Skip to content

יריד התיירות הגדול בעולם – ITB ייפתח ביום רביעי בברלין

יריד התיירות הגדול בעולם – ITB, ייפתח ביום רביעי בברלין. ליריד יגיעו שר התיירות ונציגי ענף התיירות בישראל. הביתן הישראלי יציג את אפשרויות הביקור, הנופש והפנאי בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התיירות ונציגי ענף התיירות בישראל, מגיעים אף הם * מצרים הקימה ביתן של 2,000 מ"ר, מהגדולים ביריד וגדול פי שלושה משכנתה, ישראל, ותציג מגוון של אירועים לקהל הרחב

מאת עירית רוזנבלום

על רקע הצמיחה בתיירות הנכנסת מגרמניה בשנת 2011, ישתתפו שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, ראש אגף תקציבים באוצר, גל הרשקוביץ, ונציגי משרד התיירות, ביריד התיירות הגדול בעולם – ITB, שייפתח בברלין ביום רביעי, ויימשך חמישה ימים.

יריד ITB בברלין. יותר מ-200 אלף גרמנים מגיעים לישראל
יריד ITB בברלין. יותר מ-200 אלף גרמנים מגיעים לישראל

ביריד צפויים להשתתף כ-11,000 נציגים מ-180 מדינות, ויפקדו אותו כ-180,000 איש, בהם אנשי תעשיית התיירות, עיתונאים והקהל הרחב.

הביתן הישראלי ישתרע על פני שטח של 770 מ"ר וישתתפו בו נציגי תעשיית התיירות של ישראל ביניהם מלונאים, סוכני נסיעות, חברות תעופה ועמותות תיירות. במסגרת הפעילות בביתן, יוצגו אפשרויות הביקור, הנופש והפנאי בישראל וכן תופיע להקת המתופפים "ג'אמן" עם כלי נגינה ייחודיים האופייניים לארץ ישראל הקדומה. המבקרים בביתן הישראלי יוכלו גם לצפות בסרט תלת מימד המציג את נופי הארץ ממעוף הציפור ואת ייחודו של הרחוב הישראלי.

עלייה של כ-10% בתיירים מגרמניה

במהלך שנת 2011, ביקרו בישראל כ-221,000 תיירים מגרמניה, עלייה של כ- 10% לעומת שנת 2010. כיום מדורגת גרמניה כמדינת המקור השלישית בתיירות לישראל מאירופה (אחרי רוסיה וצרפת). התייר הגרמני מגיע לישראל למטרות בילוי והנאה, עסקים או צליינות דתית, שוהה כ-10 לילות בממוצע ומוציא כ- 1,200 דולר במהלך ביקורו.

ברלין - יריד ITB מתקיים בה בפעם ה-46
ברלין - יריד ITB מתקיים בה בפעם ה-46

השר מיסז'ניקוב, העומד בראש המשלחת הישראלית ליריד בברלין, יבקר עוד קודם לכן בפולין, שם יחנוך את לשכת משרד התיירות בוורשה. במהלך הטקס שיתקיים היום, יום שני, יקבע שר התיירות יחד עם הרב הראשי של פולין, הרב מיכאל שודריך, מזוזה בדלת הכניסה ללשכה. השר יערוך גם פגישות עם שרת התיירות והספורט של פולין ועם סוכני נסיעות, סיטונאים וגורמים בענף התיירות המקומית, במטרה לחזק את הקשרים התיירותיים בין המדינות ועל מנת לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה נוספים.

לדברי מיסז'ניקוב, מאז ביטול אשרות הכניסה מפולין בשנת 2000, חלה לעלייה משמעותית במספר התיירים הפולנים המבקרים בישראל. "הקמת הלשכה בוורשה, תגדיל את החשיפה של המוצר התיירותי בישראל, הנתפס בשוק הפולני כיעד תיירות מגוון, אטרקטיבי ומעניין, הכולל דת, היסטוריה ותרבות", אמר שר התיירות והוסיף שמשרד התיירות ימשיך בפעילות השיווק האינטנסיבית בשוק הפולני, כדי להגביר באורח משמעותי את תנועת התיירות מפולין בשנים הקרובות.

 

אביב ערבי או עידן קרח תיירותי?

קידום מכירות לביתן של מצרים ב-ITB בברלין

בכל שנה חוברת ליריד מדינה כשותפה עסקית, כשהיא מקדמת את עצמה דרכו. השנה זו מצרים, מי שסבלה הפסדים של מיליארדי דולרים בהכנסות מתיירות בשנה החולפת, בעקבות ההפיכה שחוותה. מצרים הקימה ביתן של 2,000 מ"ר, מהגדולים ביריד וגדול פי שלושה משכנתה, ישראל, ותציג מגוון של אירועים לקהל הרחב.

בטקס הפתיחה של היריד, שיתקיים מחר בערב, יום שלישי ה-6 במרץ, יופיעו זמרי בית האופרה של קהיר. לדברי עוזר שר התיירות המצרי, השתתפותה הפעילה של מדינתו ביריד, מסמלת את ההמשכיות של התיירות בארצו, המהווה את הענף הכלכלי החזק ביותר של מצרים, גם "בימים של שינויים פוליטיים".

ביום רביעי ה-7 במרץ, יתקיים דיון על השאלה מה צופן העתיד מבחינה תיירותית למדינות ערב, תוך התמקדות ב"אביב הערבי" ובהשפעותיו על התיירות שכותרתו "אביב ערבי או עידן קרח תיירותי?"

לא רק נופש – תיירות אחראית

ביריד יוענק השנה בפעם ה-17 פרס התיירות החברתית-אחראית TO DO!2011. הזוכים הם פרויקטים תיירותיים מבוליביה, סיציליה ומוזמביק,
שהשתמשו בפעולתם התיירותית כדי לקדם בארצם את הזכות להגדרה עצמית, הזכות לכבוד
והזכות לעתיד טוב יותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן