Skip to content

ישראל מברכת על ניתוק איראן ממערכת הסליקה הבינלאומית

בישראל שמחים על הסנקצייה הנוכחית על איראן. שר האוצר שטייניץ: ״כלכלה מודרנית לא יכולה לתפקד ללא סליקה בינלאומית ותחת מצור פיננסי מתהדק והולך. ממשלת ישראל ומשרד האוצר בפרט ימשיכו לקדם בארץ ובעולם סנקציות וצעדים כלכליים על מנת להקשות על הפעילות המסחרית והפיננסית של איראן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בישראל שמחים על הסנקצייה הנוכחית על איראן. שר האוצר שטייניץ: ״כלכלה  מודרנית  לא  יכולה לתפקד ללא סליקה בינלאומית ותחת מצור פיננסי מתהדק והולך. ממשלת  ישראל ומשרד האוצר בפרט ימשיכו לקדם בארץ ובעולם סנקציות וצעדים כלכליים על מנת להקשות על הפעילות המסחרית והפיננסית של איראן"

מאת צבי זינגר

בירושלים מברכים על ניתוקה של איראן ממערכת ה"סוויפט" ולשכת ראש הממשלה פרסמה היום תגובה שבה נאמר: "ראש הממשלה נתניהו מברך על החלטת סוויפט לנתק את הבנקים האיראנים מהמערכת".

גם שר  האוצר,  ד"ר יובל שטייניץ, בירך על ההחלטה של חברת סוויפט להפסיק את סליקת הכספים בעסקאות שבהם מעורבים בנקים איראנים. ״כלכלה  מודרנית  לא  יכולה לתפקד ללא סליקה בינלאומית ותחת מצור פיננסי מתהדק והולך״, אמר השר שטייניץ, "ממשלת  ישראל ומשרד האוצר בפרט ימשיכו לקדם בארץ ובעולם סנקציות וצעדים כלכליים על מנת להקשות על הפעילות המסחרית והפיננסית של איראן".

סוויפט (Swift) היא רשת תקשורת אלקטרונית מאובטחת להעברת מסרים ותשלומים בין בנקים. רוב הבנקים והמוסדות הפיננסיים בעולם מחוברים לרשת זו ודרכה נעשות כ-80 אחוז מנפח ההעברות הבנקאיות בעולם. המסלקה הוקמה בבריסל בשנת 1973. כיום יותר מ-9,000 מוסדות פיננסים מ-209 מדינות וטריטוריות מרחבי העולם עושים בה שימוש, והיא סולקת באופן מאובטח 15 מיליון פעולות פיננסיות מדי יום, לעומת 2.5 מיליון בשנת 1995.

לא יעבור ב"סוויפט". כסף איראני
לא יעבור ב"סוויפט". כסף איראני

ניתוקה של אירן מה"סוויפט" הוא מכה קשה במיוחד, שכן כמעט כל ההעברות של תשלומי ותקבולי הנפט של איראן נעשות דרך מערך זה. עם הפסקת שירותי הסליקה האלה לאיראן, יצטרכו האיראנים למצוא דרך חלופית וככל הנראה ייאלצו לעשות את העברותיהם הכספיות הבינלאומיות במזומן, באמצעות בלדרים נושאי מזוודות גדושות בדולרים. ההערכה היא כי הצעד האחרון ינחית מכה שהכלכלה האיראנית לא תוכל להתאושש ממנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה את סוגיית ניתוק הבנקים האיראנים מרשת "סוויפט" במהלך שיחותיו האחרונות עם הנשיא ברק אובמה בוושינגטון ועם ראש ממשלת קנדה סטיבן הארפר באוטווה. גם במגעים קודמים לביקורו של נתניהו האחרון באמריקה הצפונית הועלתה דרישה זו ע"י ישראל – לא רק מול ארה"ב, גם מול מדינות אירופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן