Skip to content

ביביסטים ניסו להצית את מאהל המחאה בבלפור

בירושלים ניסו שני צעירים להצית את סוכך הנילון המקיף את מאהל המחאה מול מעון ראש הממשלה, השניים אותרו ונלקחו לחקירה. בבנימינה נעצר מפגין תנועת: חקירה עכשיו, בתל אביב נעצר מפגין נוסף בעת צעדה לעבר ביתו של השר אוחנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום ניסיון הצתת סוכך הנילון של מאהל אין מצב (צילום באדיבות אין מצב)

צעירים אלמונים ניסו להצית אמש (חמישי) את מאהל המחאה "אין מצב" של פעילי המחאה ותנועת 'אין מצב' בבלפור. משטרת ישראל אתרה שני חשודים שנלקחו לחקירה.
אחת הפעילות שישנה בחלק האחורי הריחה לפתע את ריח העשן וכך גילתה את הלהבה ומנעה אסון גדול של ניסיון שריפת המאהל על האנשים הנמצאים בו. פעילי 'אין מצב' קראו למשטרה והגישו תלונה בנושא. מספרת סמדר אור: "שכתבי במיטה ושמעתי רעש חשוד. התיישבתי וראיתי שני צעירים מדברים ביניהם בלחש לא ברור, ואז אחד מהם הוציא מצית והצית את יריעת הניילון שסוככת את המאהל. צעקתי לעברם: מה אתם עושים?, הם החלו לברוח ואני כיביתי את הניילון. מאוחר יותר נודע לי שהם נעצרו בידי המשטרה".
– סמדר, את מרגישה מאוימת יותר בזמן האחרון?
"במשך הזמן התרגלתי לראות עוברים ושבים, ביבסטים שצועקים ומקללים, אבל מאז שהחלו הבחירות, הם מעזים יותר".
"אין מצב" : "כבר זמן רב אנו טוענים כי מתנקלים לנו ולמאהל. ברחוב יש מצלמות של המשטרה והשב"כ אנו דורשים מהמשטרה למצוא את החומר המצולם ולבוא חשבון עם העבריינים לאלתר. לא יעלה על הדעת שיש מי שיחשוב שמעשה כזה הוא אפשרי. המחאה נגד ביבי הפכה להיות מלחמה".
מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר: "הניסיון להצית את המאהל על דייריו הוא פשע שנאה חמור בהשראת ההסתה הפרועה של הנאשם ואנשיו. הגיע הזמן שמשטרת ירושלים תדאג  לשלום המוחים במקום לחבל במאחה ותפעל למיצוי הדין עם האחראים. אנחנו נחושים והתשובה להסתה ולאלימות – הפגנת ענק במוצ"ש הקרוב בבלפור. נהיה שם כל מוצ"ש עד שהוא יילך! ערב השנה האזרחית החדשה ישראל  מייחלת לתום עידן ההסה והפילוג של נתניהו."

מעצר בהפגנה (צילום: בן כהן)

קודם לכן הפגינו מאות בני אדם נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית בסמוך לתחנת הרכבת בבנימינה. מול מתנגדי נתניהו מחו עשרות ביביסטים שדרשו בקריאות מהמשטרה לעצור את המפגינים.  "לקלבוש" , זעקה אחת מהביביסטיות, "לקלבוש". במקום התפתחו עימותים כשהמפגינים נגד נתניהו ניסו לחצות את הכביש עם בלונים בצורת צוללות. מפגין אחד ממתנגדי נתניהו נעצר לאחר שלטענת המשטרה התעמת עם שוטרים. הכביש נחסם לכמה רגעים והשוטרים התעמתו עם הביביסטים שבקשו לנצל הזדמנות וזינקו על הצוללות בניסיון לחבל בהן. מהמשטרה נמסר כי החשוד, תושב אחד היישובים הסמוכים לפרדס חנה בן 32, נעצר לחקירה בתחנת המשטרה ובתום חקירתו ובהתאם לממצאי הראיות בתיק יוחלט האם לקיים מחר דיון בעניינו בבית המשפט בחיפה, בבקשה להאריך את מעצרו.

הצעדה בתל אביב (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

גם בתל אביב הפגינו הערב מאות בני אדם במחאה נגד ראש הממשלה והשחיתות השלטונית. המפגינים יצאו מכמה מוקדים בתל אביב, וחסמו את צומת עזריאלי בעיר. שניים מהמפגינים נעצרו ברחוב טברסקי בעיר, לאחר שחסמו רכב משטרתי.

המפגינים בתל אביב חסמו את צומת עזריאלי, כאשר מולם הוצבו כוחות משטרה גדולים ועומסי תנועה כבדים הורגשו בכל האזור. לאחר מכן, כמה עשרות מהמפגינים צעדו לכיוון כיכר רבין. כמה מהמוחים גם צעדו מוקדם יותר לעבר ביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שנמצא במרחק לא רב משם. מהמפגינים נמסר כי עוד 2 בני אדם נעצרו בסמוך לביתו של אוחנה, אך לא התקבל לכך אישור מהמשטרה.
"אזרחי ואזרחיות המדינה מגיע לדעת האם בעסקאות הביטחון של מדינת ישראל מעורבים שיקולים אישיים של גורמי ממשל ומערכת הביטחון. נמשיך להפגין גם למרות האלימות המשטרתית העקבית נגד פעילי המחאה״, נמסר מטעם  תנועת 'חקירה עכשיו'.

צעדת המחאה (צילום: ציפי מנשה)


מעצר (צילום: ציפי מנשה)


עימותים ואלימות (צילום: ציפי מנשה)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן