציבה: "מאמינה שהבחירות יתקיימו ב-2019", והדגישה: "יש לסיים את החקירה מהר". * ח"כ גואטה מש"ס: "כתב אישום יחייב התפטרות" (מעריב)

מחריפים הצעדים נגד מתנגדי נתניהו בליכוד: נפסלו 2,500 'ליכודניקים חדשים' * ח"כ ביטן: "התפקדות הליכודניקים החדשים לליכוד היא עבירה פלילית, הם חותמים על טופס התפקדות, אבל לא תומכים בנו" * מקים התנועה השיב: "אם יזרקו אותנו מהדלת נחזור מהחלון" (מעריב)

בליכוד יעתרו לבטל חברותם של פעילי 'הליכודניקים החדשים': לעתירות יצורפו קטעי וידיאו וצילומים שמראים את ראשי הקבוצה במהלך ההפגנות נגד היועמ"ש וגם פוסטים שמעידים על כך שהם מבקשים להפיל את נתניהו (מעריב)

המדינה לבג"ץ: להזיז ההפגנות נגד היועמ"ש למקום אחר בפ"ת – "יש להורות על קיומה של המחאה בפתח תקווה במיקום אחר והולם יותר" בין הנימוקים: מספר המפגינים הרב והפרעה לתושבים * במשטרה מציעים להעביר את ההפגנות לפארק בעיר * הערכה: התחנה הבא של המפגינים – בית השרה שקד

מזכ"ל העבודה קורא להגדיל את התרומות למפלגות * כיום מותר למפלגות לגייס עד 1,000 שקל מאדם בשנה ו–2,300 שקל בשנת בחירות * ערן חרמוני מציע תיקון לחוק כך שיותר לכל מפלגה לגייס תרומות בהיקף של עד 5 מיליון שקל בשנה * העבודה תתחיל לגייס גם באמצעות מימון המונים באינטרנט (הארץ)

בטחוני

מפקד חיל האוויר היוצא: ישראל תקפה כמאה פעם שיירות נשק לחיזבאללה בחמש שנים: "ישנן פעולות קטנות וגם כאלו הנמשכות כמה ימים עם כלים רבים". לדבריו, החיל פיתח יכולת להנחית מכה מקדימה על חיזבאללה  (הארץ)

מנהיג חמאס במסר מאיים לישראל: אם ישראל תיצור עימות בעזה, נכתוש אותה * מנהיג ארגון הטרור הפלסטיני ברצועה, יחיא סנוואר, אמר שהוא אינו מעוניין במלחמה אך מוכן להילחם אם ישראל תכפה אותה – "אנחנו יותר גדולים מבעבר". * הוא נפגש עם ראשי הארגונים האחרים והביע נכונות לפיוס עם אבו מאזן

אירוע חריג בעזה: במהלך אירוע בו ניסו שני חשודים לחצות את הגבול לסיני, מחבל מתאבד פוצץ עצמו סמוך למעבר רפיח, בכיר בחמאס נהרג ונוספים נפצעו * בחמאס מאשימים: המחבל – פעיל של דאע"ש

מדיני

מלך ירדן על המשבר האחרון באל-אקצא: "מדובר בסוגייה ביטחונית ולא פוליטית"

הליגה הערבית: "נמשיך לבלום את ניסיונות ישראל לנרמל את מעמדה באו"ם"

גדעון סער: מאמץ פלסטיני שיטתי לכרסם בשטחי C (ערוץ7)

מקורב ליו"ר הרשות: "קושנר יגיע עם התחייבות מהנשיא" *  ההערכה: "קושנר יציע לפלשתינים צעדים בוני אמון – שורת הטבות כלכליות" (ישראל היום)

ישראל תציג למזכ"ל האו"ם מידע על פעילות איראן וחיזבאללה באזור * ביקורו הקרוב של מזכ"ל האו"ם בארץ נועד לעסוק במו"מ המדיני, אך לישראל יש תוכניות נוספות: להציג לו מידע מודיעיני חדש על איראן וחיזבאללה * בירושלים יתריעו: הארגון מפר את החלטות מועצת הביטחון – ויוביל להסלמה (ישראל היום)

חוץ

דיווח: המו"מ לעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי יידחה עד לדצמבר

סקר עולמי: על מי לסמוך – פוטין או טראמפ? העולם אינו בוטח בפוטין, אך עוד פחות בטראמפ * רוב הנשאלים ב-37 מדינות השיבו שאינם מאמינים שרוסיה מקדמת אינטרסים גלובליים. * אזרחי רוב המדינות שנשאלו אם טראמפ מסוגל "לעשות את הדבר הנכון בסוגיות גלובליות" העניקו לו ציון נמוך מלפוטין

האיחוד האירופי יגבש אמות מידה לסינון משקיעים סינים * נשיא הנציבות האירופית יכריז בחודש הבא על מהלכים שמטרתם לצמצם את היקף ההשקעות הסיניות במגזרי הטכנולוגיה, האנרגיה והתשתיות. השאיפה: גיבוש קריטריונים זהים ברחבי האיחוד לנטרול השתלטויות שמסכנות את הביטחון הלאומי. (כלכליסט)

גורם אמריקני: "נמשיך בהטלת סנקציות על איראן אם יערערו את יציבות האזור"

לברוב: מקווה שארה"ב לא תפר התחייבויות בהסכם עם איראן

סעודיה ועיראק יפתחו את הגבול ביניהן למסחר (ערוץ7)

אוסטרליה: אוסטרליה מאשימה את האופוזיציה בניו זילנד בניסיון להפיל את ממשלתה * סגן ראש ממשלת אוסטרליה נחשף כמי שמחזיק גם באזרחות ניו זילנדית וייתכן שאינו זכאי לכהן בפרלמנט. חילופי האשמות בין פוליטיקאים בשתי המדינות הציתו תקרית דיפלומטית יוצאת דופן (הארץ)

אפגניסטן: חייל אמריקני נהרג במבצע נגד דאעש

ארה"ב: מסוק צבאי אמריקאי התרסק עם חמשת אנשיו סמוך לחופי הוואי

– ועדת ביטחון המולדת תדון באיום מצד פעילים נאו-נאצים

– סוער בארה"ב: לאחר שגינה את התקרית החמורה בו גזענים דרסו למוות מפגין, טראמפ בהתבטאות מעוררת סערה:  "יש אשמים בשני הצדדים", "הייתה קבוצה שלא התנהגה כראוי, והייתה עוד קבוצה שגם הייתה אלימה". * טראמפ הוסיף: האם יבקשו להוריד את פסלי וושינגטון כי היה בעל עבדים?

בכיר בבית הלבן: טראמפ היה אמור לדבר על תשתיות, הסגל הופתע מנאומו אמש  * הבכיר אמר כי טראמפ לא תכנן לענות לשאלות של כתבים, שעליהן ענה ועורר סערה. * ראש הסגל שלו, ג'ון קלי, צולם מרכין ראש בזמן הדברים (NBC)

– בעקבות נאום טראמפ: 5 חברי מועצה המייעצת לטראמפ – מנכ"לים בכירים בחברות מובילות, קיימו היום שיחת ועידה שבה החליטו לפרק את הגוף המייעץ לנשיא * טראמפ מיהר להקדימם והודיעה על פירוק מועצת המנכ"לים – מועצות התעשיינים והמועצה המייעצת על מדיניות ואסטרטגיה

– "יש תוכנית מסודרת להפלת הנשיא טראמפ" * יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, עו"ד מרק צל, התייחס למהומות בווירג'יניה ואומר כי הן נועדו כדי להשפיל את טראמפ (ערוץ7)

– בכיר בממשל אובמה: "טראמפ מנסה להצית מלחמת אזרחים" * שר העבודה הקודם התייחס לתגובת הנשיא לפיגוע הימין הקיצוני בווירג'יניה, וטען שהסירוב לגנות אלימות היה דרכו של טראמפ מלכתחילה. (מעריב)

– מושל וירג'יניה על דברי טראמפ: זה לא מקרה של שני הצדדים אשמים

– ג'ורג' בוש האב והבן, נשיאי ארה"ב ה-41 וה-43 במספר, פרסמו הודעה משותפת: "אמריקה צריכה תמיד לדחות את הקנאות הגזענית". * השניים ביקשו להזכיר את דברי הנשיא ג'פרסון: "כולם שווים תחת החוק"

– מועמד לנשיאות גרמניה: אסור להשלים עם הזוועות שיוצאות מפיו של טראמפ * מרטין שולץ אמר כי האופן שבו נשיא ארה"ב הופך את האלימות הנאצית לטריוויאלית מסוכן ביותר.

– רה"מ בריטניה, מיי מבקרת את טראמפ: "אין להשוות בין פשיסטים לבין אלו המתנגדים להם"

– מזכ"ל האו"ם: עלינו לעמוד תמיד נגד גזענות ושנאת זרים

– מנכ"ל הליגה נגד השמצה אמר כי הוא "המום" מהאופן שבו טראמפ תקף את הפעילים שהפגינו נגד הניאו-נאצים בווירג'יניה. "אין שום מקום לקנאות ולגזענות המתועבת הזו"

– שגריר ארה"ב בישראל לשעבר שפירו: "הוא נותן גיבוי ותמיכה לאנשים הכי קיצוניים וגזעניים בקהילה שלנו, והם בירכו על כך"

– גם במערכת הפוליטית בישראל הגיבו לנאום טראמפ; שרת המשפטים שקד אמרה כי אין להפגין סובלנות לתופעות כנאצים. * ח"כ לבני: "מול תופעות כאלה צריך להתייצב ללא היסוס * רק ח"כ אורן חזן בירך את דברי טראמפ

בריטניה: בריטניה מתנגדת להצבת עמדות ביקורת בגבול בין צפון אירלנד לאירלנד

גרמניה: סקר: מפלגתה של מרקל צפויה להיות הגדולה ביותר בבחירות

ונצואלה: העצורים בהפגנות יישפטו בבתי דין אזרחיים

– מזכ"ל האו"ם: הפתרון למשבר בוונצואלה הוא פוליטי בלבד

–  37 אסירים נהרגו בפשיטה על כלא במערב המדינה * כוחות הביטחון פשטו על בית הכלא בצפון המדינה ובמקום נשמעו יריות ופיצוצים. * גורם רשמי במדינה אמר כי הכוחות ביקשו להשיב את הסדר לבית הכלא הקטן עליו השתלטו האסירים לאחרונה

מקסיקו: 2 בני אדם נהרגו בפיצוץ מפעל זיקוקים סמוך לבירה

הפליטים שנמלטו לאידליב חוששים להילכד שוב בין הג'יהאדיסטים למטוסים הזרים * כמיליון עקורים מצאו מקלט בצפון סוריה, אך המלחמה ממשיכה לנשוף בעורפם. "אנחנו תקועים בין ארגונים קיצוניים לבין הקהילה הבינלאומית שרוצה להילחם נגדם בכל מחיר", אומר אחד הפליטים (הארץ)

סוריה: המורדים מאשימים את כוחות המשטר בשימוש בנשק כימי בשכונת ג'ובר בדמשק * ארגון המורדים "פלאק אל רחמן" הודיע כי ביומים האחרונים הפגיז המשטר את שכונת ג'ובאר שבמזרח דמשק בנשק כימי. ההפגזות הן חלק ממתקפה כללית נרחבת שיזם המשטר על מעוזי המורדים במזרח ומרכז הבירה

– חיילים אירניים נלחמים בסוריה: ערוץ תקשורת שמקורב למשטר האירני מתפאר בהישגים של חיילי משמרות המהפכה בלחימה בסוריה * כעבור מספר שעות פרסמו האירנים הכחשה רשמית וגורפת לדברים

עיראק: עיראק מבקשת את עזרת האו"ם בחקירת פשעי דאעש

קולומביה: ממשלת קולומביה הכריזה על סיום הסכסוך עם מחתרת FARC

קוריאה: מרקל: אין פתרון צבאי למשבר בצפון קוריאה, חייבים משא ומתן

– טראמפ על דחיית שיגור הטיל של צפון קוריאה: "קים קיבל החלטה נבונה, האלטרנטיבה עלולה להוביל לקטסטרופה" * הנשיא התייחס לדברי שליט קוריאה הצפונית, לפיהם יחליט אם לתקוף את גואם במועד מאוחר יותר. "קים עשה החלטה מושכלת"

– מזכ"ל האו"ם: המתיחות בחצי האי הקוריאני הגיעה לרמות שלא נראו עשורים

– נשיא קוריאה הדרומית: "אני יכול להגיד בביטחון – לא תהיה מלחמה בחצי האי הקוריאני"

– חיל האוויר היפני ביצע תרגילים משותפים עם צבא ארה"ב סמוך לחצי האי הקוריאני

– דרום קוריאה הציעה לדון עם סין וארה"ב על מערכת ההגנה מטילים

– יועצו של טראמפ: אין פתרון צבאי למשבר עם צפון קוריאה * יועצו הקרוב של טראמפ באנון התייחס לנושא בריאיון והציג עמדה הפוכה מזו של הנשיא: "10 מיליון אנשים יהרגו בסיאול, הם לכדו אותנו"

בריאות

מחדל: כמעט חודשיים, טיפול נמרץ ללא מים * בחודשיים האחרונים פועלת המחלקה הקרדיולוגית בבית החולים בנהריה ללא מים – לא למקלחות ולא לשטיפת ידיים. הסיבה: זיהום חמור ומסוכן בצנרת. "חולים סיעודיים שצריך לרחוץ אותם, או סתם חולים, שוכבים במחלקה שבוע ולא יכולים להתקלח", מתארת עובדת בבית החולים (חדשות2)

משבר הדסה: עוד 3 אחיות התפטרו * גל העזיבות בבית החולים הדסה עין כרם ממשיך. השבוע הודיעו שלוש אחיות נוספות מהמחלה ההמטו-אנקולוגית שיעזבו את תפקידם. במהלך החודשים האחרונים עזבו 17 אנשי צוות את בית החולים (חדשות2)

תחבורה

מיום ראשון: הנפקת רישיונות רכב – גם בסניפי הדואר * לפני כשלושה חודשים איפשר משרד התחבורה להנפיק גם רישיונות נהיגה בכל סניפי הדואר ברחבי הארץ (דה מרקר)

שופט קבע כי אופניים חשמליים הם כלי רכב ממונע לכל דבר לעניין חוק הפיצויים לתאונות דרכים (מעריב)

נדל"ן

התקדמות בחקיקה על קב' רכישה: הצוות שדן בחקיקה עתיד להגיש את מסקנותיו לשרת המשפטים איילת שקד עד סוף החודש, והיא צפויה לפרסם את מסקנות הצוות לציבור בחודש ספטמבר * מסתמן שההסדרה האמורה תתמקד בסוגיות של הגנה על חברי הקבוצה והטלת חובות על המארגנים ליידע אותם בתחומים שונים, ואין כוונה לקדם חקיקה שתגביל לחלוטין את פעילות הקבוצות. הגורמים השתמשו בהגדרה "הסדרה רכה" והוסיפו כי המטרה של ההסדרה, אם באמצעות חקיקה או דרכים אחרות, תהיה להגן על חברי קבוצות הרכישה ולא לפגוע בכלי עצמו. (גלובס)

כלכלה

שערים יציגים (16/08/17): דולר = 3.628 ; ליש"ט = 4.668 ; אירו = 4.2465 ; פרנק שוויצרי = 3.7246

הבנק הפדרלי בארה"ב עשוי להתחיל בקרוב למכור נכסים * פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח שנערכה ביולי הראה שהדיון על יעיד האינפלציה בין חברי הוועדה מתחמם, וכי יש חברים שחושבים שצריך להתחיל לצמצם בקרוב את דף המאזנים של הבנק (בלומברג)

חרדים

שבת: בשבועיים הקרובים תבצע רכבת ישראל עבודות תוך "רמיסת השבת הקדושה" לטענת החרדים * העבודות מתוכננות להתבצע באישור הממשלה בשבתות של פרשת ראה ופרשת שופטים * ראב"ד ירושלים בתחילת חודש תמוז: "עיקר הפחד אינו רק ממחללי השבת אלא גם מהשומרי שבת ששותקים" * מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, לפני כשנה: "זעקת השבת המחוללת בעבודת כל מלאכה קבל עם ועולם באה אלינו – והשקט לא נוכל"; "היהדות החרדית אינה יכולה לשתף פעולה עם ממשלה כזו" * מועצת הרבנות הראשית לפני למעלה משנה: "השבת איננה עומדת למקח וממכר ואין מקום לפשרות בקדושתה" * החרדים מזהירים: בעבר כבר הפילו החרדים ממשלות בעקבות חילולי השבת (אידישע פוסט)

מכה למשטרה: בית המשפט שחרר את העצורים מאתמול בבוקר במאה שערים * במהלך התפרעויות אלימות של החרדים, אתמול לפנות בוקר בשכונת מאה שערים, נעצרו 2 חרדים בחשד כי התפרעו, תקפו שוטרים וסירבו להיענות לדרישת המשטרה להתפנות * הוועד נגד עינויים בסוף השבוע האחרון ל'שיחה מקומית' לאחר הפשיטה על 'מרכז ההצלה': "הציבור החרדי מנהל מאבק פוליטי בלתי אלים וזכויותיו מופרות ביד גסה" (אידישע פוסט)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן