Skip to content

העליון שלח את פרקליטי המדינה והתנועה לאיכות השלטון להדברות בדבר פרסום תצהירי בכירי משרד הביטחון

עד הערב צריך היועץ המשפטי לממשלה להשיב לעתירת התנועה לאיכות השלטון הדורשת הקמת ועדת חקירה מורחבת בפרשת הצוללות הכוללת גם את פרשת המניות של ראש הממשלה. בצהרים נערך דיון בבקשת המדינה לאסור את פרסום התצהרים שהגישה התנועה בעתירתה לעליון. שופט העליון נועם סולברג הוציא צו ארעי למניעת הפרסום עד ל 25/10/200
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג שלח היום (חמישי) את פרקליטי המדינה ואת פרקליטי התנועה לאיכות השלטון להמשך הידברות ביניהם על מנת שיגיעו לידי הסכמות שיאפשרו לפרסם תצהירים שצורפו לעתירת התנועה לאיכות השלטון שדורשת להרחיב את החקירה בפרשת הצוללות ופרשת המניות העולה מתוכן. המדינה מצידה ניסתה למנוע את פרסום תצהירי בכירי משרד הביטחון וצה"ל שצורפו לעתירת התנועה ובקשה מבית המשפט לאסר פרסום התצהירים. עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה ופרקליטי התנועה הסכימו להידברות אך דרשו כי תפתח חקירה על כך שהודלף אחד תצהירים.  שופט בית משפט העליון נועם סולברג החליט לתת בינתיים צו איסור פרסום זמני של התצהרים, עד ליום ראשון 25 באוקטובר, מועד בו על הפרקליטים למסור את הסכמתם המשותפת או את אי יכולתם להגיע להסכמה בדבר פרסום התצהירים. "תחילת הדיון היום במעמד ב"כ הצדדים כולם; המשכוֹ במעמד צד אחד; ולאחר מכן בנוכחות ב"כ העותרת וב"כ המדינה. בעקבות דין ודברים בין ב"כ העותרת לב"כ המדינה, הוסכם כי תתקיים הידברות בין הצדדים בימים הקרובים לגבי התצהירים בהיבט שמירת בטחון המדינה, במטרה להגיע להסכמה בסוגיה ולהגיש לבית המשפט הודעה מוסכמת עד ליום 2020.10.25. בהסכמת ב"כ העותרת וב"כ המדינה, ניתן בזה צו איסור פרסום ארעי האוסר על פרסומם של הבקשה לאיסור פרסום והתצהירים שהגישה העותרת. הצו יעמוד בתוקפו עד למתן החלטה אחרת", פסק השופט.

בלי קשר לדיון המיוחד שנערך בצהריים, על היועץ המשפטי לממשלה להשיב עד הערב לבית המשפט העליון את תשובתו לעתירת התנועה. השופט סולברג קבע שהפרקליטות תגיש את תשובתה לעתירה עד להיום -15 באוקטובר. היות ולטענת התנועה, בנובמבר תחול התיישנות על העבירות לכאורה בפרשת מניות הפלדה, ויש חשש שעיכוב בתשובת המדינה יוביל לדחיית העתירה.

אליעד שרגא וצוות הפרקליטים היום בעליון (צילום מתוך סרטון הווידאו)

בסיום הדיון בבית המשפט העליון, אמר יו"ר התנועה עו"ד ד"ר אליעד שרגא: אזרחי מדינת ישראל יודעים שהתנועה למען איכות השלטון הגישה תצהירים מטלטלים בכל מה שנוגע לפרשת השחיתות בצוללות. זוהי פרשת השחיתות החמורה ביותר שנחשפה אי פעם במדינת ישראל.
"היום הגענו להידברות עם המדינה על הדרך שבה גם יישמר ביטחון המדינה לאור התצהירים החסויים שהגשנו לביהמ״ש העליון. במקביל גם ביקשנו שתתבצע חקירה על כך שהודלף תצהיר מאגד התצהירים שהגשנו.
אמרנו, ואנחנו חוזרים ואומרים – שחיתות הורגת. שחיתות פוגעת בביטחון הלאומי של מדינת ישראל, ואנחנו נעשה הכול בשביל להגן על ביטחון המדינה", הוסיף שרגא.
על פי פרסום של עיתון מעריב מהיום, מיקי גנור שהואשם בפרשת הצוללות כעד מדינה וחזר בו מהסכמתו, אמר במסגרת ראיון אתו כי הוא בעד ועדת חקירה.  "כן, אני בעד ועדת חקירה ממלכתית, אני בעד ועדת חקירה, לא ועדת חקירה של משרד הביטחון אלא ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את כל ההיבטים, מי החליט מתי החליט וכו', זה מתחיל בחיל הים, עובר במטה הכללי, במשרד הבטחון, באוצר, במל"ל, כל השרים שהשתתפו, יאיר לפיד, בוגי יעלון, יובל שטייניץ, הרשימה ארוכה", אמר גנור בראיון. גנור גם הוא צפוי להגיש בהמשך היום את תשובתו לעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד היועץ המשפטי לממשלה, באמצעות עורכי דינו בועז בן-צור ואורי קורב.


אליעד שרגא בתום הדיון

כזכור, התנועה לאיכות השלטון עתרה בחודש יוני לבג"ץ בדרישה להורות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולמשטרה, לחקור את פרשת הצוללות. הפרשה אמנם נחקרה, ואף הוגשו בה בדצמבר בשנה שעברה כתבי אישום בכפוף לשימוע, אולם התנועה דורשת מבג"ץ להורות על הרחבת החקירה, כך שייבדק גם הקשר ל"פרשת המניות" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאישור שנתן לגרמניה למכור צוללות מתקדמות למצרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן