Skip to content

ברק דורש להאיץ את את פריסת "כיפת ברזל" ולהגדיר את מערך היירוט כפרויקט חירום לאומי

נתניהו בישיבת הממשלה: "המערך של 'כיפות ברזל' מוכיח את עצמו היטב ואנחנו נדאג כמובן להרחיב אותו בחודשים ובשנים הקרובות". דרישת ברק עלולה להצית שוב את המאבק על קיצוץ תקציב הביטחון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נתניהו בישיבת הממשלה: "המערך של כיפות ברזל מוכיח את עצמו היטב ואנחנו נדאג כמובן להרחיב אותו בחודשים ובשנים הקרובות". דרישת ברק עלולה להצית שוב את המאבק על קיצוץ תקציב הביטחון

מאת צבי זינגר

שר הביטחון, אהוד ברק, מתכוון לדרוש פעם נוספת להגדיר את מערכת היירוט הרב שכבתית כפרויקט חירום לאומי. במסגרת זו ידרוש שר הביטחון להבטיח שיואצו הביצוע והפריסה של כיפת ברזל והשלמת פיתוח ופריסה בשנים הקרובות של "שרביט קסמים", שהיא המערכת האמורה להגן מפני רקטות וטילים לטווחים בינוניים.

ברק: "להגדיר את מערך היירוט הרב שכבתי כפרוייקט חירום לאומי". (צילום: ציפי מנשה)
ברק: "להגדיר את מערך היירוט הרב שכבתי כפרוייקט חירום לאומי". (צילום: ציפי מנשה)

"יש להבטיח שהמערכות תיפרסנה בלוח הזמנים הקצר ביותר האפשרי, כדי לספק לכלל אזרחי המדינה את ההגנה שהם ראויים לה כנגד איום רקטות וטילים, גם מהצפון ולא רק מהדרום", אומרים במשרד הביטחון.

שר הביטחון ברק אמר היום בשיחה עם אנשי משרדו: "ההצלחה הגדולה של כיפת ברזל ביירוט הרקטות שנורו לעבר ערי ישראל ביומיים האחרונים, תורמת לביטחון של אזרחי ישראל ולהרתעה בחופש ההחלטה של ההנהגה".

כזכור, רק לאחרונה הודיעה מערכת הביטחון, על רקע קיצוצי התקציב המתוכננים בצה"ל, כי יוקפא בין השאר פרוייקט "כיפת ברזל". על רקע זה האשים שר האוצר שטייניץ, את מערכת הביטחון, ב"מסע הפחדה". עתה, עקב הודעתו של ברק, צפוי ככל הנראה להתחדש הקרב על תקציב הביטחון במלוא עוזו.

אם לשפוט מדברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתחילת ישיבת הממשלה, הוא צפוי לתמוך בדרישת ברק. נתניהו הודיע הבוקר כי המערך של "כיפות הברזל" יורחב בחודשים ובשנים הקרובות.

"ביום שישי חוסל רב מחבלים שארגן פיגועים רבים נגד מדינת ישראל. הוא היה בעיצומה של פעולה נוספת. פעולת טרור שכוונה לגבול הדרומי שלנו המשותף עם מצרים", אמר נתניהו בתחילת ישיבת הממשלה.

"אנחנו עדיין בכוננות אל מול אפשרות של פיגוע משם, הנחיתי לסגור את כביש הגבול עם מצרים. אין ספק שהפעולה של צה"ל שיבשה את ההתארגנות הזאת, ימים יגידו עד כמה. צה"ל מכה בהם בעוצמה. אני רוצה לשבח את הפעולה שלו ושל זרועות הביטחון והמודיעין. גבינו מהם מחיר יקר ועדיין גובים, וכמובן שנפעל ככל שנידרש. המערך של 'כיפות ברזל' מוכיח את עצמו היטב ואנחנו נדאג כמובן להרחיב אותו בחודשים ובשנים הקרובות.

"הכוח החזק ביותר שעומד לרשותנו הוא קודם כל כוח העמידה של התושבים, של ראשי הרשויות, של אזרחי ישראל, של ממשלת ישראל", אמר נתניהו. "אנחנו נוקטים באמצעי המגן הדרושים, אבל גם באמצעי התקיפה, ואין לי שום ספק שבשילוב הזה ובחוסן הפנימי הדרוש אנחנו נוסיף לגבור על איומי הטרור הללו סביבנו".

1 Comment

  1. hagr
    11 במרץ 2012 @ 19:27

    במבחן התוצאה המערכת הצדיקה עצמה ובגדול,
    זה טוב לשיפור ההרגשה הכללית לרגיעההיחסית ולביטחון העצמי.
    הבעיה היא, שזה מכניס חלק מן האנשים לשאננות שאינה במקומה.
    גם הצלחה של 90 % פירושה 10% של פוטינציאל לפגיעות ישירות, לנזקים ברכוש ובנפש.
    יש להכפיל ואף לשלש את מספר המערכות של "כיפת ברזל". אם מערכת עולה 20 מיליון .
    זה לא בלתי אפשרי .ובסוף זה גם חוסך בעלויות של רכוש (תיקון בתים , תשתיות כלי רכב וכד')
    וכמובן בהוצאות רפואיות והחשוב מכול בחיי אדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן