Skip to content

עיריית נהריה מנעה כניסת תושבים ותקשורת לישיבת המועצה אמש

בעיריית נהריה אולי לא שמעו על זכות הציבור לדעת והחליטו שהאולם מלא ואין כניסה לאיש, גם לא לתקשורת. לשאלה מדוע לא הוכנסו עיתונאים ומי מממן אבטחה ייחודית לישיבה? העירייה טוענת: אלו שאלות מגמתיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעיריית נהריה אולי לא שמעו על זכות הציבור לדעת והחליטו שהאולם מלא ואין כניסה לאיש, גם לא לתקשורת. לשאלה מדוע לא הוכנסו עיתונאים ומי מממן אבטחה ייחודית לישיבה? העירייה טוענת: אלו שאלות מגמתיות

מאת אליק מאור

ישיבת מועצת  עיריית נהריה, נסגרה אתמול בפני תושבים. אלו שהגיעו נתקלו במאבטחים שמנעו כניסתם בטענה: אולם הישיבות מלא, אין מקום נוסף. הפתעה נוספת זומנה לתקשורת, עיתונאים שהגיעו לסקר את הישיבה נדחו מאותה סיבה. התושבים הזועמים זימנו את משטרת נהריה בטענה, שעל פי חוק, הכניסה לישיבה מותרת להם. צמד השוטרים שהגיע הודיע לנוכחים: אין מה לעשות. אסור לכם להיכנס, אבל תגיעו לתחנה ותגישו תלונה.

אנשי תקשורת מקומית סיפרו למגפון, כי זה מן רב מנסה ראש עיריית נהריה למנוע כניסת קהל  לישיבות המועצה. לדבריהם, בישיבה האחרונה הגיע למקום יועצה המשפטי של העיריה וקבע כי אין אפשרות חוקית למנוע מתושבי העיר מלהיכנס לישיבת המועצה כמו גם לתקשורת, ולכן אושרה הכניסה.

שרית מולכו, תושבת נהריה זעמה ואמרה כי "ג'קי  סבג, ראש העירייה או מקורביו, הזמינו כנראה מקורבים להגיע מבעוד מועד לאולם הישיבות, על מנת שיוכלו לטעון כי האולם מלא ואין מקום לאדם נוסף באולם".

אדי גל, כתב ידיעות תקשורת, אמר כי נדהם לגלות שהכניסה נמנעה גם מאנשי תקשורת וסיפר כי בדרך כלל הכניסה לאולם הישיבות מתאפשרת ממש בסמוך לפתיחת הישיבה. "הפעם" כך הוא אמר, "בוצע טריק, זומנו מקורבים לסבג על מנת לטעון שהאולם מלא". התושבים הזועמים הגישו תלונה במשטרת נהריה. מהמשטרה נמסר כי התלונה תיחקר ובמידה ונעברה עבירה, המשטרה תדע לטפל בעניין.

מעיריית נהריה נמסר כי "העירייה אינה רוצה להתייחס לשאלות המגמתיות שהפניתם. מי שנכח באולם היו תושבי נהריה, מכל גווני הדעות הפוליטיות, וכן נכח כל הצוות המקצועי,  ומאחר שהאולם היה מלא ולא היה מקום, ומתוך הפקת לקחים מהעבר שהיו כאלו בעמידה, שהפריעו לניהול הישיבה, לא ניתן היה לאשר שייכנסו אנשים כשאין מקום בחדר הישיבות. תפקידו של ראש העיר לדאוג לסדר הציבורי בעיר בכלל ובישיבות המועצה בפרט וכך הוא נוהג".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן