Skip to content

הזעם מתפרץ. מפגינים זועמים נלחמים על הדמוקרטיה

הזעם מתפרץ. המפגינים זועמים והציבור נקרא להפגין, משטרת ירושלים החליטה להוריד משאית מהכביש כי "העזה" להוביל צוללת מחאה וחנתה על מדרכה. על מנת למנוע פינוי המשאית, המפגינים התקבצו סביבה ואחד מהם זחל תחתיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החלטת נתניהו ללכת לסגר כללי ובלבד שתיאסרנה ההפגנות הולידה גל זעם גדול בציבור בכלל ובקרב ציבור המחאה בפרט. כבר היום (חמישי) החלו הפגנות ברחבי הארץ ושיירות מכוניות התארגנו לעלות לירושלים ולהפגין בבלפור. תוך כך עלתה שיירת מכוניות עם כשלוש מאות מפגינים שהביאו איתם את צוללת השחיתות ואמצעי הגברה לבלפור להפגנה מול הכנסת ומול מעון ראש הממשלה בבלפור.

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
ח"כ דוד אמסלם עובר בין המפגינים ומאובטח על ידי שומרי ראש (צילום: ציפי מנשה)

המפגינים לא ציפו להתנכלות משטרתית. אך ניידת אגף תנועה של מחוז ירושלים הבהירה להם אחרת. המשאית הקלה שהובילה את הצוללת (גוף דמוי צוללת ממכלי פלסטיק שחורים), הורדה מהכביש אחרי בדיקה ארוכה בה מצאה חתיכת בקלית אזהרה זוהרת שבורה בחלקה. זה הספיק (ראו סרטון). נהג המשאית עוכב והמשאית הורדה מהכביש. ממשטרת ישראל נמסר כי "נהג הרכב הוביל משא בניגוד לתקנות התעבורה, ואף חנה את הרכב תוך חסימת מעבר חציה והמדרכה המיועדים להולכי רגל.
בבדיקת הרכב ע״י בוחן משטרה, נמצאו ליקויים בטיחותיים חמורים שעלולים להוות סכנה למשתמשי הדרך, שבעקבותיהם נרשם נגד הנהג דוח והרכב נאסר לשימוש עד לתיקונם. משטרת ישראל תמשיך לפעול לקיום תקנות וחוקי התעבורה ובטיחות הרכבים הנעים על הכבישים ותפעל על פי החוק כנגד אלו שמסכנים את בטחון משתמשי הדרך".
תוך כך, נכון לשעה זו, הכתקבצו עשרות מפגינים ועלו על גבי המשאית כשאחד מהמפגינים זחל את מתחת למשאית והם חוסמים את האפשרות שהמשטרה תפנה את המשאית הקלה.


הזוי. צפו בסרטון

המפגין תחת המשאית (צילום: ציפי מנשה)
מפגינים על גבי המשאית (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה


צפו מפגין מתחת למשאית

בתנועת הדגלים השחורים קראו לכלל הציבור לצאת כבר היום לגשרים ולצמתים למחאה. בגשרים, בצמתים ברחבי המדינה ובבלפור.
"נתניהו הניף חרב מעל הדמוקרטיה", נמס מהתנועה, "זה הזמן להגן עליה".


הודעת הדגלים השחורים

בבלפור תתקיים הערב הפגנת כיסאות היחידים שבראשה עומד תא"ל מיל' אמיר השכל ובה ישתתפו גם הרמוכ"ל לשעבר, דן חלוץ, האלוף מיל' אילן בירן, תא"ל מיל' רון כתרקי, אל"מ מיל' רמי מתן, תיקי יודס, מוטי אשכנזי, תא"ל מיל' אמיר השכל, פרופ' יורם יובל, המחזאי והבימאי יהושוע סובול, פרופ' משה הדני ודוק' ארנה ברי. הזמרת הבינלאומית אחינועם ניני ונגה אשר ישירו וינחו שירה בציבור.

הודעת תנועת מחאת היחידים

תוך כך הבהיר היום היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט כי אתמול, לאור החמרה בתחלואה והסכנות הגלומות בכך, החלה בהנחיית הדרג המדיני בחינת אפשרות הטלתו של סגר כללי, על בסיס איזון בין הצורך להיאבק בתחלואה הגואה אל מול הפגיעה המשקית הצפויה. בניגוד לטענה הרווחת היועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי במצב שכזה, אכן ניתן לאפשר גם הגבלה משמעותית ביותר של הזכות להפגין, אך לשם כך יש צורך בתיקון חקיקה. "מדינת ישראל מצויה במצב חירום בשל ההתמודדות הקשה עם נגיף הקורונה ומצב התחלואה המחמיר. למצב דברים קשה זה יש גם השלכות משפטיות. בתוך כך, הזכות להפגין היא זכות יסוד במדינת ישראל, המהווה חלק מליבת הערכים הדמוקרטיים של המדינה. בהתאם לפסיקת בג״ץ, הגבלת הזכות אפשרית רק בהתקיים הסתברות של קירבה לוודאי לפגיעה באינטרסים ציבוריים חיוניים" הבהיר היועץ.  "יובהר כי היועמ"ש לא קבע בשום שלב שסגירת המשק היא "תנאי" לכך שניתן יהיה מבחינה משפטית להגביל את ההפגנות. היועמ"ש עמד על כך, שבמצב בו היקף התחלואה כה גדול עד כי יש צורך בסגר כללי, יהיה זה מוצדק משפטית להגביל משמעותית גם הפגנות, תפילות או כל פעילות אחרת שקשורה בהתקהלות. וזאת, על אף המעמד שהוקנה כאמור לזכות להפגין בפסיקה ובחוק הקורונה כאמור",  לשון הודעת היועץ הממשלתי.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן