Skip to content

מתיחות גבוהה לקראת מצעד הדגלים שיערך היום

למרות התוואי ששונה ולמרות שהצועדים לא יעברו דרך שער שכם ובתוך הרובע המוסלמי כפי שבקשו, צה"ל והמשטרה נערכים בכוחות מתוגברים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל וצה"ל נערכים למצעד הדגלים שייערך היום (שלישי) אחר הצהריים. בצה"ל נערכים בכוננות מוגברת לקראת המצעד שיתקיים אך במתכונת שונה. הצועדים לא יעברו דרך שער שכם כמו בכל שונה. על מתכונת המצעד השונה סוכם על כל הצדדים, ביטחון, משטרה וצה"ל. צה"ל פרס סוללות נוספות של כיפת ברזל, ברקע התנגדות חמאס לקיום הצעדה. בצבא אמנם הגבירו כוננות, אך מעריכים שארגוני הטרור ברצועת עזה לא ישגרו רקטות לעבר מרכזי אוכלוסייה אלא יסתפקו בעימותים סמוך לגדר. הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר אמש בפגישה עם בכירים בצה"ל כי "המצב בזירה הפלסטינית נפיץ ואנחנו נערכים לאפשרות של חידוש הלחימה". עוד אמר כי "ככל שזה נוגע לצה"ל, מה שהיה הוא לא מה שיהיה". השר לבטחון פנים עמר בר לב שקיים קיים העארכת מצב עם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, שב"כ וראש המועצה לבטחון לאומי, ובסיומה החליט לאשר את המצעד. " התרשמתי כי המשטרה ערוכה היטב וכי נעשה מאמץ גדול לשמירה על מרקם החיים העדין וביטחון הציבור", אמר.

ארכיון – צילום מסך אתר סרוגים לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

המצעד יצא היום בשעה 17:30 מרחוב הנביאים בירושלים, דרך יפו ויקיף את הרובע הנוצרי ויסתיים ברחבת הכותל המערבי. כלומר, הצועדים לא יעברו דרך הרובע הנוצרי והמוסלמי כפי שבקשו המתכננים. בחמאס הזהירו מפני עריכת המצעד אך העבירו מסרים באמצעות המצרים שאין בכוונתם לבצע ירי טילים כפי שאירע לפני מבצע שומר חומות.
ברשימה המשותפת קראו למפכ"ל ולשר הביטחון לעצור את המצעד שנועד:  "יותר מדי אנשים שילמו בחייהם על הפרובוקציה הקודמת של הימין הכהניסטי. אין לאפשר לכהניסטים לצעוד בירושלים המזרחית ולקרוא "מוות לערבים" – זו לא מחאה אלא הסתה. שפיכות הדמים רעה לפלסטינים ולישראלים, וטובה רק לימין הקיצוני שמעוניין בהנצחת השנאה והאלימות".
ח״כ יאיר גולן (מרץ), התנגד למצעד ואמר: ״קומץ מופרעים בהנהגתם של בן גביר וסמוטריץ׳ מנסים להבעיר את האזור כולו".
ח"כ איתמר בן גביר הגיב אתמול להתנגדויות ולפני החלטת השר לביטחון פנים ואמר: "הגיע הזמן שישראל תאיים על החמאס ולא שהחמאס יאיים על ישראל. החוצפה של מחבלי החמאס לאיים פעם אחר פעם, על ריבונות ישראל בירושלים, היא תולדה של מפכ"ל כושל שנכנע לטרור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן