Skip to content

הפגנה מול ביתו של גנץ -פעילי המחאה: גנץ אל תחתום על הסכם כניעה

כמה מאות מפעילי תנועות המחאה מפגינים הערב מול ביתו של יו"ר כחול לבן בראש העין. ״אסור לתת לגנץ לחסל את הדמוקרטיה. בחירות עכשיו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה מאות פעילי מחאה, מפגינים הערב (ראשון) מול ביתו של ראש הממשלה החליפי, ח"כ בני גנץ בתביעה שיודיע לאלתר על פיזור הכנסת והליכה לבחירות או הקמת ממשלה חליפית לממשלת נתניהו בתמיכת הרשימה המשותפת. המפגינים דורשים מגנץ ומחבריו לסיעת כחול לבן למנוע את הסכם הכניעה שיביא להמשך שלטון הנאשם וחיסול הדמוקרטיה. שבעה מפגינים כבלו עצמם בשלשלות.

בסמוך ל 22:00 נמסר מהמשטרה כי "בשעה זו מתקיימת מחאה לא מתואמת בסמוך לביתו של שר הביטחון בראש העין". לטענת המשטרה "עשרות מהמוחים פרצו  את גידור של המתחם שהוקצה למחאה , לא שעו להוראות השוטרים ונעו לכיוון בית השר, בניגוד לפסיקת בג"צ ולהוראות משטרת ישראל. כוח משטרה הדף את המפגינים בחזרה למתחם המאושר, ונאלץ לעצור מפגינה בחשד לתקיפת שוטרים". "משטרת ישראל מכבדת את זכות המחאה, אך לא תאפשר את הפרת הסדר", ציינו במשטרה.

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר לקראת ההפגנה: "אלה ימים גורליים לעתידה של המדינה. נאשם בפלילים מחזיק את ישראל כבת ערובה ומתחמק מבחירות שיובילו להפלתו. מי שנכנס לממשלה כדי להגן על שלטון החוק הפך למשת"פ של הנאשם בדרך להסכם כניעה שיביא להמשך שלטונו וחיסול הדמוקרטיה. זה רגע מבחן עבור יתר חברי כחול לבן- אל תהיו שותפים לדיל המסריח. הישרדות פוליטית אינה חזות הכל. הציבור ששלח אתכם דורש בחירות עכשיו!"

צילום: ציפי מנשה
צילום: בן כהן
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מתנועת הצעירים ״קומי ישראל״ נמסר: ״אסור לתת לגנץ לחסל את הדמוקרטיה. בחירות עכשיו", בשעה זו אנחנו ניצבים על פי תהום שלא תהיה ממנה דרך חזרה. בני גנץ, שאיבד את המנדט הציבורי, הפך לפקיד של נתניהו, ובתמורת לרוטציה הוא מוכן לחסל את שאריות הדמוקרטיה הישראלית. כל נבחר ציבור שנותרה בו מעט הגינות חייב למנוע את האסון הזה ולפזר את הממשלה הפושעת הזו".
עוד הוסיפו בתנועה: ״בזמן שאזרחי ישראל הגיעו לפת לכם וחיים בהישרדות יומיומית, גנץ ונתניהו עסוקים בהישרדות פוליטית ומנסים להמלט מבחירות בכל מחיר. שניהם יודעים שעם ישראל חכם ויסגור איתם חשבון בקלפי. הגיע הזמן לשים סוף לפארסה הזו ולהחזיר את המנדט לעם. לאזרחי ישראל מגיע ראש ממשלה אחר והנהגה אחרת. בחירות עכשיו!״.


צילום: בן כהן

צילום: בן כהן
צילום: ציפי מנשה
מפגינה על שער בית ראש הממשלה החליפי(צילום: בן כהן)

קודם לכך התנועה לאיכות השלטון פנתה לבית המשפט העליון ודרשה מבג"ץ להוציא צו ביניים להסכם שנרקם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לגנץ. יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא: ״לנתניהו אסור להתעסק בכל מה שקשור למערכת אכיפת שלטון החוק״. "ראש הממשלה משקר, ולא בפעם הראשונה, לבית המשפט העליון. רק בשבוע שעבר הוא התחייב בפני ביהמ"ש שלא יעסוק במינויים הקשורים למערכת אכיפת החוק כך שלא יימצא בניגוד עניינים. הבוקר ראינו שהוא משקר לכל רוחב החזית והוא עוסק גם עוסק", הוסיף שרגא.
"לנוכח התרחשויות שחלו בימים האחרונים, בהן הטעייה בוטה ומכוונת של בית משפט נכבד זה, ואשר יפורטו להלן, תבקש העותרת מבית המשפט נכבד ליתן צו ביניים המורה למשיב 2 לחדול לאלתר מכל מעורבות שהיא, במישרין או על ידי שלוח, במסגרת כל הליך הקשור למשא ומתן המתנהל בימים אלו בנוגע למינוי והליך מינוי של נושאי תפקיד ברשויות המשפט ואכיפת החוק, שינוי של שיטת בחירת השופטים ומינויים במשרד המשפטים, לרבות פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ומשניו, עד אשר תתברר ותוכרע עתירה זו" נכתב בפתח העתירה.
"אנחנו מקווים שביהמ"ש העליון יתערב ויוציא צו ביניים שבקשה לו מוגשת ברגעים אלה. אני מקווה שבכך תסתיים הסאגה הזאת. לנתניהו אסור להתעסק בכל מה שקשור למערכת אכיפת שלטון החוק", נמסר מטעם יו"ר התנועה.


צילום: קריים מיניסטר

מתנועת הדגלים השחורים נמסר כי "בשעה זאת מול ביתו של בני גנץ בראש העין בטרם הגלגל החליפי בממשלה יחתום שוב על הסכם כניעה לנאשם בפלילים. הסכם הכולל גם קיצוץ סמכויות שר המשפטים ניסנקורן לשביעות רצונו של אותו אחד שישב על ספסל הנאשמים עוד כחודשיים."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן