Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 24 ינואר 2018 (מהדורת הערב)

  כותרות המהדורה     חזית חדשה? איראן הורתה לחמאס להקים כוח צבאי באזור הגולן הסורי שיוכל לירות רקטות ליישובי הצפון (בטחוני)     ראש ממשלת לבנון לכלי תקשורת ישראלי: "אין עכשיו סכנת מלחמה בין חיזבאללה לישראל" (בטחוני)     הניו יורק טיימס: מבצע ישראלי להפיל מטוס שבו שהה ערפאת, נכשל בשל סירובי פקודה (בטחוני)     קרי למקורבו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    חזית חדשה? איראן הורתה לחמאס להקים כוח צבאי באזור הגולן הסורי שיוכל לירות רקטות ליישובי הצפון (בטחוני)

    ראש ממשלת לבנון לכלי תקשורת ישראלי: "אין עכשיו סכנת מלחמה בין חיזבאללה לישראל" (בטחוני)

    הניו יורק טיימס: מבצע ישראלי להפיל מטוס שבו שהה ערפאת, נכשל בשל סירובי פקודה (בטחוני)

    קרי למקורבו של אבו מאזן: "תחזיק מעמד ואל תיכנע לטראמפ, הוא לא יישאר בתפקידו זמן רב" (מדיני)

    גרמניה מאשרת: ארה"ב, איראן ואירופה מנהלות מגעים על פתיחת הסכם הגרעין (מדיני)

    שר החוץ הסעודי: "למרות משבר ירושלים, צריך לחכות ליוזמת השלום האמריקנית" (מדיני)

    ראש ה-CIA: אם לא יימצא פיתרון דיפלומטי למשבר עם צפון קוריאה הנשיא יקבל הצעות לדרכי פעולה נוספות (חוץ)

    ארדואן: "נרחיב הפעילות בסוריה" (חוץ)

חדשות

למרות הגשמים, המחסור במקורות מים עדיין עצום, בגלל רצף השנים השחונות

רשות המים מתריעה: מפלס הכינרת צפוי לרדת בסוף הקיץ מתחת לקו השחור – שפל שלא היה מאז החלו המדידות לפני 100 שנה.

תנועה קטלנית בשומרון: 2 ילדים נהרגו בתאונה קטלנית בשומרון

2 הרוגים בני 8 ו-12, נהרגו בהתנגשות בין שני רכבים ליד שבי שומרון, הוריהם ושני אחיהם של ההרוגים מאושפזים בביה"ח מאיר. פלסטיני נוסף נהרג גם הוא בתאונה * מחקירת האירוע  עולה, כי הרכב הפלסטיני איבד שליטה לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה בטיחות, נזרק למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של הרכב הישראלי כתוצאה מכך הרכב בו נסעה משפחת ליפניק התנגש בו  * ראש מועצת שומרון : "יש כאן השתוללות חסרת רסן, פרועה, של נהגים ערבים מהרשות הפלסטינית"

חטיפת ילדי תימן: אחת מהחטופות פגשה לראשונה את משפחתה הביולוגית

ורדה פוקס, שידעה כבר שנים רבות כי היא אחת מחטופי תימן, התאחדה לראשונה אמש עם בני משפחתה הביולוגים. זאת, בסיוע התאמת דנ"א מלאה שהתקבלה במאגר הגנטי של חברת MyHeritage, המפעילה פרויקט התנדבותי לאיחוד משפחות ילדי תימן, מזרח והבלקן שנחטפו, הופרדו מיקיריהם או נעלמו בשנים הראשונות לקום המדינה. – "אני בהלם, לא האמנתי שאמצא אותם"

    שוטר מואשם כי פרץ לדירה בבני ברק וגנב כסף ותכשיטי זהב

    מד"א: בעקבות בקשתה של ח"כ מועלם – בשלושת החודשים הקרובים יוכלו בעלי החוב לשלם את מחיר קרן הפינוי בלבד, ללא ריביות וקנסות

    חברי הכנסת תקפו את המשטרה: רימיתם אותנו בנוגע לחוק המתיר חיפוש גופני ללא חשד * חברי ועדת החוקה סירבו לבקשת המשטרה להאריך את החוק, שהופעל פעמים בודדות. * ח"כ גרמן: "לקחו חוק שנועד לטפל בטרור ופרצו את כל גבולותיו" (הארץ)

    גירוש מבקשי המקלט: נשיא אריתריאה חושף: ישראל הציעה אלפי דולרים עבור כל אזרח שנקלוט בחזרה * תת-שר החוץ של רואנדה, כתב: "שיהיה ברור – רואנדה לא תסכים לעולם לקבל אף מהגר אפריקני בניגוד לרצונו"

    בניית הלווין עמוס 8: מדיון מעקב בכנסת, עולה כי המדינה הצליחה לגייס פחות ממחצית הסכום הדרוש לפרוייקט

פוליטי

    הקואליציה דחתה שתי הצעות להגבלת כהונת ראש הממשלה

    חקירות נתניהו: ההתלבטות של היועמ"ש "זיכוי יהיה חורבן מערכת שלטון החוק'" * המלצות המשטרה בתיקי נתניהו יוגשו בתקופה הקרובה, אך הדילמה של מנדלבליט אמיתית. גורמים בסביבתו אומרים: "זיכוי רה"מ בבית משפט יהיה חורבן של מערכת אכיפת שלטון החוק, היועמ"ש טרם גיבש את החלטתו" (החדשות)

    הרו העיד: נתניהו שאל את מילצ'ן אם הביא לו סיגרים בפגישה שעסקה בהארכת הוויזה * ארי הרו העיד על שאירע בשיחה שנכח בה, ובמהלכה ביקש איש העסקים מנתניהו סיוע בחידוש ויזת העבודה בארה"ב * ארי הרו בחקירתו: כשנתניהו נפגש עם מילצ'ן בעניין הוויזה הוא שאל – "האם הבאת לי את הסיגרים?" * הדברים מחזקים את מרכיב האינטרסים ההדדיים בתיק (חדשות10)

    חוק המואזין: הקואליציה שבה לקדם את החוק להגבלת הכריזה במסגדים * ברקע מחאת הח"כים הערבים בעת נאום מייק פנס במליאה, "חוק המואזין" חוזר לכנסת כאשר ועדת החוקה של הכנסת תקיים בשבוע הבא דיון להכנת החוק לקריאה ראשונה. * ח"כ טיבי: "הקואליציה הזו לא מפספסת הזדמנות להכניס שתי אצבעות לעיני הציבור הערבי" * ח"כ גפני וח"כ ועקנין הבהירו לח"כ טיבי כי יתנגדו לחוק.

בטחוני

חזית חדשה? איראן הורתה לחמאס להקים כוח צבאי באזור הגולן הסורי שיוכל לירות רקטות ליישובי הצפון

הרפובליקה האסלאמית פותחת חזית חדשה מול ישראל, והורתה לארגון הטרור הפלסטיני להתבסס בדרום סוריה ואף לפתח כוח רקטי שיאיים על הצפון בעת מלחמה (כאן)

ראש ממשלת לבנון לכלי תקשורת ישראלי: "אין עכשיו סכנת מלחמה בין חיזבאללה לישראל"

ראש ממשלת לבנון סעד חרירי בדאבוס לכאן חדשות: "אין עכשיו סכנת מלחמה בין חיזבאללה לישראל. עשיתי הכל בנידון ומקווה שזה לא יקרה". רק השבוע הזהיר נסראללה את ישראל מהמשך בניית הגדר בגבול בין שתי המדינות * ערוץ התקשורת הלבנוני הרשמי: חרירי לא מסר שום הצהרה לכלי תקשורת ישראלי בדאבוס

הניו יורק טיימס: מבצע ישראלי להפיל מטוס שבו שהה ערפאת, נכשל בשל סירובי פקודה

בשנות ה-80, פעל שר הביטחון דאז שרון להרוג את ערפאת, אך התנגדות מפקדי הצבא הכשילה המהלך. כך נחשף בספר חדש של העיתונאי רונן ברגמן, שקטעים ממנו פורסמו היום ב"ניו-יורק טיימס * לפי העיתונאי קבוצת קצינים בצה"ל סיכלה את המבצע שהורו עליו שר הביטחון שרון והרמטכ"ל רפאל איתן, מחשש לפגיעה באזרחים. בין היתר נמנע יירוט מטוס שעליו 30 ילדים פצועים * ישראל כמעט הפילה מטוס אזרחי שעשה דרכו מאתונה לקהיר, שבו חשבה שנמצא מנהיג אש"ף לשעבר יאסר ערפאת. המבצע בוטל ברגע האחרון לאחר שהתברר כי מי שהיה במטוס הוא אחיו של ערפאת

    בכיר באל-קאעידה קרא לבצע פיגועים בירושלים על רקע הכרתה כבירת ישראל * בכיר בשלוחת ארגון אל-קאעידה בתימן קרא לבצע פיגועי דריסה ודקירה נגד יהודים במחאה על ההכרה האמריקנית בירושלים. הבכיר אמר כי "המוסלמים שחיים בירושלים יכולים להרוג יהודים בדקירה, דריסה ובשריפת בתיהם". (רויטרס).

מדיני

קרי למקורבו של אבו מאזן: "תחזיק מעמד ואל תיכנע לטראמפ, הוא לא יישאר בתפקידו זמן רב"

שר החוץ של ארה"ב לשעבר בתקופת אובמה, נפגש עם מקורב לנשיא הפלסטיני וביקש להמליץ לעבאס להתמקד בביקורת פרסונלית על טראמפ: "שלא יישבר ולא ייכנע לדרישות הנשיא". בנוסף הציע לאבו מאזן שיציג תוכנית מדינית משלו והבטיח להשתמש בקשריו כדי לגייס תמיכה בה. כך נחשף ב'מעריב-השבוע'

נתניהו וטראמפ ייפגשו ביום חמישי בפורום הכלכלי בדאבוס

תדרוך הבית הלבן: הנשיא טראמפ ייפגש עם רה"מ נתניהו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס ביום חמישי * לבנתיים קיים נתניהו רצף פגישות מדיניות עם ראשי ממשלה ונשיאים בפורום, ביניהם ראש ממשלת קנדה, ראש ממשלת בלגיה ונשיא שוויץ. נתניהו צפוי להיפגש בין היתר אף עם נשיא אוקראינה נשיא אזרבייג'ן ועם ר"מ הולנד * לפני יציאתו לשוויץ הכריז ראש הממשלה שיאמר למנהיגי העולם כי השבועות הקרובים הם ההזדמנות האחרונה לתקן את הסכם הגרעין עם איראן

גרמניה מאשרת: ארה"ב, איראן ואירופה מנהלות מגעים על פתיחת הסכם הגרעין

ממשלת גרמניה אישרה היום (ד') את קיומם של מגעים בין נציגים בכירים מאירופה, מארה״ב ומאיראן שנועדו לבחון שיפורים בהסכם בין הקהילייה הבינלאומית ואיראן. (ישראל היום)

נתניהו למנהיגי גרמניה קנדה, בלגיה ושווייץ: פעלו לתיקון ההסכם עם איראן

בשיחותיו עם ראשי מדינות בכינוס הכלכלי בדאבוס הבהיר רה"מ שישראל לא תאפשר התבססות איראנית בסוריה.  * נתניהו אחרי הפגישה עם הקנצלרית מרקל: "הקנצלרית מרקל אמרה שהיא מבינה את דאגותינו ביחס להסכם הגרעין, גם אם היא לא בהכרח מסכימה עם הדרך בה אנו נוקטים"

שר החוץ הסעודי: "למרות משבר ירושלים, צריך לחכות ליוזמת השלום האמריקנית"

מנהיגי ערב הביעו אופטימיות בדאבוס סביב האפשרות לחידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים. המלך עבדאללה: "חידוש המו"מ תלוי ברצון הטוב של הצדדים" * שר החוץ הסעודי, עאדל אל ג'וביר לכתב חדשות 'כאן' בדאבוס: "צריך לחכות ליוזמת השלום האמריקנית. יהיה לה סיכוי אם תצליח לתת בסיס מוסכם ולאחד את כל הצדדים, למרות משבר ירושלים"

    סאאב עריקאת בראיון לערוץ אל-ג'זירה לסיכום ביקורו של סגן נשיא ארה"ב בישראל: "הזהרנו את האמריקנים שבמידה והם לא יחתמו על המזכר שמשהה את ההחלטה להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, אנחנו לא נראה בהם יותר מתווכים לגיטימיים לתהליך השלום" (חדשות10)

    שר המשטרה, גלעד ארדן: "פתרון שתי המדינות לא רלוונטי בעת הזו, ולא ברור אם יהיה בעתיד. כל עוד אבו מאזן בשלטון אנחנו נמשיך להתחזק והם ידשדשו"  (כאן)

    סקר בארה"ב: שפל חסר תקדים בתמיכת הדמוקרטים בישראל * 79% מהרפובליקאים מזדהים עם ישראל יותר מהפלסטינים לעומת 27% מהדמוקרטים – הפער הגבוה ביותר מזה ארבעה עשורים. 18% מהדמוקרטים מחזיקים בדעה חיובית על נתניהו (הארץ)

    דיווח בירדן: ישראל התחייבה להעמיד לדין את המאבטח בשגרירות בעמאן * העיתון אל-רד מדווח כי ההתחייבות היא חלק מההסכם במהלכו נפתחה שגרירות ישראל בעמאן שוב. * מומחים למשפט בינ"ל אמרו לעיתון כי רק עם העמדתו לדין של המאבטח ההסכם ייכנס לתוקף (מעריב)

    דיווח בירדן: המלך עבדאללה ביקש מסגן נשיא ארה"ב ללחוץ על ישראל לשחרר את הנערה הפלסטינית שתועדה מכה חייל (כאן)

חוץ

ראש ה-CIA: אם לא יימצא פיתרון דיפלומטי למשבר עם צפון קוריאה הנשיא יקבל הצעות לדרכי פעולה נוספות

ראש ה-CIA: מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און עשוי לעשות שימוש בארסנל הגרעיני שלו לצורך "סחיטה". הנשיא טראמפ מחויב לנסות למצוא פיתרון דיפלומטי, אך אם לא יהיה כזה – הנשיא יקבל הצעות לדרכי פעולה נוספות * עוד אמר כי "הצעד ההגיוני הבא של הצפון קוריאנים – לפתח יכולת לשגר מספר טילים במקביל"

ארדואן: "נרחיב הפעילות בסוריה"

הנשיא הטורקי טען היום שצבאו ירחיב את פעילותו בצפון סוריה נגד הכוחות הכורדיים הנתמכים על ידי האמריקנים. הרחבת הפעילות עלולה להעמיד כוחות טורקיים ישירות מול כוחות הנתמכים על ידי כוחות ברית נאט"ו שטורקיה חברה בה (החדשות)

– בכיר אמריקני: טורקיה שלחה "דיווחים סותרים" על התקיפה שלה במחוז עפרין

– ארדואן: "טורקיה תסכל כל פעולה לאורך גבולותיה בסוריה"

– סגן ראש הממשלה הטורקי אמר בראיון כי הוא לא צופה לחימה נגד כוחות ארה"ב בסוריה

    טראמפ ייארח בבית הלבן את נשיא צרפת מקרון בעוד כחודש. * יהיה זה הביקור הראשון של מדינאי בבית הלבן מאז הפך טראמפ לנשיא ארה"ב

    דובר הפרלמנט הקטלני טען כי נדרשת הצבעה פרלמנטרית בכל הנוגע למנהיג האזורי, שילך לקראתו בתנאים של "מקסימום נורמליות"

    ועידת דאבוס: סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר של ארה"ב, הכריז שארה"ב מעוניינת לעבוד עם שאר העולם

    פקיסטן: תקיפת ארה"ב בשטחנו – פעולה חד-צדדית

    ארה"ב תקים כוח משימה לעידוד תקשורת חופשית בקובה (וואלה)

    איטליה: השמאל באיטליה מתפורר, וברלוסקוני עשוי לחזור להנהגת איטליה * מפלגת השלטון כושלת ובאין אלטרנטיבה מביטים המצביעים אל מפלגת הימין־מרכז של רה"מ לשעבר, שהורשע בהעלמת מס. כעת, הוא מקווה שיתקבל ערעורו נגד החוק האוסר עליו להתמנות למשרה. (גרדיאן)

    אפגניסטן: הרוגים בפיגוע בסמוך למשרד של ארגון הומניטרי בינלאומי לעזרה לילדים, בעיר ג'לאלאבאד, שבמזרח המדינה. * המדינה האיסלאמית נטלה אחריות על הפיגוע

    ארה"ב: סקר CNN: אם ביידן או סנדרס יעמדו בראש המפלגה הדמוקרטית הם ינצחו בפער גדול את טראמפ

    – שר המשפטים האמריקני, ג'ף סשנס, תושאל בשבוע שעבר על ידי צוות החקירה של רוברט מולר בנושא המעורבות הרוסית * זוהי הפעם הראשונה שבה, לפי הידוע עד כה, בו חוקרי היועץ המיוחד מתשאלים חבר בקבינט של הנשיא טראמפ (ניו יורק טיימס)

    – ראש ה-CIA נחקר בפרשת התערבות רוסיה בבחירות

    ונצואלה: הבחירות הנשיאותיות יתקיימו בעוד חודש וחצי * נשיא ונצואלה: מוכן להתמודד לכהונה נוספת אם יבקשו ממני

    לוב: לפחות 27 הרוגים וכ-30 נפצעו בפיגוע טרור כפול בעיר בנגאזי * מכונית תופת ראשונה התפוצצה סמוך למסגד בשעה שעשרות בני אדם עזבו את המקום. חצי שעה לאחר מכן התפוצץ במקום מכונית תופת נוספת.

    מצרים: רמטכ"ל צבא מצרים לשעבר נעצר לאחר שהכריז על התמודדותו לנשיאות * סמי ענאן נעצר בחשד לשורת עבירות, ביניהן זיוף מסמכים הנוגעים לשחרורו מהצבא, רישומו בפנקס הבוחרים והסתה נגד הצבא המצרי. מנהל משרדו של ענאן: "ענאן נחטף ממכוניתו" * בתחילת החודש הסיר ראש הממשלה המצרי לשעבר, אחמד שאפיק, את מועמדותו. * כעת,  נותר רק מתמודד אחד לתפקיד מול הנשיא המכהן א-סיסי

    סוריה: שגרירת ארה"ב באו"ם, במועצת הביטחון: רוסיה שותפה לזוועות שמבצע משטר אסד בשימוש בנשק כימי בסוריה * שר החוץ טילרסון: משטר אסד עשוי לשוב ולהשתמש בנשק כימי לאחר השימוש לכאורה בכלורין שלשום. רוסיה לא עומדת בהתחייבויותיה ועליה לשאת באחריות אם מתקפה זו אכן התרחשה * התקשורת המקומית מאשימה את ארה"ב ואת שר החוץ הצרפתי ב"שקרים" אודות השימוש בנשק כימי במדינה

    – 150 לוחמי דאע"ש חוסלו מהאוויר * כוחות הקואליציה בהובלת ארה"ב זיהו התאספות חריגה של לוחמי המדינה האסלאמית בדרום-מזרח סוריה והפציצו מפקדה של הארגון. * דובר הקואליציה: "כשהם מתאספים ככה, אנחנו רוצים לנצל את זה" * מפקד הכוחות האמריקניים בסוריה: "הקרב לשחרור סוריה עדיין רחוק מסיום" (החדשות)

צרכנות

    חברות האשראי מבטיחות לנו שאם תתבצע עסקה בשמנו – הכסף יחזור אלינו. אך מסתבר שהכסף לא יורד מקופת חברת האשראי, אלא מקופת העסק. בזכות עובדה זו, פותח ענף הונאות שלם שבמרכזו קונים באלפי שקלים – ומזדכים על חשבון חנויות קטנות (חדשות10)

כלכלה

    שערים יציגים (24/01/18): דולר = 3.406 ; ליש"ט = 4.8053 ; אירו = 4.2032 ; פרנק שוויצרי = 3.5807

בעולם

    החרם של אבו מאזן על אורן חזן * לשכת אבו מאזן מאיימת לבטל מפגש דיפלומטי בין ח"כים ישראלים לנציגים פלסטינים בשל נוכחותו הצפוייה של ח"כ חזן הזוכה לחשיפה גדולה בכלי התקשורת ברשות. חזן לא יגיע למפגש הדיפלומטי (החדשות)

    סין: 1,500 פועלים בנו תחנת רכבת שלמה בפחות מתשע שעות

    ארה"ב: קריקטורה של עיתון הניו-יורק טיימס מציגה את טראמפ ככדור שלג ענק שמתגלגל לעבר דאבוס

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן