Skip to content

אלפי מפגינים בבלפור: בחירות עכשיו

אלפי מפגינים הפגינו הערב בירושלים. קדמו לכך הפגנות בצמתים, גשרים וכיכרות ברחבי המדינה. בתל אביב נערכה הפגנת התנועה לאיכות השלטון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי מפגיני מחאה הפגינו הערב (שבת) בצמתים, גשרים וכיכרות ברחבי המדינה כנגד ראש הממשלה ובירושלים. תוך כך הגיעו מפגינים למחות נגדו גם בבית החולים שיבא בתל השומר, שם ראש הממשלה בנימין נתניהו התחסן הערב. מפגיני המחאה תובעים ממנו כאחד לפנות את מקומו עקב כתב האישום החמור כנגדו ופתיחת חקירה פלילית בנושא פרשת הצוללות, מכירתן למצריים, פרשת המניות והסתרת אישור מכירתן למצרים מפני כלל גורמי הביטחון. כלל תנועות המחאה דורשות "בחירות עכשיו".
בתחילת הערב נערכו הערב הפגנות במאות גשרים וצמתים ברחבי המדינה בהם קראו אלפי פעילי הדגלים השחורים כנגד ראש הממשלה ולהביא את ההכרעה בפני הציבור בבחירות מידיות.
לקראת 19:00 נעו המפגינים מגשר המיתרים, שם התכנסו, אל כיכר פריז בצעדת מחאה בה השתתפו מפגיני תנועות קריים מיניסטר, חקירה  עכשיו (פרשת הצוללות), קומי ישראל, הדגלים השחורים, אין מצב, תנועות הצעירים וגו', הצעדה הגיעה בסוופה אל כיכר פריז ולבלפור, מול מעון ראש הממשלה. בתוך כך חגגו הערב המפגינים חצי שנה למחאה כנגד נתניהו שמסרבת לגווע.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

בכיכר הבימה בתל אביב התקיימה הערב הפגנת התנועה לאיכות השלטון בה השתתפו כ-500 בני אדם. יו״ר התנועה עו״ד אליעד שרגא אמר כי ״אם הולכים לבחירות – זה אך ורק מפני שנאשם בפלילים יוצא לניסיון נוסף להימלט מהדין". ״תופעת הכלנתריזם לא השתנתה בפוליטיקה הישראלית. לא למדנו לקח ולא הפנמנו. הגיעה העת לסגור את החשבון עם האופורטוניסטים. אסור שהמחלה הזו תהפוך לנורמטיבית״, הוסיף שרגא.

כיכר רבין (צילום: דן בר דב)
כיכר רבין (צילום: דן בר דב)

בתנועת 'קריים מיניסטר' דורשים בחירות עכשיו וקראו "להציל את ישראל מידיו של בנימין נתניהו, ודורשים מראש הממשלה החליפי בני גנץ ומכל נבחר ציבור הגון שעתידה וטובתה של ישראל לנגד עיניו לא לתת יד לפשרה שכל תכליתה היא המשך שלטון הנאשם. "אלה ימים גורליים לעתידה של המדינה. ראש ממשלה כושל, סחיט ומושחת מחזיק את ישראל כבת ערובה ומתחמק מבחירות שיובילו להפלתו. הציבור לא קונה את הטריקים והשטיקים של הנאשם שטובתו האישית קודמת לטובת המדינה. בשיאו של משבר בריאותי וכלכלי ישראל זקוקה לראש ממשלה במשרה מלאה ולא לנאשם בפלילים שעסוק בענייניו האישים. ביבי, אתה נכשלת, אתה האחראי לקטסטרופה ואתה חייב ללכת. אנו דורשים בחירות עכשיו שיובילו להחלפת נתניהו", נמסר מהתנועה.
מתנועת הדגלים השחורים נמסר כי "ישנה הזדמנות אדירה להוציא את נתניהו מבלפור, בבחירות או באי אמון קונסטרוקטיבי. גנץ צריך להפנים שיש לו מחויבות בסיסית למדינה ולאזרחיה- לא לנתניהו. לגנץ אין לגיטימציה לנהל מו"מ על השארות נתניהו בשלטון". "בחצי השנה האחרונה ישראל עברה שני סגרים ואנו בדרך לשלישי רק בגלל שבזמן הזה נתניהו עסוק במשפט, בהטבות מס לעצמו ובפוליטיקה קטנה- זה לא הולך להשתנות. גנץ צריך לבחור: טובת המדינה או רכבי שרד ומעון רזרבי", ציינו בתנועה.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

ארגון המחאה "אין מצב" מסר כי: "בשבוע בו ראש ממשלה עושה יחסי ציבור לחיסון במקום טיפול מקצועי ורציני במשבר הכלכלי והבריאותי שנוצר כאן, בשבוע בו מ"מ מפכ"ל המשטרה מדבר על לחצים פוליטיים אסורים של השר על המשטרה, אנו נצא לרחובות כדי לגרום לממשלה הרעה בתולדות המדינה לסיים את דרכה השבוע".

מארגון הצעירים "קומי ישראל" נמסר לקראת הצעדה כי יש לצאת לבחירות מיד: "נתניהו נכשל באופן מוחלט בניהול משבר הקורונה וגרר מדינה שלמה למגפה כלכלית ואובדן אמון בממשלה הכי נוראית בתולדות ישראל. הוא שוב עסוק בטריקים ושטיקים בשביל להימלט מבחירות, כי הוא יודע שעם ישראל חכם ויבוא איתו חשבון בקלפי".

משטרת ישראל נערכה לקראת הפגנות וחסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו גם מחסומים שימנעו מהמפגינים להפגין ולחסום את הכניסות והיציאות הנוספות לכניסה מרחוב עזה לבלפור.

למרות הצהרות כחול לבן, בני גנץ טרם הכריע באם כחול לבן תצביע בעד בחירות וישראל תלך לבחירות נוספות. על פי פרסומים בליכוד עומדים על קיצוץ סמכויות שר המשפטים,  אבי ניסנקורן, בבחירת שופטים ועוד. גנץ יתקשה להסכים לכך היות והוא יקים עליו את ניסנקורן.  אם כך, בשבוע הקרוב ייקבע אם הכנסת תפוזר וישראל תצא לבחירות הרביעיות במספר בתוך שנתיים. מבלי ההסכמות של הרגע האחרון אשר נראות בשלב זה כבלתי אפשריות, אם לא יאושר תקציב המדינה לשנת 2021 עד יום שלישי, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי.

בצומת שלומי/חניתה הגיעה הערב מכונית פרטית ונהגה האיץ במכונית ועצר בחריקת בלמים מול מפגינת הדגלים השחורים. נהג המכונית עוכב לחקירה וטען, כך נודע למגפון כי ככל הנראה אבד שליטה במכוניתו בעת שנכנס במהירות לסיבוב בכיכר. ממשטרת ישראל נמסר כי הנהג נחקר וטרם הוחלט אם מדובר במהיגה בפראות או שנעשה ניסיון להפחיד את המפגינים. זו איננה הפעם הראשונה שהמפגינים בצומת מאויימים על ידי קומץ תומכי נתניהו המגיעים משלומי הסמוכה לצומת.

צילום באדיבות הדגלים השחורים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן