Skip to content

ראש חודש אלול – נשות הכותל תקעו בשופרות

נשות הכותל הגיעו לתקוע בשופר ולהתפלל בראש חודש ברחבת הכותל. בתוך כך ברכו בארגון את עמדת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לפיה נפסלו תנאי סף שהציב משרד הדתות ומנעו סיוע כספי תמיכה לקהילות שבראשן עומדות נשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות מנשות הכותל  הגיעו הבוקר (ראשון) להתפלל בעזרת נשים את תפילת ראש החודש, חודש אלול. התפילה שנועדה לעורר סליחות נערכה בצל צעקות, דחיפות וקללות מצד פורעות בעזרת הנשים, שלטענת נשות הכותל לא טופלו בידי הקרן למורשת הכותל או  משטרת ישראל. בתום תפילתן תקעו הנשים בשופר.

צילום: נשות הכותל


צילום: נשות הכותל

צילום: נשות הכותל

ענת הופמן, יו״ר נשות הכותל: ״כתמיד, אנחנו גאות ושמחות להשמיע קול נשי בכותל המערבי, כפי שאנחנו עושות כבר 33 שנים. נמשיך להגיע חודש בחודשו לכותל המערבי, לקרוא בתורה ולהתפלל כדרכנו".
בתוך כך פורסם היום לראשונה בעיתון הארץ, כי המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, פסל תנאי סף שהציב משרד הדתות ושמנעו העברת כספי תמיכה מהמדינה לקהילות דתיות שבראשן עומדת אישה. בעקבות זאת, שינה משרד הדתות את התנאים כך שיאפשרו את הקצאת התמיכה גם לנשים. מנשות הכותל נמסר כי הן מברכות על עמדת המשנה ליועמ"ש, לפיה יש לשנות את תקנות התמיכה של המשרד לשירותי דת ולמנוע את אי השוויון הקיים היום במסגרתו רבניות קהילה אינן זכאיות לתמיכה אותה מקבלים רבני הקהילות. כבר לפני חצי שנה פנינו ופעלנו לתיקון תקנות אלה למול צוות המשרד ואנשי המקצוע. לשמחתנו, משרד המשפטים אימץ  בחוות דעתו את הגישה שלנו, ובעקבות המלצתם צפויה התקנה להשתנות ולאפשר תקצוב רבניות המשמשות כמנהיגות קהילה. זהו צעד חשוב לקראת הכרה מלאה בעולם לימוד התורה הנשי, ואנו מקווים כי הדבר יביא ליותר נשים בתפקידים אלה. סיוע מלא של המשרד לשירותי דת יאפשר לקהילות נוספות למנות נשים לתפקיד מנהיגת הקהילה ומורת הלכה."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן