Skip to content

היד על ההדק קלה – מת"זיות הופעלו בירושלים – מעצרים בירושלים ובתל אביב

לאחר הפגנה גדולה בבלפור כנגד ראש הממשלה, פרשו מאות פעילים וצעדו לעבר כיכר פריז. והחלו לצעוד ברחוב בצלאל, הגיעה מולם מת"זית שהופעלה. בתל אביב אלפי מפגינים נעו אל הבימה. מפגינים נעצרו בירושלים ובתל אביב. לקראת 01:00 הגיעו המפגינים והמשטרה להבנה וההפגנות החלו להתפזר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עורך דין גונן בן יצחק – מונע בגופו את תנועת המת"זית (צילום: רפי מיכאלי)

 

בלפור (צילום: רפי מיכאלי)

 

צ'ארלס קלור (צילום: דן בר דב)

 

צ'ארלס קלור (צילום: דן בר דב

אלפי מפגינים הגיעו הערב (שבת)  לפארק צ'ארלס  קלור בתל אביב כדי למחות על מדיניות הממשלה במשבר הקורונה והשחיתות הפושה בה. מוקדם יותר הפגינו אלפים בעשרות ומאות צמתים, גשרים וכיכרות ברחבי הארץ במסגרת "מחאת הדגלים השחורים". במקביל למחאה בתל אביב – מתקיימת הפגנת אלפים רבים גם מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים ובמהלכה צעדו המפגינים לאורך רחוב בן מימון עד צומת כיכר פריז, שם חסמו את הכיכר. מהמשטרה נמסר כי מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, נמצא במקום ומפקד על האירוע. תוך כך הפעילה המשטרה מת"זיות על מפגיני המחאה שצעדו ברחוב בצלאל בבירה מבלי שאלו הפגינו אלימות. עורך הדין גונן בן יצחק, ממשפטני המחאה ומוביליה, נשכב מתחת לגלגל מת"זית ובכך מנע את תנועתה.


ההמחאה בבלפור (צילום: רפי מיכאלי)


צעדת המחאה – צילום: רפי מיכאלי


צילום: רפי מיכאלי

נתקלים במת"זית (צילום: רפי מיכאלי)

מת"זית על הצועדים (צילום: רפי מיכאלי)

לטענת המשטרה קבוצה של מפגינים שהגיעו אל צומת הרחובות בן צבי / בצלאל, וחסמו את התנועה במקום. כוחות המשטרה שפעלו במקום, פיזרו את המפגינים והדפו אותם חזרה לכיוון צומת כיכר פריז. בתוך כך, המשטרה עצרה 2 מפרי סדר שניסו להסית ולהתסיס את שאר המפגינים.

עוד נטען מהמשטרה כי המפגינים באזור צומת כיכר פריז ניסו לצאת בתהלוכה לכיוון מרכז העיר תוך שאחד מהם נצפה כשהוא מניף דגל אש"ף ככל הנראה במטרה להתסיס, והוא הורד.  כוחות המשטרה הפרוסים במקום, מנעו את קיומה של התהלוכה.  במשטרה מדגישים כי "משטרת ישראל מאפשרת את המשך קיומה של המחאה כעת בצומת כיכר פריז, אך לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי ושיבוש חיי השגרה ושלום הציבור."

צילום: רפי מיכאלי

 

צילום: רפי מיכאלי

 

צילום: רפי מיכאלי

בתל אביב פרשו כמה מאות מפגינים מההפגנה בגן צ'ארס קלור והחלו לצעוד דרך רחוב הרבט סמואל לכיוון שדרות רוטשילד. המשטרה קראה להם להפסיק את חסימת הציר.


(צילום: משטרת ישראל)

לפני זמן קצר, הגיע מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן לאזור המחאה בת״א. בהערכת מצב שקיים במקום עם פיקוד מחוז ת״א, התייחס מ״מ המפכ״ל למחאות השונות ואמר: ״הגעתי לכאן הערב בכדי לפגוש בשוטרים ובשוטרות שלנו שנמצאים כבר תקופה ממושכת בחזית המאבק בנגיף הקורונה ומנסים לאפשר לאזרחי ישראל חיים נורמליים ובטוחים ככל שניתן. אנחנו ערוכים ופועלים גם בערב הזה במספר מוקדים ברחבי הארץ, בכדי לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לציבור. זהו ערך חשוב במדינה דמוקרטית ולכן גם בעת הזו אנו פועלים לאפשר קיומן של מחאות במגבלות הקיימות. לצד זאת, לא נאפשר הפרות סדר ונפעל כנגד כל גילויי אלימות,  פגיעה באזרחים או בשוטרים,  ונדליזם והתפרעויות בניגוד לחוק.". "אני קורא לציבור המפגינים ובכלל, לגלות אחריות, להישמע להנחיות ולהוראות השוטרים ולהימנע מאלימות מכל סוג שהיא״, אמר הניצב.
בשעה זו מ״מ המפכ״ל נמצא בדרכו לירושלים בעקבות מחאה שגלשה להפרות סדר, זאת בכדי לעמוד מקרוב אחר הערכות ופעילות כוחות המשטרה במקום.

אבוקה בבימה (צילום: ציפי מנשה)

 


מ"מ מפכ"ל המשטרה (צילום (דוברות המשטרה)

לקראת 23:30 החלה המשטרה לבצע מעצרים רחבת הבימה. לטענת המשטרה המפגינים התיזו גז פלפל כנגד קצין משטרה וממשיכים בפעילות אלימה כנגד השוטרים ולכן בשלב זה המשטרה החלה בביצוע של מעצרים של חשודים בפגיעה בשוטרים ובהסתה לאלימות.".

מעצרים בבימה תל אביב (צילום: ציפי מנשה)

 

מעצרים בבימה תל אביב (צילום: ציפי מנשה)

 

(צילום: ציפי מנשה)

 

מעצרים בבימה תל אביב (צילום: ציפי מנשה)

 

מעצרים בבימה תל אביב (צילום: ציפי מנשה)

 

מעצרים בבימה תל אביב (צילום:דן בר דב)

הבימה (צילום: דן בר דב)

לקראת 01:00 הגיעו המשטרה ומהפגינים בירושלים ובתל אביב על החלטה לפזר את ההפגנה. אחד הדברים הראויים לציון, היתה העובדה שחלק מהמפגינים החלו לנקות את אזור ההפגנה בעוד אחרים עלו למדרכות להפגין שם. בניגוד מוחלט לטענות שרי הליכוד וראש הממשלה בראשם. אנרכיסטים, לא היו כאן.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן