Skip to content

בקשות לפסילות: הליכוד את חברת הכנסת הערבייה, שמולי את אשת הרוצח ורשימתה

שלוש בקשות הוגשו היום לוועדת הבחירות. הליכוד טוען כי ח"כ היבא יזבק מזדהה עם מחבלים. שמולי דורש לזרוק מכל המדרגות את מפלגת אשתו של רטוצח ראש הממשלה יצחק רבין ורשימת "אני ואתה", את כל מפלגת ישראל ביתנו והעומד בראשה, ח"כ ליברמן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלוש בקשות לפסילת מועמדים לחברות בכנסת הבאה הוגשו היום (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית בכנסת. הליכוד הגיש בקשה לפסול את חה"כ היבא יזבק, מועמדת של מפלגת בל"ד. מצ"ב בקשת הפסילה. חה"כ יצחק שמולי (סיעת "עבודה-גשר") הגיש בקשה לפסול את "רשימת משפט צדק לרפורמה במערכת המשפט", שבראשה עומדת אשת הרוצח יגאל עמיר, לריסה ומפלגת "אני ואתה-מפלגת העם הישראלית" הגישה בקשה לפסול את רשימת "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן. דיוני הפסילה נקבעו לימי רביעי וחמישי, בתאריך ה- 29-30 בינואר 2020.

הליכוד: לאסור על ח"כ יזבק (בל"ד) לרוץ לכנסת

לטענת הליכוד מהצהרות ומעשי חברת הכנסת היבא זבק (בל"ד – הרשימה המשותפת) עולה שאיפה ברורה וחד משמעית לשלול את 16 קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.
להוכחת טענות הליכוד הצביעה המפלגה על מספר מקרים בהם פעלה לכאורה חברת הכנסת כנגד מדינת ישראל כריבונות יהודית וציונית. וביניהם בעיקר המקרים הבאים: לפני מספר ימים, ב-17 בינואר פרסמה יזבק "תמונה שלה עומדת לצדו של  20 ראאד סלאח אשר נידון מספר פעמים למאסר על עבירות של הסתה ותמיכה בטרור והינו  מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שהוצא מחוץ לחוק . ראאד סלאח השתתף במשט לעזה, וידוע בהצהרות גזעניות ואנטישמיות,  הסתה לרצח וטרור וכן בקשריו עם  תנועת החמאס", נתכתב בבקשה לפסילת חברת הכנסת. במאי 2019 במסגרת מסיבת השחרור של המחבל אמיר מח'ול שהורשע בריגול, הצטלמה ח"כ יזבק עם מח'ול ואת התמונה העלתה לעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: "אחרי תשע שנים בכלא אמיר מח'ול בין בני עמו, מזל טוב לחופש", וב-21 לדצמבר 2015, יום לאחר חיסולו של סמיר קונטאר, רוצחם של בני משפחת הרן בנהריה,  ששוחרר בידי ישראל במסגרת עסקה עם חזבאללה שכללה את החזרת גופות החיילים החטופים, אלדד רגב ואודי גולדווסר, פרסמה ח"כ יזבק תמונה של המחבל וכתבה לצד התמונה: " סמיר קונטאר הלוחם השהיד", והוסיפה: "לא חזרתי מפלסטין אלא בכדי שאחזו ר לפלסטין". בבקשה לפסילה מציג הליכוד עוד מספר אירועים שלדעת המפלגה ויועציה המשפטיים, יש בהם להביא לפסילת חברת הכנסת הערבייה. "יזבק ממשיכה במשך שנים  ובאופן רציף לתמוך במחבלים מורשעים, לכנותם כשהידים, לברך על  שחרורם ולתמוך במעשיהם הנלוזים. לא פוסט חד-פעמי או מספר  הצהרות ספורדיות כי אם משנה עקבית  וסדורה על תמיכה  באויבים והמתנגדים הקשים ביותר של ישראל", מסיימים בליכוד את טענותיהם.

ח"כ היבא יזבק (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)
ח"כ היבא יזבק (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)

ח"כ שמולי (עבודה-גשר) לפסול את כל רשימת אשת הרוצח יגאל עמיר

חבר הכנסת איציק שמולי (עבודה) ביקש לפסול את רשימתה של לריסה עמיר-טרימבובלר, אשתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר, שהגישה את רשימתה לכנסת – מפלגת משפטי צדק ומטרתה משפט חוזר לרוצח יגאל עמיר. בפתח דבריו מביא שמולי ציטטות מספר מלכים בו מסופר על רצח פוליטי של גדליה בן אחיקם, שהתבצע זמן קצר לאחר החרבת מקור חיותם של  היהודים באותם ימים – בית המקדש הראשון – על ידי צבאו של נבוכדנצר השני, הוביל להתפוררות נוספת בחברה ביהודה באותם ימי ם, עת רבים מתושבי הארץ היהודים היגרו למצרים ובסופו של יום לארצות אחרות.  "היעלה על הדעת, כי זמן קצר ביותר לאחר הרצח המתועב של גדליה בן אחיקם,  יפנה  הרוצח ישמעאל בן נתניה, בתעלולנות ובתכסיסנות, באמצעות בנו או רעייתו, תוך שהוא  מנצל פרצה הקיימת בדין ויבקש להצטרף כמחוקק אל בית המחוקקים ביהודה (סנהדרין  או כנסת גדולה), תוך שהוא מבקש לקדם בדיוק את אותם עקרונות אשר הובילו אותו  לרצוח" שואל שמולי ומוסיף: מצב אבסורדי, מגוחך ובלתי אפשרי זה, מונח בדיוק עתה בדיוק להכרעת ועדת הבחירות  הנכבדה; יגאל עמיר, הרוצח המתועב והשפל, מי שבמו ידיו פצע לנצח את הדמוקרטיה  הישראלית,  מבקש  לנצל את כוחה  עוצמתה וְּכָלֶליָה של אותה  הדמוקרטיה, על מנת לפגוע בה.  אל לה לדמוקרטיה ליתן לכך יד", כותב שמולי.

אשת הרוצח וחבריה לרשימה (צילום באדיבות עטרה גרמן, סרוגים)
אשת הרוצח וחבריה לרשימה (צילום באדיבות עטרה גרמן, סרוגים)

מפלגת אני ואתה: לפסול את ישראל ביתנו והעוד בראשה, ליברמן

הבקשה השלישית הוגשה על ידי רשימת "אני ואתה – מפלגת העם הישראלית" שמבקשת לפסול את רשימת מפלגת ישראל ביתנו ובראשה יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן, בעיקר בשל פועלו של ליברמן שלטענת "אני ואתה", לוקה בגזענות,בצביעות ובפגיעה קשה במהותה הדמוקרטית של ישראל במיוחד בכל הקשור להסתה וגזענות  של ליברמן, כך לפי טענות הרשימה, כלפי ובין המגזרים הערבי והחרדים.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן