Skip to content

ההסלמה נמשכת. רקטות גראד פגעו באשדוד ובגדרה

הירי גובר. שתי רקטות גראד נורו לעבר אשדוד - אחת התפוצצה בעיר וגרמה נזק למכוניות וחנויות, האחרת יורטה. לפני כן התפוצצו שתי רקטות באזור גדרה. ירי רקטות קסאם ממשיך כל העת גם לעבר יישובים קרובים לרצועת עזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הירי גובר. שלוש רקטות גראד נורו לעבר אשדוד – אחת התפוצצה בעיר וגרמה נזק למכוניות וחנויות, והשתיים האחרות יורטו. לפני כן התפוצצו שתי רקטות באזור גדרה. ירי רקטות קסאם ממשיך כל העת גם לעבר יישובים קרובים לרצועת עזה. חיל האוויר ממשיך ותוקף חוליות שיגור ולאחרונה הודיע על פגיעה בחוליה שירתה לעבר גדרה

מאת אליק מאור

ההסלמה נמשכת ואזעקות צבע אדום נשמעות תדיר בבאר שבע, באשדוד, בחבל אשכול, באשקלון, בגן יבנה, באופקים ובשדרות. בין תשע בבוקר לאחת עשרה וחצי לפני הצהריים נורו תשע רקטות גראד לעבר ישראל. בשעה האחרונה נורו עוד שלוש רקטות לעבר אשדוד. אחת התפוצצה בעיר וגרמה נזק למכוניות וחנויות, האחרות יורטו. דווח על כמה נפגעי חרדה ולא ברור מדוע לא הופעלה כיפת ברזל. לפני כן התפוצצו שתי רקטות באזור גדרה, אחת בשטח פתוח ואחרת פגעה במכוניות חונות.

בצהריים גם התפוצצו שלוש רקטות קאסם בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש. חיל האוויר ממשיך ותוקף חוליות שיגור ולאחרונה הודיע על פגיעה בחוליה שירתה לעבר גדרה.

שיגורים היו גם לעבר שדרות וחוף אשקלון ואזעקות נשמעו גם בב"ש ולאחריהן נפלו שתי רקטות מחוץ לעיר. אזעקות נשמעו גם בקריית מלאכי וגן יבנה.

בסמוך לתשע בבוקר נורו שלוש רקטות לעבר באר שבע. שתיים מהן התפוצצו בשטחים פתוחים ואחת יורטה על ידי כיפת ברזל. כשעה לאחר מכן נורו עוד שלוש רקטות לעבר אשדוד, כיפת ברזל ירטה את כולן. רבע שעה לאחר מכך נורו עוד שתי רקטות לאשדוד, שהתפוצצו בשטחים פתוחים. רקטה נוספת התפוצצה בשטחים פתוחים במועצת אשכול.

פלסטיני על הריסות מחסן אמצעי לחימה (צילום: PNN)
פלסטיני על הריסות מחסן אמצעי לחימה בג'בליה (צילום: PNN)

צה"ל תקף מטרות שונות באמצעות כלי טיס. הפלסטינים טוענים שנער בן 17 נהרג באחת התקיפות. מוקדם יותר מסר דובר צה"ל, כי "צה"ל ערוך ומגיב בנחישות כנגד כל ניסיון להוצאת פעילות טרור נגד אזרחי ישראל. ארגוני הטרור, אשר מבצעים פעולות טרור נגד ישראל, יישאו באחרית לכל פעולה עתידית בה יבחר צה"ל לנקוט. חמאס הוא הריבון ועליו האחריות".

בסרטון: תקיפת מחסן אמצעי לחימה בג'בליה (דובר צה"ל)

ליל לחימה נוסף היה הלילה בדרום. שני טילי גראד שוגרו לאחר שש בבוקר לעבר באר שבע. מערכת כיפת ברזל ירטה אחד מהם והשני נפל והתפוצץ בשטחים פתוחים. עוד תשעה טילים נורו הלילה מהרצועה. אחד נפל ליד גן ילדים בקיבוץ בחבל אשכול. דובר צה"ל הודיע, כי במקביל לשיגורים, כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות בצפון רצועת עזה ובדרומה.

פגיעת רקטה במושב בדרום (צילום: ליאור גרונדמן)
פגיעת רקטה בבית ספר בב"ש (צילום: ליאור גרונדמן)

הפלסטינים הודיעו, כי עד כה נפצעו 35 פלסטינים וכי 25 מתוכם נפגעו הלילה ושרובם אזרחים. לדברי הפלסטינים, הופצץ מבנה בן שלוש קומות בחלק המזרחי של ג'בליה ושהו בו גם אזרחים. עקב קריסת המבנה נפצעו בין 17 ל-22 איש, בתוכם גם נשים וילדים. בשעות הבוקר המוקדמות עדיין התקיימו עבודות חילוץ לכודים מהמבנה שהותקף. הפצועים הועברו לבית החולים כמאל עדואן שבצפון הרצועה.

הג'יהאד האסלאמי פרסם הודעה בה נטען, שהמבנה הזה הותקף על מנת לחסל בכיר בזרוע הצבאית בארגון. לדבריהם, הבכיר לא נפגע. עוד מסרו הפלסטינים, כי צה"ל הפציץ לפנות בוקר באזור שכונת סג'עייה מבנה או מחסן ובתקיפה זו נפצעו עוד שלושה בני אדם.

דובר צה"ל מסר בתגובה, כי כלי טיס של חיל האוויר התקיפו מחסן אמל"ח בצפון הרצועה ואתר שיגור רקטות בדרומה. סך הכול, נכון לאתמול, שוגרו 40 רקטות לישראל ומערכת כיפת ברזל ירטה 14 רקטות.

בתוך כך פרסמו כלי תקשורת פלסטיניים, כי ישראל הודיעה למצרים שהיא תפסיק את התקיפות באופן חד צדדי, אבל תגיב בעוצמה מלאה אם ירי הרקטות לעבר ישובי הדרום יימשך. הודעה זו נפלה מן הסתם על אוזניים ערלות, כי דובר צה"ל דיווח שצה"ל  תקף הבוקר (יום ב'), ארבעה אתרי שיגור בצפון הרצועה וכי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. בצה"ל שבו והעריכו, שהלחימה תימשך עוד מספר ימים.

שר הביטחון מסר אתמול בישיבת הממשלה, כי שלוש סוללות כיפת ברזל פרוסות כעת באשדוד, אשקלון ובאר שבע ושיעור ההצלחה גבוה ביותר. הוא הדגיש, כי אם תתרחש שעת חירום בכל הגזרות פריסת הסוללות תשתנה.

גם היום התקיימו הלימודים בישובי עוטף עזה הממוגנים ומטווח 7 ק"מ ועד 40 ק"מ, לא התקיימו הלימודים. ישראל התריעה, כי אם תימשך ההסלמה, ישראל תבצע עליית מדרגה בתגובותיה.

פגיעת רקטה בלול תרנגולות במושב בדרום (צילום: ליאור גרונדמן)
פגיעת רקטה בלול תרנגולות במושב בדרום (צילום: ליאור גרונדמן)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן