Skip to content

הכירו את שוק המכירות הלוהט של יריד האמנות ART DUBAI

הסכם השלום עם איחוד האמירויות פותח חלון הזדמנויות להיכרות עם עולם האמנות העסקי. בין מזרח למערב, נפגשים בדובאי, אספנים, משקיעים וגלריסטים, במטרה לגלות פנים חדשות בקרב אמנים ילידי ותושבי המזרח התיכון. ישראל מוזמנת להצטרף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איחוד האמירויות מקיים שיח אמנות מקומי וגלובלי מאז שנות ה-80 וה-90, עת סצנת האמנות העכשווית בדובאי, כללה רק קומץ גלריות פרטיות ופטרונים שתמכו בהן. המיקום הגיאוגרפי, בתווך בין המזרח למערב, הפך את האיחוד, למרכז סחר, פיננסים ותחבורה כך שבעשור האחרון, האמירויות התגלו כמוקד התעניינות משפיע בעיקר בקרב אספנים ומשקיעים בתחום, באמצעות מכירות פומביות, ירידי אמנות שנתיים, גלריות, קרנות ומוזיאונים.

שלוש הערים העיקריות של איחוד האמירויות הערביות – אבו דאבי, דובאי ושארג'ה – פיתחו כל אחת, מיקוד אמנותי בהתאם למנהיגות והאופי של כל אמירות. אבו דאבי, עיר הבירה, מתמקדת בפיתוח מוזיאונים, בשותפויות בינלאומיות ובבניית יכולות לטווח ארוך. דובאי ניצלה את תשתיות המסחר והפיננסים שלה כדי להפוך למוקד אזורי בשוק האמנות ושארג'ה משלבת את העיסוק באמנות ובתרבות עם סצנת אמנות מקומית איסלאמית עשירה בתוכן. כך האמירויות משלבות ידיים בחזון ליצור חוויות ייחודיות ומעשירות עבור הקהל המקומי וליצור סצנת אמנות עכשווית עשירה מבחינה תרבותית, מעורבת אינטלקטואלית ומחוברת לעולם האמנות הגלובלי.

פריצת הדרך שמיקמה את דובאי כשוק אמנות מקומי ונקודת מפגש תרבותית, נעשתה ע"י "ארט דובאי". יריד האמנות הושק בדובאי בשנת 2006, על ידי בעל גלריה בלונדון ויזם מדובאי ושימש בעיקר כפלטפורמה עבור גלריות אמנות מערביות והודיות. עם פרוץ המשבר הכלכלי העולמי, כשמכירות האמנות צנחו, היריד העביר את מיקודו לאמנות אזורית רחבה יותר. בשנת 2010, המנהל האמנותי של ארט דובאי החליט להגדיל את נפח היריד, כך שעד שנת 2016, הוקם בדובאי המרכז הגדול ביותר לירידי אמנות, עם דגש על חינוך ותוכניות אמנותיות כל השנה.

יריד האמנות השנתי הקרוב של "ארט דובאי" יתקיים במרץ 2021. פרט ליריד, תפתחנה סדרת תערוכות יחיד "PORTRAITS" שתתקיימנה במתכונת אונליין, החל מה-29 לספטמבר ועד ינואר 2021 ויציגו בה אמנים מובילים תושבי או ילידי האזור. "פורטרטים" ארט דובאי בשיתוף עם BMW המזרח התיכון, יצרה סדרת סרטים המספקת נקודת מבט קצרה על חייהם ומרחבי העבודה של אמנים המחוברים ליריד באמצעות תכניות המרכז או הגלריות המשתתפות בו. הסדרה מופקת בשיתוף פעולה עם יוצרי סרטי פורוורד ג'יימס. הנה כמה המלצות להצצה לעולמם של כמה אמנים מעניינים:

טימו נאסרי הצלם הגרמני-איראני, אשר הפך לפסל, עוסק בעבודותיו בתפיסת האינסוף. הרישומים הקטנים והגדולים שלו, מכילים מורכבויות של מתמטיקה, גיאומטריה, קבוצות כוכבים וקישוטים אסלאמיים. נאסרי זוכה פרס אמנות ארט דובאי לשנת 2011, השתתף בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בברלין, ניו יורק, פריז, דובאי, טהראן וניו דלהי. תערוכת האונליין שלו תוצג באתר ארט דובאי בתאריכים  29.9-12.10.2020.

קרדיט: ART DUBAI בשיתוף עם BMW

מוחמד אחמד איברהים (נולד בשנת 1962, חורפקאן, איחוד האמירויות הערביות) הוא ממייסדי קהילת האמנים העכשוויים באיחוד האמירויות. איברהים עסק באמנות עוד בטרם נחשבה כערך תרבותי וחינוכי. הוא יצר לעצמו בסטודיו ולפרנסתו עבד כקצין משטרה. המהפך הגיע לאחר שפגש ב-1986 את האמן המנוח חסן שריף, אז הבין את הצורך להביא לקדמת הבמה את התודעה להכרה באמנות. כך הפך לחבר מייסד של אגודת האמנות האמירתית ועזר להקים את הבסיס לקהילה יוצרת המאפיינת את האמירויות. עבודותיו של איברהים מאופיינות במשיכות מכחול מונוכרומטיות הנראות כשפה כלשהי. הוא מושפע מסביבתו המדברית הנושקת לים במזרח ולהרים במערב. כשהציג באכן שבגרמניה, מבקר בתערוכה ציין כי עבודותיו מבטאות מקום מגורים שהשקיעה בו איננה בים, ואכן, "מעולם לא ראיתי שקיעה מלאה מביתי, מאחר וההרים מסתירים אותה", הסביר איברהים. תערוכת האונליין שלו תוצג באתר ארט דובאי בתאריכים 15-20.10.2020.

קרדיט: ART DUBAI בשיתוף עם BMW
מוחמד קאזם (נולד בשנת 1969, דובאי) חי ועובד בדובאי. קאזם עוסק באמנות עכשווית ומשתמש בוידיאו וצילום, במטרה לגלות דרכים חדשות להבנת את סביבתו וחוויותיו.  מתוך הכשרתו כמוזיקאי, קאזם עוסק בפיתוח תהליכים שיכולים להפוך תופעות חולפות, כגון צליל ואור, למונחים מוחשיים. לעתים קרובות הוא מתמקם ומגיב בעבודתו למיקום הגאוגרפי, לחומריות ולאלמנטים כאמצעי להביע את הסובייקטיביות שלו, במיוחד ביחס לקצב המהיר של המודרניזציה באמירויות מאז הקמת המדינה. קאזם היה חבר מייסד באגודת האמנויות של האמירויות בתחילת דרכו. בשנת 2012 סיים את התואר השני באמנות קלאסית באוניברסיטת פילדלפיה. בשנים האחרונות הוא השתתף במספר תערוכות קבוצתיות בג'דה (2020), גוגנהיים אבו דאבי (2017), גוגנהיים ניו יורק (2016), הביאנלה יינצ'ואן (2016), הביאנלה שרג'ה (2015), מוזיאון גוואנגז'ו לאמנות (2014), הביאנלה פוטופסט ביוסטון (2014), קרן בוגוסיאן (2013) ומוזיאון האמנות מורי בטוקיו (2012) ועוד. בשנת 2013 ייצג את הביתן הלאומי של איחוד האמירויות בביאנלה בוונציה עם מיצב וידאו שכותרתו  Walking on Water, ובשנת 2015 הציג סדרת בדובאי. עבודותיו נמצאות באוספי המוזיאון הבריטי, לונדון, גוגנהיים אבו דאבי וניו יורק, מת'ף, המוזיאון הערבי לאמנות מודרנית, דוחה, קרן שארג'ה לאמנות, שרג'ה, קרן ברג'יל לאמנות, שרג'ה, קרן ווהבי קוצ', איסטנבול, מרכז המלך עבדול עזיז לתרבות עולמית, דהראן ועוד. תערוכת האונליין שלו תוצג באתר ארט דובאי בתאריכים 31.10-13.11.2020.
קרדיט: ART DUBAI בשיתוף עם BMW

 

צמד האמניות קולקטיב נקש ילידות עמאן, ירדן מציגות יצירות העוסקות בשילוב הרמוני בין המזרח למודרני, תוך שימוש בתחומי אמנות, אדריכלות ומורשת. ניסרין עבודייל, מייסדת הקולקטיב, החלה את דרכה כאדריכלית. בהמשך החלה לעסוק גם בעיצוב והשתלמה בוושינגטון ארה"ב. כשחזרה לירדן ב-2009, הקימה יחד עם אחותה נרמין, מעצבת גרפית, את הקולקטיב שיצר עבודות עיצוב באוריינטציה איסלאמית. הן הציגו בעמאן, בשראג'ה, בביירות, בלונדון ובדובאי. תערוכת האונליין שלהן תוצג באתר ארט דובאי בתאריכים 16.11-29.11.2020.

קרדיט: ART DUBAI בשיתוף עם BMW

עבודת המולטימדיה של איה היידר (ילידת 1985, בריטית-לבנונית. חיה ועובדת בלונדון, בריטניה) מתמקדת בשימוש בחפצים ממוחזרים, החוקרים אובדן, הגירה וזיכרון. עבודות רקמת היד שלה, על אובייקטים בעלי משמעות מבחינה תרבותית והיסטורית, מבטאים נרטיבים מושתקים ואותנטיים סביב נושאים חברתיים ופוליטיים ממקורותיה הלבנוניים אל ההקשר האזורי הרחב יותר. היידר סיימה תואר ראשון באמנות בבית הספר לאמנות סלייד, לאחר מכן סיימה תואר שני (בהצטיינות) עם תואר שני בארגונים לא ממשלתיים בבית הספר לכלכלה ומדעי המדינה בלונדון. הציגה תערוכות יחיד וקבוצתיות בבריטניה, גרמניה, ערב הסעודית, מדריד, דובאי, איסטנבול ועוד. כמו כן, היא עובדת באופן עצמאי בפרויקטים אוצרותיים וחינוכיים, עם הנס אולריך אובריסט והור אל קאסימי. תערוכת האונליין שלה תוצג באתר ארט דובאי בתאריכים 2.12-15.12.2020.

קרדיט: ART DUBAI בשיתוף עם BMW

דיא עזאווי הוא אמן עיראקי הידוע בציוריו ובפיסוליו המשלבים אלמנטים מסורתיים של קליגרפיה ערבית, סצנות מהיסטוריה של עירק וסמלים בבליים. נולד בשנת 1939 בבגדאד, עירק, למד ארכיאולוגיה במכללה לאמנויות. עם עלייתו לשלטון של סאדאם חוסיין, ימי המהפך הפוליטי השפיעו עליו וגרמו לו לעזוב המולדת. בשנת 1976 נמלט עזאווי מעיראק ללונדון, שם למד דפוס והחל לייצר עבודות מחאה ותגובה לסכסוכים הפוקדים את מולדתו. הוא ממשיך לחיות ולעבוד בלונדון, בריטניה. עבודותיו נמצאות באוספי המוזיאון לאמנות מודרנית בבגדאד, הטייט מודרן בלונדון, המוזיאון הערבי לאמנות מודרנית ובמאהף בדוחה. בתערוכת  האונליין, יציג האמן ציורים והדפסים שנעשו לאחרונה  וכן עבודות קודמות משנות השבעים. תערוכת האונליין שלו תוצג באתר ארט דובאי בתאריכים 17-30.12.2020.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן