Skip to content

פיקוד העורף: מחר חוזרים ללימודים בכל ישובי הדרום

חוזרים לשגרה. לאחר יממה רגועה יחסית והערכות מצב הוחלט על החזרת החיים אט אט למסלולם, בינתיים עד למחר בערב. הורים לא מעטים חוששים לשלוח את הוריהם ללימודים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוזרים לשגרה. לאחר יממה רגועה יחסית והערכות מצב הוחלט על החזרת החיים אט אט למסלולם, בינתיים עד למחר בערב. הורים לא מעטים חוששים לשלוח את הוריהם ללימודים

 מאת אליק מאור

בהמשך להערכת מצב הרגיעה צה"ל, הודיע הערב פיקוד העורף על החזרת הלימודים למסלולם הרגיל. הנחיות אלו תקפות עד למחר יום רביעי בשמונה בערב שאז תעשה הערכה מחדש. התושבים מתבקשים להישאר ערניים.

פיקוד העורף כאמור מורה על החזרת מערך הלימודים בכל הישובים ללא הגבלות. יחד עם זאת מורה הפיקוד להישמע להנחיות הבאות: בהישמע קול נפץ או אזעקה יש להיכנס מיד למרחב מוגן.  כל זאת על פי התרגולת הידועה: כניסה לממ"ד, או חדר פנימי מוגן ולסגור דלתות וחלונות. בחוץ יש להיכנס למבנה קרוב ואם פרק הזמן לא עומד לרשות האזרח – בשטח פתוח להשתטח על הרצפה ולהגן על הראש באמצעות הידיים. ברכב יש לעצור בצד הדרך, לצאת ממנו ולהיכנס למבנה או מחסה קרוב. אם אין כזה לנהוג כפי שננהג בשטח פתוח. בעת הסעת תלמידים, יש לעצור ולפתוח את דלת האוטובוס ולנהוג בהתאם. תמיד ובכל מקרה יש להמתין 10 דקות לפחות, לפני החזרה לשגרה.

פיקוד העורף מודיע כי החזרה לשגרת החיים הנה לגבי כלל האוכלוסייה בדרום. בינתיים נודע כי נפלו רקטת קאסם בשטחי מועצה אזורית חוף אשקלון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בכנס מנכ"לים בירושלים: "נדע לפגוע במדויק בכל מי שיחפוץ לפגע בנו", ובעניין השקט היחסי: "שקט יענה בשקט". השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' אמר הערב: "אני לא מכיר מה זה הפסקת אש. יש הבנות. זה תלוי בצד השני, בחמאס, בוועדות ההתנגדות ובג'יהאד. אם יירו טילים לעבר מדינת ישראל, ישראל תגיב".

תושבים רבים וסטודנטים  בדרום, הביעו התנגדות שנבנית מחשש שהסיפור לא נגמר. הורי תלמידים רבים עדיין חוככים בדעתם באם לשלוח את ילדיהם מחר ללימודים ולגנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן