Skip to content

"אני במצב בריאותי לא טוב ומה שעשה אין לו קשר לאשתי" כתב המרצח

בפוסט שהעלה הלילה מבצע הפיגוע בהר הדר, המחבל ג'מל נמר, הוא כתב: אני אומר זאת בדעה צלולה לאשתי אין קשר למה שהולך לקרות מחר". נתניהו: " בית המחבל ייהרס. צה"ל כבר הטיל כתר על הכפר. שוללים עכשיו את כל היתרי העבודה של המשפחה המורחבת של אותו מחבל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

שלושת הנרצחים
שלושת הנרצחים

בהמשך לפיגוע הרצחני בישוב הר אדר היום (שלישי) בבוקר, קיים מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ערן ניב, הערכת מצב בישוב. תוך כך,  כוחות צה״ל ומג״ב פשטו על בית המחבל וכיתרו את מרחב הכפר שממנו יצא. בפיגוע הרצחני נרצחו שלושה: אור אריש (25) מאבטח מהר אדר, יוסף עותמאן (25), מאבטח מאבו גוש, ולחם משמר הגבול, סמ"ר סולומון גברייה מבאר יעקב. אדם נוסף (33), נפצע, נותח בבית החולים הדסה עין כרם יצא מכלל סכנה ומתאושש כעת ביחידה לטיפול נמרץ. הלווייתו של סמ"ר סולומון אגבריהה, תתקיים היום בשעה 17:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב.

צה"ל פשט על בית סוריכ (צילום דובר צה"ל)
צה"ל פשט על בית סוריכ (צילום דובר צה"ל)
עמדת המאבטחים לאחר ירי המחבל (צילום: דובר צה"ל)
עמדת המאבטחים לאחר ירי המחבל (צילום: דובר צה"ל)
עמדת המאבטחים לאחר ירי המחבל (צילום: דובר צה"ל)
עמדת המאבטחים לאחר ירי המחבל (צילום: דובר צה"ל)

ראש מועצת באר יעקב ניסים גוזלן, ישובו של אגברייה אמר הבוקר: "התעוררנו הבוקר לאסון כבד פיגוע רצחני מתועב על ידי בן עוולה שפשוט הרס את החיים של משפחות בישראל ובהם תושב באר יעקב סולומון גברייה. הוא היה מלח הארץ, לוחם במג"ב. לפני שנה הוא נפצע בפיגוע בקו התפר בירושלים ואחרי חודשיים החלמה חזר למשמר הגבול כדי להגן על המדינה. הוא אהב את המדינה, הוא פטריוט. הוא אהב את השירות שלו וכולם אהבו אותו".

מפקד הפלוגה שבה שירת סולומון, רפ"ק משה דאבוש, הגיע לבית המשפחה וסיפר: "הייתה בדיקה בפעילות שגרתית שפועלים פלסטינים עם אבטחה של הר אדר והצוות זיהה שמשהו לא בסדר עם החשוד שהוציא אקדח וירה. לצערי לוחם שלי נהרג עם שני מאבטחים. מה שעורר את החשד היה שהמחבל לבש ז'קט והתנהג מוזר".

אביו של יוסף עותמאן סיפר כי בנו הכיר את המחבל: "הוא תמיד היה עוזר לאנשים ובלי להסס. האדם שרצח אותו הוא לא בן אדם".האב סיפר שהספיק להגיע לזירת הפיגוע וראה את בנו ללא רוח חיים. "|הוא היה לוחם והשתחרר עם תעודת לוחם מצטיין. רקדנו בחתונה של הבת לפני פחות מעשרה ימים. אני לא מאחל את זה לאף אבא, לאף אדם שחינך את הילדים שלו לבחור בחיים"  אמר האב השכול.

איסר ג'אבר, ראש מועצת אבו גוש, ספד לעותמאן ואמר כי "הוא לא חלק מהסכסוך. הוא בסך הכול בן אדם שרצה להתפרנס בכבוד. הוא נהרג בצורה כזאת שמשליכה על כל היישוב. זה מאוד מצער שאנחנו באבו גוש בפרט והאזרחים הערבים במדינה בכלל שבויים בין מדינתו לבין בני עמנו בצד השני. פתאום הבן שלנו נהרג על ידי בני עמנו, שאיתם יש לנו גם יחסים קרובים. מאבק לא מנהלים בצורה כזאת. אנחנו מאמינים בניהול הסדרים דרך משא ומתן, דרך דיאלוג ולא בשימוש באלימות, ולצערי אני לא יודע מה המניעים שעמדו מאחוריי הבחור הפלסטיני שעשה מה שעשה. אני מקווה שזה יהיה אחרון הקורבנות".

בבית משפחתו של אור אריש, התקבלה הודעה בדבר מותו של בנם בשבר קשה.  יעקב חיון, דודו של ספד לו: "הוא היה ילד מיוחד. שירת בצנחנים. אחרי השחרור ניסינו לתת לו כיוון בחיים והוא עבר קורס אבטחה והתחיל לעבוד לפני כמה חודשים. הוא היה ילד מקסים שכולם אהבו".

 

בעקבות הפיגוע, הודיע היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה שנערכה הבוקר  כי בית המחבל ייהרס, יוטל כתר על הכפר ויישללו היתרי עבודה של המשפחה המורחבת של המחבל. "זהו בוקר קשה עם שלושה ישראלים שנרצחו על ידי בן עוולה", אמר.
"זהו בוקר קשה עם שלושה ישראלים שנרצחו על ידי בן עוולה. בשם הממשלה כולה, בשם העם כולו, אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים. הבענו כמובן איחולים להחלמה מהירה לרבש"צ היישוב שנפצע. אנחנו עדיין חוקרים את האירוע, וגם את ההשלכות שלו, אבל כמה דברים אנחנו יכולים להגיד עכשיו בוודאות. אחד – בית המחבל ייהרס. שניים – צה"ל כבר הטיל כתר על הכפר. שלוש – שוללים עכשיו את כל היתרי העבודה של המשפחה המורחבת של אותו מחבל". נתניהו האשים כרגיל את הרשות הפלסטינית ואמר: "הפיגוע הרצחני הזה הוא תוצאה בין השאר של הסתה שיטתית של הרש"פ וגם גורמים אחרים, ואני מצפה שאבו מאזן יגנה את הפיגוע ולא ינסה להצדיק אותו". "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההסתה והטרור כפי שהם עושים מדי יום וגם מדי לילה, ואנחנו כמובן נסיים את חקירת האירוע ונדון יחד בצעדים הבאים", אמר ראש הממשלה.

פרופיל המחבל

הפוסט שהעלה המרצח
הפוסט שהעלה המרצח

מתחקיר השב"כ עולה כי למחבל, נמר מחמוד ג'מל, בן 37, אב לארבעה, תושב בית סוריכ, היה אישור לעבוד בשטחים ובמרחב התפר והוא לא היה מוכר למערכת הביטחון. הוא גידל בעצמו את ארבעת ילדיו, מאז שאשתו נמלטה לירדן אחרי שספגה ממנו אלימות קשה. בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, שעות לפני הפיגוע, כתב ג'מל לאשתו: "כשתקומי בבוקר תראי את התמונה הזאת כדי להשקיט את מצפונך. היית אישה טובה ואם רחומה ואני הייתי בעל גרוע", הוא הוסיף כי לאשתו אין שום קשר ומידע בקשר למה שהוא עומד לעשות. "אני במצב בריאותי לא טוב ומה שאני אעשה אין לו קשר לאשתי, אני מבקש ממך לסלוח לי ומבקש ממך לגדל את הילדים", כתב המחבל והוסיף: "אני אומר זאת בדעה צלולה לאשתי אין קשר למה שהולך לקרות מחר".


תחקיר האירוע

מתחקיר האירוע בידי מג"ב עלה כי הבוקר בשעה 07:14  הגיע המחבל בבואו לעבר עמדת הבידוק בשער האחורי של הישוב הר אדר במטרה להיכנס לתוך שטחי היישוב. עוד טרם כניסתו במעבר הבידוק, עת עמד בשטח הפלסטיני, עורר ג'מל את חשדם של הלוחמים והמאבטחים אשר הורו לו לעצור. בשלב זה פתח המחבל את חולצתו , שלף אקדח שהיה ברשותו, וירה מטווח קצר לעבר המאבטחים והלוחמים. לוחמת ולוחם מג"ב ורכז הביטחון שזיהו את האירוע , הגיבו במהירות ובנחישות  ירו לעברו ונטרלו אותו. כאמור מותם של לוחם מג"ב ושני המאבטחים נקבע במקום האירוע ומהזירה פונה על ידי מד"א במצב בינוני-קשה רכז הביטחון של הר אדר.

המפכ"ל, רוני אלשיך מגיע לזירת הפיגוע (צילום: חדשות צ.ב.מ)
המפכ"ל, רוני אלשיך מגיע לזירת הפיגוע (צילום: חדשות צ.ב.מ)

"לוחמי משמר הגבול והמאבטחים שפעלו באותה העת במשימת בידוק והכנסת הפועלים ליישוב מנעו בגופם את כניסתו של המחבל לשטח היישוב שבאותה העת היה שוקק חיים עת הילדים יוצאים לבתי הספר והגנים ובכך מנעו אסון גדול", ציין מפקד הפלוגה רפ"ק משה דבוש שפיקד על האירוע בדקות הראשונות.
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך שהגיע למקום האירוע אמר כי תגובתם מהירה של הלוחמים מנעה מהמחבל להיכנס ליישוב. "זהו אירוע קשה, שוב בנקודות החיכוך, לשם הולכים כל הפיגועים. לצערי אין פרופיל למחבלים. אנחנו רואים מבוגרים, מבוגרות, נשים צעירות וצעירים. בהחלט יכולים לראות שחלק נכבד מהמפגעים הם מפגעים עם רקע אישי, ולא אידיאולוגיים. זה יכול להיות כל אחד שהחליט שנמאס לו ומכלה את זעמו בפיגוע. אנחנו עושים הערכת מצב יחד עם הצבא", אמר אלשיך.


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן