Skip to content

פיגוע ירי בבקעה: 6 חיילים נפצעו, נהג האוטובוס נפצע קשה

אש נפתחה מרכב מחבלים לעבר אוטובוס חיילים שעשה את דרכו בכביש 578 מבקעות לצומת בקעות. הפצועים פונו במסוק מד"א ואחרים טופלו במקום. המחבלים החלו להימלט אך רכבם עלה באש, הם ניסו להימלט ונלכדו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה חיילים נפצעו לפני זמן קצר (ראשון) באורח קל עד קשה מירי שנפתח לעבר אוטובוס שנסע בכביש 578 בקעת הירדן, בין ההתנחלויות חמרה ובקעות. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בשניים במקום, ולמקום הוזנק מסוק שיפנה אותם לבית החולים. שלושה בני אדם נוספים נפצעו קל מרסיסי זכוכיות. מדיווח ראשוני עולה כי מלבד הירי הושלכו גם בקבוקי תבערה לעבר הרכב, וככל הנראה הנהג היה בין הפצועים. כוחות הביטחון החלו לסרוק אחר היורים, ואסרו נסיעה של אוטובוסים בכביש אלון ובכביש 578.מדובר צהל נמסר כי התקבל דיווח על אירוע ירי במרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים וכי הפרטים בבדיקה.
ממד"א נמסר כי בשעה 12:39 התקבל דיווח במוקד 101 במרחב גלבוע על ירי לעבר אוטובוס הסעות בכביש 578 מבקעות לצומת בקעות. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ל-2 פצועים במצב בינוני עד קשה כשהם בהכרה מלאה עם פצעי ירי ו-3 פצועים קל מרסיסי זכוכיות וכי מסוק הוזנק לאירוע. עקב כך הודיע מוקד הבקעה  לתושבים כי בעקבות אירוע ביטחוני בכביש גב ההר בין בקעות למחסום בקעות ילדי מוסדות החינוך לא יצאו בהסעות. "כוחות הביטחון מטפלים באירוע, אנו מבקשים מהתושבים לא לצאת לכיוון גב ההר עד להודעה אחרת", נמסר מהמוקד.

האוטובוס שנפגע (צילום באדיבות ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית)
נשקם של המחבלים (צילום: דובר צה"ל)
זירת האירוע (צילום: מד"א מבצעי)


הפצועים מגיעים לבית החולים רמב"ם בחיפה (צילום: מד"א מבצעי)

רכבם של המחבלים עולה באש (צילום ממצלמות האבטחה)

פרמדיק מד"א משה לוי וחובש בכיר במד"א יונתן שנבאי סיפרו "שני הפצועים היו בהכרה מלאה וסיפרו לנו על מה שהתרחש. מיד לאחר שהאוטובוס נעצר, אנשים שהיו במקום וכוח רפואי של צה"ל שהיו בסמוך, הגיעו והחלו להעניק להם טיפול ראשוני. גבר כבן 60 סבל מפצעי ירי בפלג גופו העליון וגבר צעיר שסבל גם הוא מפצעי ירי. העלנו אותם לאמבולנסים ופינינו לחבירה עם מסוק מד"א שנחת בסמוך. 3 פצועים קל מאוד משברי זכוכיות קיבלו טיפול בשטח והם פונו באמבולנסים להמשך טיפול בבי"ח העמק".
האירוע החל כשהמחבלים יידו מרכבם בקבוק תבערה לעבר אוטובוס הסעות  ופתחו גם בירי.  המחבלים המשיכו בנסיעה להימלט אולם רכבם עלה באש וגם הם התלקחו . גשש וכוחות צה"ל בסריקות איתרו 2 מחבלים פצועים במצב בינוני עד קשה מכוויות. ממשטרת ישראל נמסר כי שוטרי משטרת ישראל עצרו את המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בכביש הבקעה. על פי המשטרה ובהמשך לאירוע פיגוע ירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן. כוחות משטרה שהוזעקו למקום החלו בביצוע סריקות לאיתור החשודים. במהלך הסקירות, איתרו שוטרי משטרת ישראל רכב (המחבלים א.מ) שעולה באש. לאחר שהשוטרים פרקו רגלי, איתרו 2 חשודים רצים בשטח. השוטרים החלו במרדף אחריהם, עד השתלטו עליהם ועצרו אותם. השניים יועברו לחקירה.
מדובר צה"ל נמסר כי נתפסו חשודים בביצוע פיגוע הירי במרחב הבקעה והעמקים; כתוצאה מהפיגוע, חייל צה"ל נפצע באורח קשה וחמישה חיילים נוספים נפצעו באורח קל. בהמשך לדיווח על אירוע הירי במרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים, מתחקור ראשוני עולה כי מדובר בפיגוע ירי במהלכו מחבלים חמושים ירו לעבר אוטובוס ופצעו לוחם צה"ל באורח קשה, חמישה חיילים נוספים באורח קל ואזרח באורח קל. הפצועים עדכנו את משפחותיהם ופונו בהכרה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. כוחות צה"ל ומשטרה קפצו לנקודה והחלו בסריקות וחסימות במרחב אחר המחבלים. לפני זמן קצר, נתפסו חשודים ברכב שברשותם אמצעי לחימה. כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות במרחב והחשודים שנתפסו הועברו להמשך חקירת שב"כ".
דויד אלחייני ראש מועצה אזורית בקעת הירדן הגיב לפיגוע ואמר: "פיגוע הירי היום בבקעת הירדן מצטרף לשורה של פיגועי ירי בימים  האחרונים ביהודה ושומרון. אני מאחל בריאות והחלמה לפצועים  וסומך על צה"ל וכוחות הביטחון שיבואו חשבון עם המחבלים. תושבי בקעת חזקים, מי שרוצה ברעתנו ורוצה לפגוע בנו יש לי מסר עבורם, אנחנו נמשיך להתיישב, לפרוח, לשגשג ולגדול."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן