Skip to content

המשטרה דורשת לבטל הפגנה כנגד הסיפוח. המארגנים: ההפגנה תתקיים

במשטרת ישראל תבעו ממארגני ההפגנה נגד הסיפוח שאמורה להתקיים במוצאי שבת הקרובה בכיכר רבין בתל אביב, להסיר את האירוע מרשת הפייסבוק ולהגביל את מספר המשתתפים – הארגונים דחו את הבקשה והודיעו כי תואמו הסעות וההפגנה תתקיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשטרה אוסרת לקיים תהלוכת מחאה נגד סיפוח בגדה המערבית ממוזאון תל אביב לכיכר רבין, בטענה שקיומה נוגד את תקנות הקורונה. לאחר שהודיעה למארגני ההפגנה כי עליהם להימנע מפרסומים ברשתות החברתיות כדי להגביל את מספר המשתתפים, החליטה המשטרה היום (חמישי) לאסור גם את ההפגנה בכיכר – שהייתה אמורה להתרחש בתום הצעדה – והציעה למארגנים להעבירה לפארק הירקון בעיר, אך אלו סירבו לכך. מטעם 39 ארגונים שנועדו להפגין יחדיו נמסר כי "המשטרה לא תקבע על מה מותר להפגין. ההפגנה תתקיים כמתוכנן תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות".

כרזת ההפגנה

בפגישה שנערכה היום בתחנת המשטרה לב תל אביב נאמר למארגנים (הרשימה המשותפת – חד"ש) כי בימים אלה לא ניתן לקיים תהלוכות, שכן צו בריאות העם אוסר על כך. אלא שבצו או בתקנות שעת החירום שהוצאו בשבועות האחרונים אין איסור מפורש כזה.
המשטרה מצידה הבהירה למארגנים כי עקב החשש לריבוי משתתפים לא ניתן לקיים כעת בכיכר רבין אירועים בהשתתפות יותר מ-1,800 בני אדם מבלי שהמשטרה תיאלץ לחסום את הכבישים בסביבתה, וכי אין בכוונתה לעשות זאת.

צילום מחשבון הטוויטר של איימן עודה

מסיבות אלו בקשה המשטרה מהמארגנים שלא להוסיף ולפרסם את ההפגנה באיוונט שבפייסבוק מחשש שמספר המשתתפים בה יצריך חסימת כבישים. המארגנים מצידם דחו את הדרישה להגביל את מספר המשתתפים בהפגנה ואת הפרסום לקראתה, ואמרו כי כבר תיאמו הסעות של מפגינים מיישובים רבים ברחבי הארץ.
השבוע ביטלה המשטרה את המצעד בעת הפגנת מחאת הנשים נגד אלימות, זאת לטענת גורם במשטרה בעקבות העלייה בתחלואה. במשטרה מסתמכים בין היתר על עמדת בג"ץ שאישר את ביטול בעניין מצעד הדגלים ביום ירושלים, שבעקבותיה בוטלה השנה הצעדה המסורתית של הימין המתנחלי בעיר העתיקה.

"רק בתחילת השבוע גנץ ונתניהו הצהירו שהזכות להפגין לא תפגע בזמן הקורונה והיום כבר ששיקרו לציבור. אנחנו לא נכנע ונעמוד על הזכות שלנו להפגין תוך שמירה מוחלטת על הנחיות משרד הבריאות. המשטרה לא תחליט לאזרחים על מה מותר לנו להפגין", נמסר מארגווני הקואליציה.

רשימת הארגונים שמתכננים להפגין

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, שיזם את ההפגנה לצד קואליציה רחבה של מפלגות וארגונים, הוסיף: "הממשלה פתחה במתקפה כוללת על זכויות האזרח של כולם כדי לאפשר את הצעדים הדרקוניים שיובילו לחיסול הסיכוי להקים מדינה פלסטינית ולריסוק המרחב הדמוקרטי. אני קורא לכל מי שמאמין בשלום ודמוקרטיה ומתנגד לסיפוח ולכיבוש להגיע להפגנה במוצאי שבת ולהראות להם שלא נוותר. אין דבר שימנע מערבים ויהודים להפגין יחד".
יו״ר סיעת מרצ, ח״כ תמר זנדברג, הגיבה להחלטת המשטרה לבטל את הפגנת השמאל במוצ"ש: ״ההפגנה תתקיים״, ״מה פירוש ״המשטרה מבטלת את ההפגנה נגד הסיפוח במוצש״?, "אין לה שום סמכות. הפגנה היא זכות בסיסית שלא טעונה אישור ולכן ההפגנה תתקיים תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. הסיפוח הוא אסון. אי אפשר למנוע מאיתנו לצאת מהבית ולצעוק את זה״.

 

1 Comment

  1. אבי ברנשטין
    4 ביוני 2020 @ 21:53

    תנו להם להפגין ולהדביק את האחרים בקורונה..אולי ככה ניפטר מהחלאות האלה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן