Skip to content

טבלאות שכר הייטק 2022 האם היה שינוי לעומת 2021

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמו בכל ענף, גם בהייטק הנושא הבוער ביותר הינו השכר. העובדים מצפים להיות מתוגמלים על השעות הארוכות, העבודה שלא נגמרת, הנסיעות וההשקעה הרבה. משבר ההייטק שפגע בענף בשנת 2022 גרם לרבים לתהות האם הייתה לו השפעה על טבלאות השכר. במאמר זה נבחן האם אכן נפגעו רמות השכר בענף על ידי השוואה בין טבלאות השכר של 2021 ו 2022. 

משבר בענף ההייטק

ענף ההייטק סובל מדי פעם ממשברים, אך למרבה המזל זהו ענף גמיש דיו כדי לשוב לאיתנו ואף לצמוח ולהתחזק. הזעזועים הללו מתרחשים בעיקר מהאופי הבועתי של התחום, כאשר חברת סטארט אפ גדולה נסגרת או חלילה קורסת, זה משפיע על התחום כולו כיוון שהמשקיעים נהיים זהירים וחשדניים יותר, אך עד מהרה מתברר לכולם שלמרות אירוע חריג פה ושם, עדיין ענף ההייטק הינו קרקע פורייה להשקעות ותשואות מעולות, ואנו רואים עלייה חדשה בהשקעה ובצמיחה.

כיצד משפיעים המשברים על השכר?

מטבע הדברים, כאשר המצב אינו וודאי וסבב הגיוס אינו מניב את התוצאות הרצויות מכיוון שהמשקיעים הופכים זהירים יותר בכספם, לעיתים נבלמת הצמיחה על ידי צמצום וקיצוצים הכרחיים אשר מתגלגלים פעמים רבות על חשבון העובדים. כאשר אנו מתבוננים בטבלאות השכר אנו יכולים לנתח ולהסיק מסקנות על היקף הצמיחה בענף. גובה השכר נגזר בעיקר מיחסי ביקוש מול היצע, כאשר לרוב המצב הוא שהביקוש גובר על ההיצע. במצב כזה נראה שהשכר עולה ועולה עקב מחסור בידיים עובדות, מה שמלמד על צמיחה. אם השכר נבלם או יורד, סימן שההיצע גובר על הביקוש, כלומר, שיש יותר מדי ידיים עובדות על כל משרה, והמועמדים מסכימים לרדת בציפיות השכר שלהם על מנת שיוכלו לאייש כל משרה,

האם היה שינוי ניכר לעין בין שנת  2021 ו – 2022?

מעיון בטבלאות שכר הייטק ל 2022 ובהשוואה ל טבלאות שכר הייטק 2021 המצוינות מטה , עולה כי דווקא היה שינוי לטובה. ברוב המשרות דווקא עלה השכר באופן מתון, מה שמלמד כי הביקוש גבר על ההיצע והענף עדיין נמצא בצמיחה. נתון זה מלמד כי לא הייתה כל סיבה לדאגה, המשבר מאחורינו וכעת פנינו אל העתיד לבוא והוא נראה מבטיח במיוחד.

כיצד נקבע שכר העובדים בתחום ההייטק?

ענף ההייטק מספק את המשכורות הגבוהות ביותר בשוק הישראלי, זוהי עובדה ידועה, אך איך נקבע גובה השכר? אלו הם מספר קריטריונים התורמים לקביעת השכר הממוצע:

  1. ביקוש והיצע – זהו הנתון העיקרי הקובע את גובה השכר הינו ביקוש והיצע. ככל שקשה יותר להשיג עובדים מיומנים וטובים בתחום מסוים, כך יעלה גובה השכר. אולם, אם ישטוף את הענף גל של עובדים מקצועיים תרד רמת השכר אט אט משום שיהיו מי שיתפשרו על פחות על מנת להיות אלו שישיגו את המשרה.
  2. טכנולוגיה מתחדשת ללא הרף – ענף ההייטק מתחדש ללא הרף, טכנולוגיה שלפני עשר, חמש ולעיתים אפילו שנה, הייתה שיא קדמת הטכנולוגיה, מוחלפת בטכנולוגיה חדשה. לכן, הנועזים והמהירים אשר רכשו ניסיון בטכנולוגיה החדשה עוקפים את הוותיקים בתחום שלא הספיקו להתעדכן.
  3. ותק וניסיון – למרות הסעיף הקודם, עדיין ישנם תחומים בהם לניסיון ולוותק תפקיד מכריע בקביעת השכר, לדוגמא –  ניהול בכיר ,מכירות , שיווק, יזמות וכדומה. ככל שהאדם הנמצא במשרה רכש ניסיון רב יותר, יזם יותר והקים יותר, כך הוא נחשב לבעל רזומה שערכו לא יסולא בפז.
  4. העיפרון הכי מחודד בקלמר – סטודנטים מבריקים ועובדים יצירתיים ומוכשרים מאד הינם מבוקשים באופן מיוחד, ולכן יכולים לדרוש עבור כישוריהם יוצאי הדופן שכר גבוה מן הממוצע וסביר להניח שגם יקבלו אותו, אחרת יחטפו לכם אותם מתחת לאף.

    צילום: FREEPIK

איך אנחנו יכולים לעזור לכם?

אקספוינט הינה פלטפורמת דרושים למשרות הייטק מהחברות המובילות והגדולות בארץ ובעולם, מטרתנו היא להפגיש ביניכם ובין המעסיקים הטובים ביותר. אצלנו תוכלו למצוא משרות נחשקות במגוון רחב מאד של תחומים בעשרות מדינות, ביניהן תוכלו למצוא את גוגל, אמזון, איביי, אורקל, מיקרוסופט, פייסבוק ועוד. באמצעות בונה קורות החיים שלנו, ה- cv builder שלנו, תוכלו לעצב קורות חיים מקצועיים המותאמים לכל סוג של משרה שתרצו להשיג כדי למקסם את הסיכויים שלכם לבלוט מעל כל שאר המועמדים ובסופו של דבר גם להתקבל. באתר שלנו תוכלו גם לקבל טיפים לבניית קורות החיים שלכם והצעות רבות לשיפור, לקרוא מאמרים רלוונטיים ולהתעדכן בטבלאות השכר המומלצות לתפקידכם.

קצת עלינו

פלטפורמת אקספוינט פותחה על ידי חברת SeaData חברה המתמחה בשירותי Data  ו Big Data בכל ההיבטים משלב הקמת פלטפורמות ה דאטה , תיכנון  פיתוח וניהול שוטף. השירותים  מתבצעים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות של קוד פתוח ושירותי ענן. בין שלל השירותים החברה מציעה שירותי Data Architecture , Data Engineering  , DBA ופיתוח מערכות ואפליקציות. את הניסיון והידע הרבה החברה השקיעה בהקמת פלטפורמת Expoint  המבוססת על פלטפורמת Big Data  שמטרתה לעשות מאץ'  טוב יותר בין החברות לעובדים בעולם ההייטק .


צילום: אקספוינט

נשמח לפגוש אתכם

פלטפורמת אקספוינט נולדה על מנת להפגיש בין המועמדים המתאימים ביותר למעסיקים הטובים ביותר כדי ליצור התאמה מיטבית לכל משרת הייטק פנויה. אצלנו תוכלו להתעדכן בטבלאות השכר העדכניות ביותר, לקרוא מאמרים וטיפים בנוגע לשכר בתחום ההייטק, ולהיעזר בנו להזניק את הקריירה שלכם קדימה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן