Skip to content

עורך דין שלמה דרעי, אחיו של אריה דרעי ירצה 9 חודשי מאסר בעבודות שירות

בית המשפט השלום בירושלים קבל את עסקת הטיעון המקלה מאוד ושלח את דרעי למאסר בפועל שירוצה בעבודות שירות. בית המשפט קנס אותו ב-280 אלף ש"ח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופט בית המשפט השלום בירושלים , ירון מינטקביץ גזר היום (חמישי)  על עורך הדין שלמה דרעי, אחיו של אריה דרעי (ש"ס),  עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות וקנס בסך 280 אלף ש"ח.
בכך, קיבל בית משפט את הסכמות הצדדים בהסדר הטיעון בדבר העונש, וזאת לאחר ששלמה דרעי הודה והורשע לפי ההסדר בביצוע עבירות לפי פקודת מס הכנסה ולפי חוק מיסוי מקרקעין.
כזכור, כתב האישום ייחס לשלמה דרעי עבירות בגין מעשיו בשלוש פרשות בתיק שנחקר ברשות המיסים, בשיתוף היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל והרשות לאיסור הלבנת הון, וטופל על ידי ירון גולומב, נגה בליקשטיין שחורי ואיתי  שהם מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

אריה ויפה דרעי לאחר שחרורו מהכלא (צילום מסך חדשות 10)
אריה ויפה דרעי לאחר שחרורו מהכלא (צילום מסך חדשות 10)
להב 433 צילום: משטרת ישראל
להב 433 צילום: משטרת ישראל

פרשת גבעת שאול

פרשת "גבעת שאול" בה אחיו אריה דרעי מכר לו נכס בירושלים, ושלמה דרעי, שמשרדו היה זה שניהל את עסקת הנדל"ן, חתם בשמו ובשם אחיו על חוזה מכר כוזב והגיש דיווח כוזב לרשויות מיסוי מקרקעין,  הוא עשה זאת במזיד ובכוונה להתחמק ממס. בין הפרטים הכוזבים שהוצגו לפקיד השומה לפי אישום זה, היה כזב בתיאור הנכס הנמכר, בתמורה ששילמה בגינו, ובמועד ביצוע העסקה.

פרשת הכנס בגרמניה

פרשת "הנכס בגרמניה", במסגרתה עו"ד דרעי לא הצהיר בשמונה דוחות שנתיים ובשתי הצהרות הון, על זכויותיו בחברות זרות שהקים ושהחזיקו בנדל"ן בגרמניה;

פרשת גרין אושן

פרשת "גרין אושן", היא פרשה שבה שלמה הורשע בכך שסייע לאחיו, אריה דרעי, בביצוע עבירות דיווח לא נכון ועבירות אי קיום דרישות של פקיד השומה, על הכנסות שקיבל אריה דרעי מקרן השקעות אמריקאית.

כאן המקום לציין כי חה"כ לשעבר אריה דרעי שכבר הורשע וישב במאסר בתיק אחר, הודה במסגרת עסקת טיעון  והורשע בביצוע עבירות מס בפרשות "גבעת שאול" ו"גרין אושן" המנויות לעיל; ובשל כך נגזרו עליו זה מכבר מאסר על תנאי וקנס כספי, תוך התחייבותו שיפרוש מהכנסת וכך אכן עשה עלך מנת להתחמק מעונש כבד יותר.
מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה לגזר הדין: "בית המשפט קיבל היום את הסדר הטיעון שנערך בין הצדדים. פרשה זו, שעניינה חשיבות השמירה על החוק וההקפדה על דיווח אמת לרשויות, בפרט בנאשם שהוא עורך דין במקצועו, מסתיימת היום לאחר שהנאשם הודה בעבירות המס שביצע, נטל אחריות למעשיו, שילם את חובו לרשויות המס. הענישה שהוטלה עליו, מאסר בעבודות שירות וקנס משמעותי של 280 אלף ש"ח, יתרמו להרתעה ויעבירו לציבור מסר בדבר חשיבות השמירה על החוק."
DERI
לחצו לקריאת גזר הדין

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן