Skip to content

ניצב ג'מאל חכרוש פורש מהמשטרה

בעקבות הפרשה שהתפוצצה בתקשורת בה נראה הניצב מדלג מעל פצוע בלי לוודא מה מצבו או לנסות להגיש לו עזרה, הודיע ראש 'סיף' האגף לחימה בפשיעה במגזר הערבי על פרישתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש אגף 'סיף' ניצב ג'מאל חכרוש, כניס היום (שני) את שוטרי האגף והודיעם על החלטתו לפרוש מהמשטרה. ההחלטה הגיעה לאחר פרסום הסרטון בו נראה חכרוש מדלג מעל פצוע ששרוע על פני מדרגות במפעל לברזל בכפר כנא בו חי הניצב. בסרטון נראה חכרוש מדלג על פני הפצוע מבלי שניסה לבדוק את מצבו ולהגיש לו עזרה. פרסום הסרטון עורר כצפוי רעש רב שהוביל את הניצב להחלטתו לפרוש. בפגישתו עם פקודיו אמר חכרוש כי "בכל 44 שנים של עשייה בכל תפקיד פיקודי, פעלתי באופן מקצועי ומתוך נאמנות למשטרת ישראל ולערכיי קצין משטרה", מסר חכרוש. "הובלתי מהלך משמעותי להקמת אגף לסיכול הפשיעה בחברה הערבית, אך משימה זו גדולה מעבר לאנשים העוסקים בה".
"העיסוק הצדדי בשבוע האחרון, עלול לפגוע בעיניי במהלך הגדול יותר. בשל אחריותי האישית, אני מודיע כי החלטתי לפרוש מהמשטרה לאלתר. אין בי חרטה על דרכי, מסע ההשמצות השיטתי פוגע בי ובמשפחתי. קיבלתי החלטה על פרישתי והודעתי על כך למפכ"ל המשטרה. אני יוצא לדרך חדשה ומסתכל לאחור בגאווה עצומה על הקריירה ארוכת השנים. אני בטוח שיש בי את העוצמה הדרושה והמנהיגות לתרום לחברה הערבית ואני מתכוון להמשיך ולפעול לקידום הנושא", אמר הניצב.

ניצב ג'מאל חכרוש (צילום: משטרת ישראל)
חכרוש מדלג מעל הפצוע ( צילום מסרטון הווידאו שפרסם עיתון הארץ לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

אתמול פנה חכרוש  למפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי בבקשה לפרוש ממשטרת ישראל לאחר 44 שנות שירות. השניים סיכמו על פרישתו המיידית ועל כך שהיום יכנס ניצב חכרוש את שוטריו באגף "סיף" וישוחח עמם.  מטעמו של המפכ"ל נמסר כי הוא כיבד את בקשתו, הודה לו על שירותו כפורץ דרך במשטרה וכמי שהוביל תהליכים משמעותיים לקירוב הערבים והיהודים במדינה ואיחל לו בהצלחה בהמשך הדרך. השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, מסר בהמשך להודעתו של ניצב ג׳מאל חכרוש על פרישה ממשטרת ישראל, ״לניצב חכרוש שמורות זכויות רבות שדבר לא יכול למחוק. הוא היה פורץ דרך ודמות שאפשרה לחברה המוסלמית לחלום ולהעז לשאוף לדרגות הגבוהות ביותר במשטרת ישראל. אני מודה לניצב חכרוש על 44 שנות שירות ציבורי״. השר הוסיף, ״החלטתו של ניצב חכרוש לפרוש בעקבות התקרית שהובאה לעיני הציבור בימים האחרונים היא ראויה. עבודת צוות הבדיקה שמינה המפכ״ל תמשיך לברר את שאלת ההיכרות לכאורה של גורמי המשטרה עם הנושא – בין היתר, ממתי מי מהמשטרה הכיר את הנושא, לאילו דרגים הגיע המידע, מה היקף המידע שהגיע והמועד שבו הוא התקבל אצל מי מהגורמים במשטרה. כמו כן, האם ננקטו צעדים כלשהם בעקבות המידע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן