Skip to content

בג"ץ דחה את העתירה נגד עמותת אלע"ד ומעורבותה בניהול "עיר דוד"

העותרים טענו, כי עמותת אלע"ד מזוהה עם הימין ומובילה לפוליטיזציה של המסרים המועברים באתר הארכאולוגי. בית המשפט לא מצא פסול בהתקשרות בין רשות הטבע והגנים לאלע"ד: "עיקר הפונקציות הכרוכות בניהול האתר ושיקול הדעת בסוגיות המהותיות לגביו נותרו בידי הרשות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העותרים טענו, כי עמותת אלע"ד מזוהה עם הימין ומובילה לפוליטיזציה של המסרים המועברים באתר הארכאולוגי. בית המשפט לא מצא פסול בהתקשרות בין רשות הטבע והגנים לאלע"ד: "עיקר הפונקציות הכרוכות בניהול האתר ושיקול הדעת בסוגיות המהותיות לגביו נותרו בידי הרשות"

מאת אבירם זינו

בג"ץ דחה הבוקר (יום ב') את עתירת עמותת "עיר עמים" ומספר אישי ציבור, לבטל את ההסכם המעניק לעמותת אלע"ד סמכויות ניהול ב"עיר דויד" בירושלים. העותרים ביקשו להעביר את הסמכויות לידי הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים או לרשות מוסמכת אחרת.

עיר דויד (צילום מהאוויר. אתר העמותה)
עיר דויד (צילום מהאוויר. אתר העמותה)

עיר דויד היא למעשה תל ארכיאולוגי, השוכן בלב שכונת ואדי חילווה שבשכונת סילוואן. על פי הסכם משנת 2005, וצפוי להסתיים בימים אלה (מארס 2012) ולהתארך בשלוש שנים נוספות, נקבע שהצדדים, הרשות לשמירת הטבע והגנים ועמותת אלע"ד, ישתפו פעולה לשם תפעול האתר, בכפוף לסמכויותיה של הרשות. עוד נקבע בהסכם, כי צוות היגוי יהיה מופקד על אישור התכניות לתפעול האתר ועל הכנת תכנית פיתוח. עמותת אלע"ד אחראית לתחזוקת האתר לרבות דגלול, שילוט, פרסום, מכירת מוצרים, ניקיון, גינון, תחזוקה, שימור ארכיאולוגי ועוד. כמו כן נקבע בהסכם, כי העמותה אחראית לגביית אגרות כניסה לאתר וכן כי העמותה רשאית להפעיל בתחום האתר מרכז הדרכה למטיילים.

העותרים טענו, כי עמותת אלע"ד מזוהה עם הימין הפוליטי, ומובילה לפוליטיזציה של המסרים המועברים באתר, ללא שקיפות לגבי זהות התורמים לעמותה והמממנים את הפעלת האתר, ובאופן המוביל לפגיעה בתושבים הפלסטיניים של המקום.

השופטת אסתר חיות, אליה הצטרפו צבי זילברטל ויצחק עמית, כתבה בפסק דינה: "אין למצוא פגם בצורך שמצאה הרשות להתקשר עם העמותה, על מנת להסתייע בה לתפעולו היעיל של האתר. עיקר הפונקציות הכרוכות בניהול האתר ושיקול הדעת בסוגיות המהותיות לגביו נותרו בידי הרשות ובעובדה שהעמותה מחויבת בקבלת אישור מטעם הרשות לכל מהלך משמעותי, שיש בו כדי להשפיע על אופיו של האתר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן