Skip to content

דיווחים בסוריה: שני שדות תעופה צבאיים הותקפו בטילים

ע"פ הדיווח שדות התעופה שהותקפו היו שדה התעופה הצבאי "א-שעיראת" הממוקם בפרברי העיר חומס ושדה תעופה הצבאי "א-דומייר" שבפרברי הבירה דמשק. לפי שעה ישראל אינה מואשמת בשיגור הטילים והאמריקאים מכחישים כל קשר אליו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גורם צבאי בכיר בצבא סוריה מסר כי מטוסים שיגרו הלילה (שלישי) שישה טילים אל עבר שדה תעופה הצבאי "א-שעיראת" הממוקם בפרברי העיר חומס ושלושה נוספים אל עבר שדה תעופה הצבאי "א-דומייר" שבפרברי הבירה דמשק. כך מפרסמת SANA סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה.
על פי הפרסומים מתקפת הטילים הלילה מתחברת לתמונת היעדים שנקשרו לארסנל הנשק הכימי ערב התקיפה האמריקאית אולם בארה"ב מכחישים כל קשר. אתמול החזירו האמריקאים לאירופה את מטוסי הביון שפעלו באזור בעת המבצע מה שתומך כרגע בגרסתם.
העובדה כי בוצעה מתקפה מתוזמנת על שניים או יותר מבסיסי ח"א הסורי מצביעה כי לא מדובר כנראה בסיכול משלוחי נשק אלא בפעולה שתכליתה סיכול תשתיות של מערך כימי או מערך אחר שעלול לאיים על הצד השני.

צילום: sana
צילום: sana
הדיווח
הדיווח

מהדיווח עולה כי הלילה ב-01:10 שוגרו הטילים לעבר שדות התעופה. להבדיל מפעמים קודמות, הפרסומים השונים לא מפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל. בישראל ממשיכה מדיניות העמימות וישראל אינה מגיבה לפרסומים לזרים.
תוך כך דווח הלילה כי כוחות צה"ל נערכים באזור רמת הגולן מחשש לתגובה איראנית לשורת התקיפות בסוריה בשבוע האחרון. ההיערכות מתמקדת במוצבים הקרקעיים ובמרחב האווירי.

בסיס חיל האוויר הסורי "א- דומייר", ליד דמשק, זוהה כמקום שממנו המריאו המסוקים שביצעו את הטבח הכימי בדומא. הבסיס יושב באזור רבויי סוללות הגנה אווירית ומשמש לאחסון דלק לטילים בליסטיים ואולי גם נשק כימי.
על פי דיווחי התקשורת הסורית, כל הטילים שכוונו אל עבר הבסיס הופלו ע"י מערות הנ"מ הסוריות במהלך התקיפה האמריקאית על אתרי הנשק הכימי. על פי גורם סורי אחר שני טילים פגעו בחלקו של הבסיס המאכלס תחמושת. בבסיס קיימת נוכחות רוסית.
בסיס חיל האוויר הסורי "א-שעיראת" , ליד חומס, שימש את מטוסי חיל האוויר הסורי שביצעו את המתקפה הכימית בח'אן שייח'ון לפני כשנה. נוכחותה של איראן בבסיס קיימת כמעט ברציפות מאז שנת 2013 ומיועדת בעיקר לנחיתת מטוסים. על פי גורם סורי כל הטילים שנורו אל עבר הבסיס יורטו בהצלחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן