Skip to content

מפגיני מחאה: העם דורש ממשלת שינוי

שבוע 49 להפגנות המחאה כנגד ראש הממשלה, אלפי מפגינים התאספו הערב בבלפור ובכיכר פריז בהפגנת מחאה בעד ממשלת שינוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: ציפי מנשה

כאלפיים איש הפגינו הערב (שבת) בבבלפור ובכיכר פריז תחת הכותרת  "העם דורש ממשלת שינוי". המפגינים החלו את המחאה בצעדה ממשכן הכנסת ועד לבלפור, מעון ראש המשלה וכיכר פריז הסמוכה לו. מהמשטרה נמסר כי "מתקיימת מחאה בסמוך לכיכר פריז בירושלים וכי "בשל המחאה נסגרו לתנועה הרחובות הסמוכים: קינג גו'רג', בן מימון, אגרון, רמב"ן וקרן היסוד".
מתנועות המחאה וביניהן תנועת אין מצב, קומי ישראל, חקירה עכשיו (פרשת הצוללות) וקריים מיניסטר נמסר כי "זה הזמן לממשלת אחדות ישראלית שתבריא את ישראל, תחזק את הרשויות לאכיפת החוק ותפעל לפיוס. יש לכם רוב בכנסת וגיבוי ציבורי. אל תפספסו את ההזדמנות ההיסטורית".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

בתנועת אין מצב אמרו לקראת ההפגנה כי "התוצאות העגומות  של המבצע האחרון והאירועים הקשים שהתרחשו בערים המעורבות במדינה הם עדות לניהול הציני של הממשלה הזו ולראש ממשלה נאשם בפלילים שעסוק רק בשמירת השלטון ולא בניהול המדינה. חייבים להחליף את כל ההתנהלות הרעה הזו ולהציל את המדינה והעם".
בתנועת קריים מיניסטר הוסיפו כי הם "דורשים מנתניהו להפסיק להסית נגד ממשלת השינוי ולאיים באמצעות שליחיו על נבחרי הציבור. "כמו מנהיג מושחת בסוף דרכו, אין קו אדום שנתניהו לא חוצה. הגיע הזמן שהנאשם יכבד את הכרעת הרוב שבמשך ארבע מערכות בחירות אומר לו – לך!".
פרופ׳ מיכל שמיר ממכללת ספיר נאמה על במת התנועה לאיכות השלטון שפעיליה השתתפו בהפגנה: ״נאשם בפלילים מחזיק בעמדת כח ותקופה ארוכה שזה מטלטל את הספינה ואת כולנו יחד אתה. ייצא אותו אדם, יילחם על חפותו, ואם יזוכה – יחזור בברכה״.


הצעדה מהכנסת (צילום: ציפי מנשה)

הפעילה החברתית עו״ד ניצן כהנא נאמה גם: ״אני מקווה שזו הפעם האחרונה שלנו בבלפור. בכנסת ישראל יושבים היום שלושה מורשעים בפליליים. הפוליטיקאים שלנו מונעים הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון – האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה. לשחיתות הזאת אנחנו חייבים לשים סוף היום. חייבים לשים לזה סוף באמצעות חקיקה – נאשם בעבירות של טוהר המידות לא יכול לשמש כראש ממשלה, כשר או כנשיא. חייבים להעביר את החקיקה הזאת״.

תא״ל (במיל׳) גיורא ענבר: ״לעולם לא אסלח לנאשם על התהום אליה דרדר את החברה שלנו. נאשם בפלילים קורע לגזרים את החברה הישראלית. מגיעה לנו מנהיגות אחרת שתשרת אותנו – ללא קשר לימין או שמאל״. עד לשעה זו לא נרשמו אירועים מיוחדים והמשטרה שמרה על איפוק.

תא"ל גיורא ענבר (צילום: התנועה לאיכות השלטון)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן