Skip to content

בן גביר תובע פעילי מחאה: תתנצלו או שתתבעו בגין לשון הרע

חבר הכנסת שלח מספר מכתבי אזהרה לגולשת שתיארה אותו כראש ארגון פשע, לגולש שפנה לערוצי הטלוויזיה וכתב לטענת בן גביר: אתם מביאים יודונאצי לפנאל שלכם? ולארגון 'קריים מיניסטר' על שהעז להשוואתו למקרה אבישי רביב (פרשת 'שמפניה')
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הודיע אמש (רביעי) על  שורת תביעות נגד אנשים וארגונים שלדבריו השמיצו אותו. "מי שמשמיץ שישלם", אמר בן גביר. לדבריו הוא הושמץ בשבועות האחרונים למעלה ממשה שיכול היה לספוג. כך לדוגמה טוען חבר הכנסת כי גולשת ברשתות החברתיות עוז הלצברג תיארה אותו  כראש ארגון פשע והוא מצטט: "פוגרומיסטים יהודים הציתו הלילה את כל יפו באמצעות בקבוק תבערה, דירה שרופה, ושני ילדים פצועי כוויות. תבוא מארה על ראשם, על ראש מסיתיהם, ועל ראש משפחת הפשע איתמר בן גביר".

לטענת בן גביר שלמרות שהתברר לאחר המעשה, כי מדובר בערבים שהציתו את הדירה בבקבוק תבערה, כתבה הגולשת: "בן גביר, שהצית אש משני הצדדים, לא יקבל ממני שום התנצלות". בכתב האזהרה בו דרש התנצלות ציין בן גביר באמצעות פרקליטיו כי: "השקר פורסם במטרה מכוונת להשחיר את מרשי בעיני הרבים ולהציג אותו באור שלילי וכמי שמסית ושולח אנשים לרצוח ערבים.

ח"כ עו"ד-בן-גביר (צילום ארכיון: ירושלים-נט)

במקרה נוסף, טוען  חבר הכנסת כי גולש אחר מתן אלקלעי צייץ בטוויטר לאולפני התקשורת וכתב: "אתם בכוונה מביאים יודונאצי לפאנל שלכם? אל תענו לי כי העברתי לערוץ שבו אין נאצי על המסך שלי".

במקרה אחר, טוען בן גביר כי גולש בשם עדן קורן צייץ טוויטר ודימה את בן גביר ל'היטלר': "והאיש הזה גבירותי ורבותי זה ההיטלר הבא והוא יושב בכנסת שלנו". מצטט יו"ר עוצמה יהודית. לדבריו הוא דרש מהגולשים התנצלות ברורה והבהרה פומבית על דבריהם תוך 24 שעות מקבלת האזהרה ולא יתבעו בשל לשון הרע.

בנוסף טוען בן גבירר כי ארגוני 'קריים מניסטר' ו'חוזה חדש', הטיחו בו הכפשות והאשימוהו כי הוא סוכן שב"כ וכל זאת במטרה להשחירו בעיני הציבור, שכביכול הוא פועל כסוכן סמוי. לחיזוק טענתו מצטט חבר הכנסת פוסט בפייסבוק פרסמו קריים מיניסטר: "יש כאן מישהו שעדיין בספק אם בן-גביר הוא אבישי רביב -דגם משופר??".

במכתב התראה דחוף שנשלח למכותבים צוין כי בפסק דין דומה: "נקבע כי כינויו של בן גביר כסוכן שב"כ מהווה עילה לתביעת לשון הרע ונפסקו לו פיצויים בגין הפגיעה בו".  הארגונים הוזהרו טרם נקיטת אמצעים להביע התנצלות פומבית.
לשאלת מגפון האם זו שורה של תביעות השתקה, ענה בן גביר: השתקה? חלילה".
– אם כך, מדוע שורה של מכתבי אזהרה, ריצה לבתי משפט ובזבוז זמן יקר. חברי כנסת ספגו יותר מילים חריפות מהציבור ועל אחת כמה וכמה ממתנגדיהם בכנסת
"מותר לבקר חבר כנסת, זה בסדר גמור, מותר לחלוק על עמדתי, זה 100 אחוז בסדר, מי שקורא לי נאצי, נדמה לי שזה חמור מאוד ואני חושב שאי אפשר להסכים עם דבר כזה. מה בין זה לבין השתקה? גנה אותי בכל כינוי, להגיד נאצי זה זילות השואה, 6 מילון יהודים שנטבחו, ועל זה, יקבע שופט"
– עין ערך חרדים שזועקים לא פעם ולא פעמיים לעבר חיילים ושוטרים: נאצי או נאצים. לא שמעתי שהם נתבעים על לשון הרע, כמו גם לא שמענו מפיך גינוי חריף בשל כך. מה ההבדל בין גולש לחרד?
"אלף זה מאוד לא נכון, בית' אני מכיר גם תביעות שהגישו נגד חרדים וגם נגד פעילי ימין שהעליבו ח"כים מהשמאל על הרבה פחות מזה וגימל אם אתה שואל אותי על עמדתי כלפי חרדים שצועקים נאצים לחיילים או על שוטרים, התשובה שלי פשוטה: גועל נפש וזה חמור מאוד"

עוד מסר בן גביר: "לא אוותר ולא אשתוק מול ההכפשות וההשמצות נגדי שנועדו להסית, להשחיר את שמי הטוב ולנסות למנוע ממני לפעול למען עם ישראל. מי שמפרסם שקרים, אתבע אותו כדי להוציא את האמת לאור".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן