Skip to content

האוצר מסרב לממן חוק לפיקוח על עברייני מין בקטינים

האוצר מסרב לתקצב שמונה מיליון שקלים למימון פיקוח על פדופילים. מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן לא מבין את ההיגיון שבזה. עבריין מין ממוצע, פוגע בכ-200 קורבנות. האוצר מעדיף לממן טיפול ב- 200 ילדים נפגעים, מלממן פיקוח על עבריין אחד ?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 האוצר מסרב לתקצב שמונה מיליון שקלים למימון פיקוח על פדופילים. מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן לא מבין את ההיגיון שבזה.  עבריין מין ממוצע, פוגע בכ-200 קורבנות. האוצר מעדיף לממן טיפול ב- 200 ילדים נפגעים, מלממן פיקוח על עבריין אחד ? 

מאת צבי זינגר

משרד האוצר מתנגד לתקצב 8 מיליון שקל, לביצוע חוק פיקוח על עברייני מין בקטינים. כך התברר היום בדיון שערכה ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת – על תיקונים בחוק הנוער, בנושא הגנה על הציבור מפני עברייני מין קטינים.

יצחק קדמן: "באוצר מעדיפים לממן טיפול ב- 200 ילדים נפגעים, מלממן פיקוח על עבריין אחד". (תצלום - מוויקיפדיה)
יצחק קדמן: "באוצר מעדיפים לממן טיפול ב- 200 ילדים נפגעים, מלממן פיקוח על עבריין אחד". (תצלום - מוויקיפדיה)

מטרת התיקונים בחוק שעמד לדיון – הגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין בקטינים, באמצעות ביצוע הערכות למסוכנות עברייני מין, בשלבים השונים של ההליך המשפטי, וכן פיקוח ומעקב ושיקום מונע לעבריינים.

אולם כבר בפתיחת הדיון הודיע נציג משרד האוצר, יאיר הרמתי, כי משרדו מתנגד לקדם את החוק, עקב עלותו התקציבית.

הודעתו עוררה את זעמם של המשתתפים בדיון. יו"ר הוועדה ח"כ דוד רותם שאל את נציג האוצר: "האם שר האוצר מתנגד להגן על קטינים מפני עבריני מין ? האם ניתן לטפל בעבריינים ללא חוק ? אני לא יודע למה צריך שר רווחה. שר האוצר יודע טוב יותר משר הרווחה  כיצד לטפל בעברייני מין?"

שר הרווחה, משה כחלון: "משרד האוצר לא קובע מדיניות רווחה במדינת ישראל". (תצלום - מאתר הכנסת)
שר הרווחה, משה כחלון: "משרד האוצר לא קובע מדיניות רווחה במדינת ישראל". (תצלום - מאתר הכנסת)

שר הרווחה משה כחלון, שהשתתף בדיון, פנה לנציג האוצר: "משרד האוצר לא קובע מדיניות רווחה במדינת ישראל! אתה לא יכול להתנגד לחוק! אתה יכול לא לתקצב אותו. החלטתי שהנושא יוסדר בחקיקה, כמו גם נושא הנשים המוכות. זו אינה תוכנית כבקשתך. המדינה מחוייבת לטפל בקטינים נפגעים ובנשים מוכות. אתה לא מבין כמה עולה לאמא, לטפל בילד נפגע מינית. לא כל דבר, זה כסף. אתה יודע כמה עולה כל טיל כיפת ברזל ? לילה אחד של טילים שווה לעלות של כמה חוקים".

מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן אמר: "יש מחקר שמצביע ע"כ, שעבריין מין ממוצע, פוגע בכ-200 קורבנות. אתם מעדיפים לממן טיפול ב- 200 ילדים נפגעים, מלממן פיקוח על עבריין אחד ? קטינים זכאים לשיקום ופיקוח לא פחות ממבוגרים".

מנהל שירות המבחן לנוער, אפי ברוור, מסר כי להערכת משרד הרווחה, עלות ביצוע החוק תעמוד על כ- 8.5 מיליון שקלים. היום, יש מעל 200 קטינים שפגעו מינית, שנמצאים בפיקוח תחת צווים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן