Skip to content

היועץ המשפטי לממשלה: אין מקום לפתוח בחקירת נתניהו בעניין הצוללות ובפרשת המניות

אביחי מנדלבליט הגיב הערב לבית המשפט העליון וקבע כי חלה התיישנות על סעיף החשד שנבדק של הפרת אמונים, וכי חומר הראיות שנאסף לא העלה עילה מספקת לפתיחה בחקירה באזהרה נגד נתניהו. התנועה לאיכות השלטון קוראת לציבור להגיע להפגנה בכיכר הבימה במוצ"ש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב הערב (חמישי) לבית המשפט העליון בעניין עתירת התנועה לאיכות השלטון שדרשה פתיחת חקירה פלילית כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהרחיבה בפרשת המניות, פרשה בה הרוויח נתניהו 16 מיליון שקל מקניה ומכירת מניות של חברת הפלדה Seadrift, שבבעלות בן דודו נתן מיליקובקי. מנדלבליט הודיע כי החליט שלא לחקור את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת מניות הפלדה. היועץ קבע, בין היתר, כי חלה התיישנות על סעיף החשד שנבדק של הפרת אמונים, וכי חומר הראיות שנאסף לא העלה עילה מספקת לפתיחה בחקירה באזהרה נגד נתניהו. נגד ראש הממשלה מתנהל בימים אלה משפט באישומים של שוחד, מרמה והפרת אמונים.
"הן משטרת ישראל והן פרקליטות המדינה בחנו, בשים לב למכלול הנתונים שמצוי כעת בידי רשויות האכיפה, האם נכון לעת הזו קיימת תשתית ראייתית המצדיקה לפתוח בחקירה פלילית. הבחינה נעשתה בכל גוף לעצמו, ולאחר מכן גם בישיבות משותפות. לאחר בחינת הדברים הוצגה בפניי, כאמור לעיל, מסקנתם הדומה, ולפיה אין בנמצא תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה בפרשת המניות או שינוי העמדה ביחס לנתניהו בפרשת כלי השייט". כתב היועץ והוסיף כי "עוד הוסיפו פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל, כי גם אם האינדיקציות הראייתיות הקיימות היו איתנות יותר, נוכח הזמן הרב שחלף מהמעשים הנדונים ועד המועד שבו הדברים הובאו לפתחה של מערכת אכיפת החוק, אין תוחלת להעמקת חקר  בנושא בכלים של חקירה פלילית". "כאמור, אני סבור כי יש לקבל עמדה זו", קבע מנדלבליט.

צילום: קובי גרשון לע"מ

יחד עם זאת, במסמך שבו פירט מנדלבליט את ההחלטה, הוא כתב כי "חומר הראיות שהונח בפניי ביחס לעסקאות כלי השיט כולל טענות כבדות משקל, וזאת מפי גורמים בכירים במערכת הציבורית ובעלי ניסיון רב. הטענות מציגות, על פני הדברים, התנהלות שאינה עומדת בסטנדרטים ראויים של רשות ציבורית העוסקת בנושא כה משמעותי לאינטרסים לאומיים של המדינה".

צוללת השחיתות מול בית המשפט העליון (צילום: ציפי מנשה)

מהתנועה לאיכות השלטון  נמסר כי התנועה לאיכות השלטון על החלטת היועץ לסגור את תיק המניות: התשובה למריחה – הפגנה. לא ניתן לטייח את פרשת השחיתות הגדולה בתולדות המדינה. התנועה לאיכות השלטון קוראת לכל הציבור להגיע להפגנת ענק כנגד השחיתות השלטונית במוצ"ש ב 20:00 בכיכר רבין".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן