Skip to content

המצלמות כבו. השוטרים החלו לעצור

אחרי 01:00 החלו ההמונים להתפזר. לא כולם. בירושלים המשיכה המשטרה ועצרה עוד אנשים, גם התל אביב. סדי בן שטרית, ממובילי המחאה, הראה למשטרה עשרות חובשי כיפה ונוער הגבעות שהחליפו חולצות והגיעו לפוצץ את המחאה. "אמרתי להם והם לא עשו כלום", אומר בן שטרית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת 01:00 של יום ראשון, הגיעו המפגינים להסכמה על פיזור המחאה. חלקם החל להתפזר גם בירושלים וגם בתל אביב. אלא שכבו מצלמות הT.V החלה המשטרה לדחוק את המפגינים באזור רחוב אגרוןעד פינת קינג ג'ורג', ההמפגינים נהדפו לאחור כששהשוטרים נעים בעקבותיהם. בשלב הזהה חלו מעצרים נוספים.  קודם לכן נעצרו מפגינים וביניהם עורך הדין גונן בן יצחק שחסם מת"זית בגופו כשנשכב מתחת לגלגליה. בתל אביב ניסו חלק מהמפגינים לנוע לעבר היכל התרבות הסמוך לכיכר הבימה. הם נהדפו על ידי המשטרה אל שדרות רוטשילד ואחד מהם נעצר.

עצור בתל אביב (צילום: ציפי מנשה)

 

אבוקה בבימה (צילום: ציפי מנשה)

 

עצור בירושלים (צילום: רפי מיכאלי)

ממשטרת מרחב ירקון במחוז תל אביב נמסר ל קראת 01:45 כי המחאה החלה בצארלס קלור בהתאם לתנאי הרישיון אולם גלשה, בשלב מסוים, להפגנה לא חוקית כולל חסימת צירים, תקיפת שוטרים וגרימת נזק לרכוש. עוד טענה המשטרה כי המשטרה גילתה איפוק מרבי ובמהלך המחאה הלא חוקית עצרה סה"כ 13 מפגינים בגין הסתה לאלימות ותקיפת שוטרים.
לטענת המשטרה במהלך המחאה הלא חוקית לדבריה, הושלכו חפצים לעבר השוטרים וכן הותז גז פלפל שפגע בפניו של מפקד תחנת המשטרה וכן הושלכה אבוקה בוערת לעבר השוטרים. עוד הוסיפו במשטרה כי מבצעי העבירות זוהו ונעצרו והמשטרה תפעל למצות עימם את הדין. למרות ההמולה והרעעש שעוררו המפכינים בתל אביב, בתי קפה ומסעדות ברוטשילד עודדו את המפגינים ואחת מהפיצריות פתחה את דלתותיה וחילקה למפגינים פיצות ושתיה.

חילקו פיצות ושתיה למפגינים (צילום: ציפי מנשה)


המשטרה רודפת והודפת את המפגינים (צילום: רפי מיכאלי)

ירושלים (צילום: רפי מיכאלי)

 

ירושלים (צילום: רפי מיכאלי)

 

ירושלים (צילום: רפי מיכאלי)

 

ירושלים (צילום: רפי מיכאלי)

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר לקראת 01:59, כי מבחינתה הגיע סיום המחאה בבירה. על פי המשטרה כלל המפגינים התפזרו והצירים נפתחו לתנועה. לסיכום פעולותיה במהלך ההפגנה המשטרה טוענת כי אפשרה את חופש הביטוי והמחאה בהפגנה שהתקיימה סמוך למעון רה"מ, אלא שבשלב מסוים ניסו המפגינים לצאת בתהלוכה, כשחלקם הגיעו לרחוב בצלאל, שם נהדפו ע"י המשטרה חזרה לכיוון כיכר פריז. בכיכר פריז החליטה המשטרה לאפשר את ההפגנה. עוד נמסר מהמשטרה כי בוצעו מספר ניסיונות נוספים של המפגינים לצאת בתהלוכה לאזור מרכז העיר, ואלו נבלמו ע"י כוחות המשטרה, והמחאה המשיכה להתקיים בכיכר פריז, עד שמרבית המפגינים התפזרו. סה"כ נעצרו במהלך ההפגנה 15 חשודים, בהם כאלו שלטענת המשטרה הפרו את הסדר הציבורי ובגין תקיפת שוטר".
סדי בן שטרית, ממובילי המחאה בבלפור זעם: "היו כאן עשרות חובשי כיפות, נוער גבעות שהגיעו לכאן לייצר פרובוקציות", הוא אמר למגפון, "ביביסטים שהושתלו בכוונה לפוצץ את המחאה", "אמרתי למשטרה: תראו, הם מחליפים חולצות ונכנסים להפגנה לייצר פרובוקציות", כועס בן שטרית.
אבל המשטרה כנראה לא התייחסה לדבריו ולא עצרה בעדם. "אנשים זועמים כי חמישה חודשים הם לא עובדים וסגורים" כועס שדי, "תנו להם להתפרץ, לפרוק את התסכול והזעם".
– מה יש לך לומר לבן דוד שלך (השר אמיר אוחנה)?
"שהוא פושע ולא יעזור לו כלום. הנאשם מבלפור ילך הביתה" (צפו בסרטון)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן