Skip to content

ראש המל"ל יחליף את עו"ד מולכו בתפקיד שליח ראש הממשלה לעניינים מדיניים

בחודש שעבר התבשרנו על מינויו של מאיר בן שבת לתפקיד היועץ לביטחון לאומי וראשות המל"ל . מתחילת ינואר הקרוב, בנוסף לתפקידיו הוא יחליף את עו"ד מולכו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

יועצו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן שבת (51), ישמש גם כשליחו המיוחד של נתניהו לעניינים מדיניים במקומו של עו"ד יצחק מולכו. כך החליט נתניהו הבוקר (שישי).

מולכו שהתפטר מתפקידו יסיים את תפקיד  השליח המיוחד ב – 1.1.2018 ויחל בתקופת חפיפה עם בן שבת.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה נתניהו רוחש תודה והערכה עמוקה לעו"ד מולכו על מילוי תפקידו תוך שילוב נדיר של כשרון, ניסיון וידע מקיף ועמוק של הסוגיות שעסק בהן. נתניהו: "כאשר תיוודע מלוא פעילותו של יצחק מולכו, אזרחי ישראל יעריכו אותה עד מאוד."

מאיר בן שבת (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)
מאיר בן שבת (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

בן שבת כיהן בשלוש השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשירות הביטחון הכללי (המקביל לדרגת אלוף) עד למינויו לתפקיד ראש המל"ל בנובמבר האחרון. הוא התגייס לשב"כ בינואר 89', מיד עם תום שירותו הסדיר בצה"ל בחטיבת גבעתי. את דרכו הוא התחיל במרחב הדרומי של השב"כ, שם רכש מומחיות בתחום החמאס ברצועת עזה והיה שותף למרבית הפעולות נגד ארגון הטרור בשני העשורים האחרונים. בין השאר, הוא ניהל מטעם השב"כ את הפעילות במבצע "עופרת יצוקה".

לאורך שנות עבודתו בשב"כ כיהן במגוון רחב של תפקידי ניהול, בין השאר, עמד בראש שתי חטיבות וכיהן בראשות שלושה אגפים: אגף הסייבר, האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות, והמרחב הדרומי. בתפקידיו אלה, ניהל עשרות מבצעים מודיעיניים וסיכוליים.

עד אפריל 2017 כיהן כממלא מקום ראש המל"ל תא"ל (מיל') יעקב נגל. כזכור, אבריאל בר יוסף, המשנה לשעבר לראש המל"ל, חשוד בקבלת שוחד מאנשי החברה הגרמנית "טיסנקרופ" כדי לקדם מכירת צוללות ממנה לישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן