Skip to content

פברואר 2012 במלונות: נמשכת מגמת הירידה במספר לינות התיירים

בפברואר נרשמו במלונות כ- 715 אלף לינות תיירים, 2% ירידה לעומת פברואר 2011, כנראה על רקע התגברות המתח בהקשר האיראני. בתל אביב, לעומת זאת: נמשכת מגמת העלייה במספר לינות התיירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בפברואר נרשמו במלונות כ-715 אלף לינות תיירים, ירידה של 2% לעומת פברואר 2011, כנראה על רקע התגברות המתח בהקשר האיראני. בתל אביב, לעומת זאת, נמשכת העלייה בלינות אנשי עסקים

מאת עירית רוזנבלום

בחודש פברואר נרשמו במלונות כ- 715 אלף לינות תיירים, ירידה של 2% לעומת פברואר 2011.
כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והתאחדות המלונות.

נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן. האיום האיראני משפיע. צילום עירית רוזנבלום
נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן. האיום האיראני משפיע. צילום עירית רוזנבלום

לדברי עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, התיירות המסורתית – הקלאסית והצליינית – נמצאת במגמת ירידה מתמשכת. "מלונות ירושלים, טבריה ונצרת, מדווחים גם החודש על ירידות, שנמשכות כמעט ברציפות מאז אפריל אשתקד, על רקע האירועים במזרח התיכון והתגברות המתח בהקשר האיראני". פדרמן מוסיף כי במקביל, גם החודש ניכרות ירידות בתיירות הנכנסת באילת ובים המלח.

לעומת זאת, כמו בחודשים האחרונים, נמשך הגידול במספר לינות התיירים בתל אביב, בעיקר עקב פריחת התיירות העסקית והעירונית. "בתיירות הפנים, המגמה בפברואר היא של עליות כתוצאה ממבצעי שיווק ומחירים אטרקטיביים לישראלים", מוסיף פדרמן.

ירידות בלינות התיירים באילת, חיפה, ים המלח ועוד 

לפי הנתונים, בלינות התיירים במערב ירושלים נרשמו כ-204 אלף לינות, המהוות ירידה של אחוז אחד; בתל אביב נרשמו כ-158 אלף לינות, עלייה של 12%; באילת חלה ירידה של 19% בלינות לכ- 76 אלף לינות; בחיפה נרשמה ירידה של 12% לכ-18 אלף לינות; בים המלח חלה ירידה של כ-7% לכ-28 אלף לינות; בטבריה נרשמה ירידה מתונה יותר של 3% לכ- 72 אלף לינות; ואילו בנתניה, בהרצליה ובגליל נרשמו עליות של 8%, 7% ו-9%, בהתאמה.

מלונות באילת. ירידה של 19% בלינות התיירים. צילום עירית רוזנבלום
מלונות באילת. ירידה של 19% בלינות התיירים. צילום עירית רוזנבלום

בלינות ישראלים נרשמה בפברואר עלייה של 4% לעומת אשתקד, והן הסתכמו בכ-652 אלף. בסך הכל נרשמו במלונות בחודש פברואר כ-1.36 מיליון לינות, עלייה של אחוז אחד לעומת אשתקד.

התפוסות הגבוהות של ישראלים נרשמו בפברואר בים המלח ובתל אביב – 68%, ללא שינוי ביחס לאשתקד,

תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הגיעה ל- 57%, המהווה ירידה של 4% בהשוואה לאשתקד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן