Skip to content

חדש בטלוויזיה: חמישי, 29 במרץ, 2018

האמריקנים 6, ימים שעיצבו את אמריקה: אסון הצ'לנג'ר, בת 20 נראית 60, נאמנות, צלילה במים עמוקים, מפריז באהבה, בן ערובה, החופשה המושלמת, מונסטר, הדרך, נרדפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

05:00 האמריקנים 6 | The Americans 6, ערוץ Yes Edge

עונת הסיום של דרמת הריגול בכיכובם של קארי ראסל ו-מת'יו ריס. לעומת העונה החמישית האיטית באופן יחסי, צפויה העונה השישית להיות עמוסת אקשן ודרמה, לספר את הסיפור עד תומו, מה עתיד לקרות לדמויות המרכזיות. ספוילר – העונה החדשה תיפתח בקפיצת זמן של 3 שנים ותתחיל ב-1987, ומן התמונות שכבר פורסמו אפשר להבין שפייג' הולכת בדרכם של הוריה ומצטרפת אל עולם הריגול. אבל נראה שאין להוריה כוונה להפוך אותה למרגלת מהסוג שלהם, אלא להשתמש באזרחות האמריקאית של פייג' ובזהות המוצקה שלה כדי לצרף אותה לשורות ה-CIA או למשרד החוץ ולבצע משימות ריגול בעלות ערך מודיעיני עצום עבור ברית המועצות.

21:45 ימים שעיצבו את אמריקה: אסון הצ'לנג'ר | Days That Shaped America: The Challenger Disaster, ערוץ ההיסטוריה

תמונת מעבורת החלל 'צ'לנג'ר' מתפוצצת באוויר, 73 שניות בלבד לאחר המראתה ממכרז החלל 'קנדי' בפלורידה, ב-28 בינואר, 1986, עדיין מהווה את אחד המחזות הטרגיים והמזעזעים ביותר שודרו אי פעם מעל מסכי טלוויזיה. האומה האמריקנית נכנסה למצב של הלם, והתאבלה על מותם של שבעה אסטרונאוטים בפיצוץ מעבורת החלל של נאס"א. שברון הלב גבר עוד יותר, כשהתברר כי התאונה האיומה יכולה הייתה להימנע, לו הייתה הקפדה ואכיפה של תקנות ונהלים בנאס"א, בטרם השיגור הקטלני. יוצרי הדוקו בוחנים מחדש את הרגעים השנויים במחלוקת שהובילו לאחד הימים הנודעים לשמצה בהיסטוריה של סוכנות החלל האמריקנית. הסרט אף כולל ראיונות מרגשים עם אלמנתו של פרנסיס סקובי – מפקד המשימה, שני אסטרונאוטים שהיו מעורבים בהכנות לשיגור, מהנדס שעבד על טילי ההאצה של המעבורת שכשלו ברגע האמת, ועיתונאי שחשב הוא הולך לדווח על עוד משימה שגרתית של נאס"א, כשהתברר לו עד מהרה כי הוא מדווח על אסון בקנה מידה היסטוריה.

22:00 בת 20 נראית 60 | I'm 20 But Look 60, ערוץ Yes דוקו

זארה הרטשורן סובלת מהמחלה התורשתית הנדירה – Cutis Laxa. היא רק בת 20, אך נראית בשנות ה-60 לחייה. הסימפטומים המרכזיים של המחלה הם הזדקנות מוקדמת – העור מאבד את האלסטיות שלו, השיער נושר ומתרחשת פגיעה בעצמות השלד. הסרט מביא את סיפורה של זארה, מלווה אותה בחיי היומיום ומציג את ההתמודדויות הניצבות בפניה. המראה הבוגר אמנם נותן לה יתרון בכמה תחומים אך יחד עם זאת היא נאלצת להתמודד גם עם דחייה חברתית ופגיעה קשה בבריאות. אמה של זארה, שסובלת גם היא מהמחלה התורשתית הנדירה, נוסעת איתה כעת לסדרת בדיקות מקיפה בארצות הברית כדי לבדוק אפשרויות לטיפולים ניסיוניים ולבחון את האופציה שזארה תעבור ניתוח מתיחת פנים, על אף גילה הצעיר. 60 דקות, בריטניה, 2017.

22:00 נאמנות | Trust, ערוץ Yes Edge

אנתולוגיה מבית FX שעונתה הראשונה מבוססת על מקרה אמיתי. מאחורי הסדרה במאי הקולנוע דני בויל ("נער החידות מבומביי", "טריינספוטינג") אשר מביים את פרקי הפתיחה והתסריטאי סיימון בופוי ("ללכת עד הסוף", "אוורסט"). הסדרה מרחשת ב-1973 ומספרת את סיפורו של ג'ון פול גטי ה-III, היורש של אימפריית הנפט 'גטי-אויל', שנחטף ברומא על ידי המאפיה האיטלקית שדרשה סכום עצום עבור שחרורו. סבו, ג'ון פול גטי (דונלד סאת'רלנד) סירב לשלם את דמי הכופר והשאיר את אמו של החטוף, גייל גטי (הילארי סוונק) להתמקח לבדה מול החוטפים הנואשים והמסוכנים. עוד מככבים: האריס דיקנסון ("קליקה"), ברנדן פרייזר ו-אנה צ'נסלור.

צלילה במים עמוקים | Pioneer, נטפליקס | Netflix

מותחן המבוסס על מקרה אמיתי אודות צוללן המבקש לחקור את מות אחיו במהלך משימה, שבהמשכה מגלה כי יש מי שמנסה לעצור בעדו. שחקנים: ווס בנטלי, סטיבן לאנג, אקסל הני. במאי: אריק סקולבירג. 101 דקות, נורבגיה / גרמניה, 2013. מותחן איטי ודי מפוספס מבחינת פוטנציאל. ציון: 

מפריז באהבה | From Paris with Love, נטפליקס | Netflix

עובד צעיר בשגרירות ארצות הברית בפריז, חובר לחוקר אמריקני, המנסה למנוע התקפת טרוריסטיים על העיר. שחקנים: ג'ון טרבולטה, ג'ונתן ריס מאיירס, ריצ'רד דורדן. במאי: פייר מורל. 94 דקות, ארה"ב, 2010. סך הסרט לא שווה את חלקיו, ומסמל את תחילת נפילתו של טרבולטה בסרטי הפעולה. ציון: 

בן ערובה | Hostage, נטפליקס | Netflix

אחרי שילד שנחטף נרצח על ידי חוטף מטורף במהלך משא ומתן, שוטר בלוס אנג'לס שהתמחה בניהול משא ומתן עם חוטפים, נוטש את העיר הגדולה ואת משפחתו ועובר להתגורר בעיירה שקטה ורגועה. קבוצה של צעירים פולשת לאחוזה של איש עסקים מסתורי המקושר למאפיה. המטרה של אותה קבוצה של נערים היא לבצע שוד רגיל אבל כאשר הם נחשפים על ידי יושבי הבית, הם לוקחים את ילדיהם כבני ערובה. העניינים מסתבכים כאשר מתגלה שאחד מאותם צעירים הוא רוצח סדרתי מטורף שיש לו מניעים שונים לחלוטין מאשר לחבריו. השוטר מוצא את עצמו בסיטואציה שקיווה שלא יצטרך להתמודד איתה יותר. שחקנים: ברוס וויליס, קווין פולאק, ג'ימי בנט. במאי: פלורנט אמיליו סירי. 113 דקות, ארה"ב, 2005. סרט מיושן לתקופתו, קלישאתי ויש כפי שהרבה ציינו, הצופים מרגישים בני ערובה בסרט. ציון: 

מונסטר | Monster, נטפליקס | Netflix

סרט דרמה המבוסס על סיפור חייה של הרוצחת הסדרתית איילין וורנוס, שרצחה שבעה גברים והייתה הרוצחת הסדרתית הראשונה שהתגלתה בארצות הברית, כאשר בסופו של דבר, ב-2002 הוצאה להורג באמצעות זריקת רעל. שחקנים: שרליז ת'רון, כריסטינה ריצ'י, ברוס דרן. במאית: פאטי ג'נקינס. 109 דקות, ארה"ב, 2003. המשחק המדהים של ת'רון מול הבימוי הפושר של ג'נקינס מביאים חוויה מיוחדת ויוצאת דופן. ציון: 

החופשה המושלמת | The Perfect Holiday, נטפליקס | Netflix

ננסי היא גרושה ואם לשלושה ילדים שמאוד עסוקה בגידול ילדיה עד שהיא שוכחת לטפל בעצמה. כשחג המולד מתקרב היא מחליטה לקחת את ילדיה לקניון לפגוש את סנטה קלאוס, מבלי לדעת שבתה הקטנה, אמילי חשה עד כמה היא עצובה. אמילי נחושה בדעתה להשיב את השמחה לחיי אמה ולצורך המשימה היא מבלה ונעזרת בסנטה קלאוס. שחקנים: מוריס צ'סטנאט, גבריאל יוניון, פייזון לאב. במאי: לנס ריוורה. 96 דקות, ארה"ב, 2007. סרט חג מולד שנופל בכל מהמורה וקלישאה אפשרית. ציון: 

הדרך | The Road, נטפליקס | Netflix

מבוסס על יצירתו של קורמק מקארתי ("ארץ קשוחה"). אב ובנו במסע באמריקה שאחרי אפוקליפסה. הקור שובר את העצמות, השלג אפור, הנוף צחיח ושרוף. השמים שחורים, היעד של האב והבן הוא להגיע לדרום החם למרות שאין להם מושג האם בדרום חם בכלל ומה ממתין להם שם. בינתיים הם צריכים לשרוד עם קצת האוכל שהם מוצאים בדרכים ולהיזהר מבני האדם הרעבים לאוכל אפילו אם מדובר בבשר אדם. שחקנים: ויגו מורטנסן, קודי סמית מקפי, רוברט דובאל. במאי: ג'ון הילקוט. 111 דקות, ארה"ב, 2009. הסרט אולי לא נאמן לרומן המקורי, אך האווירה קודרת ומדכאת, והמשחק של מורטנסן וסמית מקפי מצוין. ציון: 

נרדפת | Possession, נטפליקס | Netflix

חייה של ג'ס, בחורה צעירה ויפה, עוברים תפנית קשה כאשר ריאן – בעלה ואחיו התאום רומן נפצעים בתאונת דרכים. בעוד ריאן שוקע בתרדמת עמוקה מתעורר רומן וטוען שהוא בעצם אחיו. הוא עובר לגור בביתה של ג'ס ומפתח כלפיה אובססיה כשהוא מחשיב אותה מעתה לאשתו. האם ייתכן כי נשמתו של הבעל עברה לגופו של אחיו? שחקנים: שרה מישל גלר, לי פייס, מייקל לנדס. במאים: ג'ואל ברגוואל, סיימון סנסקוויט. 86 דקות, ארה"ב, 2009.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן