Skip to content

מאבטח ברכבת: במתחם הרכבת אסור ללבוש חולצה עם כיתוב – "מסתכלים לכיבוש בעיניים"

פעילת התנועה כנגד כיבוש בשטחים, נתקלה בסירוב כשניסתה להיכנס למתחם תחנת הרכבת. הסיסמה של חולצתה נראתה פרובוקטית לטענת המאבטח שאף הפעיל אלימות כלפי האישה שניסתה להיכנס וסירבה לפשוט אותה מעליה. רכבת ישראל: "אירוע שאינו תואם את תפיסת השירות ברכבת ולכן לא היה צריך להתרחש". שרת התחבורה דרשה בירור מידי של האירוע והוצאת הנחייה לכלל הגורמים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאיר ברוכין וזוריה חדד פעילים בתנועת "מסתכלים לכיבוש בעיניים" , לא שיערו בנפשם כי כי המילים הללו  יגרמו  למאבטחי רכבת ישראל למנוע מהם כניסה למתחם הרכבת בתחנת השלום ובשלב שהוא להפעלת כוח ואלימות כלפי השניים.
אמש (חמישי), בסמוך לשעה 22:00 סיימו השניים את פעילֹתם במאהל "מסתכלים לכיבוש בעיניים", שמוצב כל יום חמישי בערב במתחם שרונה בתל אביב. "סיימנו את משמרתנו", מספר מאיר, "וביקשנו לחזור לביתנו, שנינו גרים בירושלים". אלא שהסיסמא המודפסת על חולצתה של זוריה, לא מצאה חן בעיניי המאבטח שעמד בכניסה לתחנה. "את עלולה לגרום לפרובוקציות", הוא הסביר בקצרה ודרש מהאישה שלא להיכנס למתחם הרכבת עם החולצה הזו. חדד סירבה וניסתה להיכנס,  אך המאבטח הזדרז וחסם אותה בגופו. לאישה נמאס והיא התיישבה על שרפרף בצד בתוך המתחם. המאבטח שזיהה את עצו כגיא צ'וריץ', החליט להוציא אותה אל מחות למתחם, אחז בידה וביקש לגרור אותה אל מחוץ למתחם התחנה.

המאבטח מסרב לאפשר לפעילה זוריה חדד להיכנס בשל הכיתוב על החולצה (צילום: מאיר ברוכין)


(הוויכוח – צילום מאיר ברוכין)


(צילום: גיא הירשפלד)

"זה לא חוקי" קרא לעברו מאיר שצילם במכשיר סלולרי שלו את המתרחש. המאבטח הוציא את תעודת המאבטח שלו ממעטפת הפלסטיק שלה וטען כי זהו תפקידו ובין השאר למנוע פרובוקציות במתחם הרכבת. "זו לא הפעם הראשונה שאנו מגיעים למשמרת שלנו במאהל במתחם שרונה", אמר מאיר למגפון, בסך הכל ביקשנו לחזור הביתה. שנינו גרים בירושלים. זוריה הייתה עם חולצת המחאה, ואני בחולצה אחרת. לא צעקנו, לא עשינו דבר מעבר לעבור כרגיל ולהמתין לרכבת".
– ומה קרה איתך?
"אחרי  שהוא ניסה לגרור את זוריה מחוץ לתחנה תוך שאני מצלם וצועק לעברו שזה לא חוקי ואסור לו לעשות דבר כזה, הוא לפתע התנפל עלי, העיף לי את הטלפון מהידיים וחנק אותי".
במהומה שנוצרה הזמין המאבטח את משטרת ישראל. השוטרים שהגיעו נטו לצד המאבטח והוויכוח בדבר חופש הפרט וחופש הדיבור, כמו גם זכותה של האישה ללבוש חולצה עם סיסמה אידאולוגית, התעורר שוב מולם. הפעילים התקשרו לחבר כנסת כסיף (הרשימה המשותפת – חד"ש) ובקשו את עזרתו. לשאלת מגפון ענה: "כן, אני יודע ֹמטפל בזה". "השוטר הראשון שהגיע לאירוע רשם אירוע, לקח עדות וטען כי יש להקשיב למאבטחים ולא להיכנס לרכבת עם החולצה אלא שהפעילים התעקשו שלא לעזוב את המקום ולמקום, "זומנו  2 קציני משטרה שהבינו מהר מאוד את הטירלול ונתנו הוראה מפורשת לתת לפעילה להיכנס לרכבת",  "אני עדיין מתקשה לעכל את מה שקרה", סיכם מאיר תוך כדי נסיעה ברכבת, "אבל מסתבר שבמשטר הדיכוי שזלג לתוך גבולות הקו הירוק זקוקים לקצינים בודדים אך שפויים שיבינו שישראל נושמת את הנשימות האחרונות של הדמוקרטיה".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "מאבטחי הרכבת מוצבים במטרה לשמור על הסדר הציבורי ובטחון הנוסעים. האירוע המדובר נבדק כעת לעומק ומבדיקה ראשונית בלבד עולה כי מדובר על אירוע שאינו תואם את תפיסת השירות ברכבת ולכן לא היה צריך להתרחש. על בסיס ממצאי הבדיקה המתבצעת כעת, יופקו לקחים הן לגבי המקרה האמור, והן לגבי מקרים עתידיים".
שרת התחבורה, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, הודיעה כי היא מתנצלת לפני האישה ודרשה ממנכ"ל הרכבת לערוך בירור יסודי להתנהגות המאבטח  ולהוציא הנחייה מידית לכלל הגרומים ברכבת שמקרה מסוג זה לא יישנה. "מוקדם יותר היום הגיעו אליי עדויות של מאבטח בתחנת רכבת שאוסר כניסה של אישה בגלל הכיתוב שעל חולצתה ומתנהג כלפיה בצורה אלימה. המאבטח חטא לתפקידו, התנהל באופן מחפיר ופגע באמון הציבור, ולכן יושעה מתפקידו. אין ולא תהיה סובלנות להתנהגות כזו. לאור האירוע החמור הזה, דרשתי ממנכ"ל הרכבת לקיים בירור יסודי לגבי התנהגות המאבטח וכל הנחיה או התנהלות שעשויה הייתה להביא לתקרית החמורה הזו. בנוסף, הנחיתי להוציא באופן מידי הבהרת נהלים לכלל גורמי האבטחה ברכבת, כדי שמקרים כאלה ודומים להם לא יקרו עוד. בשם רכבת ישראל אני מתנצלת לפני הנוסעת שנגרם לה העוול הזה, ומבטיחה כי אמשיך לפעול בכל כוחי להפיכת התחבורה הציבורית והמרחב הציבורי למרחב בטוח בכל מובן, גם כזה שמובעות בו כל הדעות, ללא הסתה וללא איום על שלומה של אף אחת או אחד", אמרה השרה.

8 Comments

  1. נתי
    27 באוגוסט 2022 @ 20:33

    אחלה גבר כל הכבוד למאבטח עשה את העבודה שלו כמו שצריך,
    צריך להוקיע, להחרים, לבזות בוגדים כאלה כמובן בלי אלימות.

  2. שמעון
    26 באוגוסט 2022 @ 16:49

    המגיבים הראשונים טיפשים גמורים.זכותם להפגין נגד הכיבוש.מליוני ישראלים נגד הכיבוש.מאבטח מטומטם.

    • אהרן
      28 באוגוסט 2022 @ 20:04

      מיליוני ישראלים נגד כיבוש?? בחלומות שלך.
      מיליוני ישראלים מעניין אותם רק האח הגדול ולא יודעים בכלל מה כבוש ואיפה כיבוש.

  3. efraim fuchs
    26 באוגוסט 2022 @ 16:05

    פרובוקטורים כדוגמת מאיר ברוכין וזוריה חדד צריכים להיות מורחקים מכל מקום ציבורי כשהם לובשים פרטי לבוש עם כתובים אנטי ציונים ואנטי יהודיים. הם העמידו עצמם לצד האויב המבקש להשמידנו ולכן מקומם לא אתנו.

    • עידן
      3 בספטמבר 2022 @ 23:16

      אפרים – בוא נשים את הדברים על השולחן ונבהיר כמה מושגים:

      האויב = כל מי שתומך בכיבוש. כלומר הימין הקיצוני, וגם אלה שתומכים בהישארות ההתנחלויות הגזעניות.
      פרובוקציה = התנחלויות, כיבוש, אפרטהייד, סגר על אוכלוסייה של 2 מיליון, ממשל צבאי.
      ציונות = מונח לא רלוונטי לימינו. היה רלוונטי רק לפני קום המדינה, כשהמדינה לא היתה עדיין קיימת.
      יהדות = פלורליזם, סולידריות חברתית, שלום, שיוויון.

  4. שירה
    26 באוגוסט 2022 @ 15:06

    במרחב הציבורי בישראל שהרכבת היא חלק ממנו מותר ללבוש חולצות עם מסרים שונים כולל מסרים פוליטיים בתנאי שאינם הסתה ישירה לאלימות – זוהי הדמוקרטיה. עצוב שרק בכירים – קציני המשטרה ובדיעבד גם הנהלת הרכבת – מבינים את החוק הפשוט הזה, עצוב שרק הם מבינים את השיטה הדמוקרטית (ולא, היא לא *רק* בחירות ולא *רק* שלטון הרוב) עצוב שהבורות שלטת עד כדי כך שזוטרים ממציאים חוקים משלהם לפי השקפתם הפוליטית, בנסיון למנוע את הבעת הדיעה. עצוב ומפחיד שתפיסות לא דמוקרטיות מחלחלות אל המרחב הציבורי בישראל בכל מקום.

  5. רעננהב
    26 באוגוסט 2022 @ 11:36

    כל הכבוד למאבטח! צריכים עוד הרבה כמוהו במדינה. משמש דוגמא למופת. תודה לך גיבור שלנו

  6. אודי
    26 באוגוסט 2022 @ 10:46

    מזל שיש אנשים הגונים שיודעים את מלאכתם ומונעים ממטורללים שכאלו לעורר פרובוקציות מיותרות שיכולות לגרום לתגובות אלימות כנגדם…. ובקשר למה שמפורר,, זה קודם כל יכולת החשיבה שלהם שנמצאת בשלבי גסיסה מתקדמים…. בתוצאה הם כבר לא אשמים שהיא גורמת להם להיות הזויים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן