Skip to content

פסטיבל ״מנופים״ לאמנות עכשווית בירושלים

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 13-17.9.2022 בכל רחבי ירושלים, על גגות העיר, בסטודיות אינטימיים, מתחת לגשר, בעליות הגג ובגלריות במיקומים מפתיעים ןיתרחשו בו אירועי אמנות ותרבות, מוזיקה וכנס ירושלים לאמנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: איתמר גרינזבורג

פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית בירושלים, נוסד לפני 14 שנה ביוזמת האמניות הירושלמיות לי היא שולוב ורינת אדלשטיין, ומנוהל על ידן עד היום כאשר אדלשטיין אמונה גם על הניהול האמנותי של הפסטיבל. זהו מיזם עצמאי שצמח מהשטח ושותפים לו עשרות גלריות ומוסדות תרבות ומאות אמנים ויוצרים מתחומים שונים.

את ערב פתיחת הפסטיבל וחגיגות העשור למגזין הרמה יפתח האמן הירושלמי המולטי-דיסיפלינרי איציק גיל אביזוהר עם פרויקט הסולו שלו – קו פרשת המים. אלבום ביכורים זה יצא דרך הלייבל המוערך Entr’acte. האירוע יתרחש על גג סדנאות האמנים תלפיות ברח' האומן 26.

על גג בנין כלל, במרפסת של מוסללה, רחוב יפו 97 תופיע החבורה הירושלמית משפחת ״הייפ״. הקבוצה שחרטה על דגלה את קידום תרבות ההיפ הופ בג'רוז, תפתח במסיבת תקלוטי דריל, טראפ, גריים וכמובן היפ הופ לצד פריסטייל ראפ בלתי נשכחים אליהם יפרצו גם ראפרים מקומיים ורקדני ברייקדאנס.

לאורך ארבעת ימי הפסטיבל, הגלריות לאמנות עכשווית בירושלים פותחות תערוכות עם שיחות, סיורים ואירועים ייחודיים בהשתתפות של כ-150 אמנים ואמניות. בגלריות יתקיימו מופעי מוזיקה, מחול ותנועה, מפגשים עם האמנים המציגים, שיחות עם אוצרים , עבודות פרפורמנס מקוריות וחד פעמיות ועוד.

בין החללים המשתתפים : סדנאות האמנים תלפיות, בית האמנים ירושלים, מרכז לאמנות ומחקר מעמותה בבית הנסן, גלריה ע"ש מורל דרפלר בביה"ס מוסררה, סדנת ההדפס ירושלים, גלריה עזריאלי במכללת הדסה, בית טיכו גלריית המקלט, גלריה ביתא, המרכז לאמנות חזותית ע"ש ג'ינוגלי, גלריה קופסה שחורה, גלריה אגריפס 12, גלריה מרי, הגלריה החדשה – סדנאות האמנים איצטדיון טדי, גלריה כורש, גלריה ברבור, גלריה סטודיו משלך, גלריה הקוביה.

בסטודיואים של אמנים, תתקיים "חשיפה ראשונה" עם מפגשים מונחים עם אמנים ואמניות מירושלים שיערכו בכל אחד מימי הפסטיבל. במהלכה יוצגו יצירות שטרם נחשפו לקהל הרחב דרך שיחה חד־פעמית עם האמן.ית היוצר.ת במקום עבודתו. משתתפים: שוקי בורקובסקי, צבי טולקובסקי, שי אזולאי, נטע מוזס, מרסל תהילה ביטון, דן רוברט להיאני, חנאן אבו־חוסיין, יעל סרלין, רעיה ברוקנטל, נעמי בריקמן .

רצועת המוזיקה של פסטיבל מנופים, "המערבל" תוביל במשך כל ימי הפסטיבל בנבכי המוסיקה האלקטרונית עם כל הטרנספורמטורים האפשריים אל עבר פיטצ'ים של מוזיקת נשמה ועד למוסיקת קסטות חורכת. "המערבל", כשמו, מאפשר חיבור וארגון מחדש של הדברים החשובים באמת. בירושלים מרובת הקהילות והזהויות, ינסו השנה, באמצעות מוזיקה  רעננה ולוהטת, לתרגם את מה שקורה ברשת לעולם האמיתי, לחבר בין היכרות מרחוק להיכרות אישית ולאחד בין אמנים ואמניות לקהל שלהם.

בבית הנסן יתקיים אירוע שיא של "ברוטינה" – רשות הצעירים עיריית ירושלים. ההרכב אל קאת el khat של איל אל ווהב ובניהולו, משלב כלי נגינה בעבודת יד שהורכבו ביד־אמן מגרוטאות. שם ההרכב הנגזר משם העשב (גת) הנפוץ בפנינסולה הערבית מנגנים יצירות מקוריות ופרשנויות פאנק פסיכדליות למנגינות תימניות מסורתיות. במופע תתארח הזמרת והיוצרת ריף כהן שמדלגת באלגנטיות בין פריז לתל אביב, ובין מקצבים צפון אפריקאים למוסיקה קלאסית. לפני ואחרי המופע המרכזי תגיע לתקלוט נדיר נסיכת המגרב – חן אלמליח, במחווה למוסיקת הקסטות ובאהבה גדולה למוסיקה ממדינות ערב, אגן הים התיכון וצפון אפריקה. לכל אורך האירוע תוכלו למצוא את חנות הפופ־אפ של בראשי רקורדס עם מבחר תקליטים יד ראשונה מרופא. אל קאת פועלים בשיתוף האגודה לטיפוח חברה ותרבות.

בפארק המסילה מתחת לגשר משה ברעם יושק "ארץ יצורי הגשר", מועדון ילדים דו־לשוני לכל המשפחה. בכל אחד מימי הפסטיבל, בשעות אחר הצהריים, במתחם ייחודי שנבנה במיוחד עבור כל המשפחה יתקיימו מגוון פעילויות: סדנאות אמנות, מופעי מוזיקה ותיאטרון, יצירת ציור קיר בשיתוף קהילות, ועוד. בנוסף, במקום יפעל מרחב פתוח ונעים עם תחנות יצירה חופשיות, מרחבי רביצה ומסיבת תה מתמשכת.

בבית הנסן יתקיים "כנס ירושלים לאמנות #7" אשר יוקדש למקומה של אמנות ביחס לסוגיות פוליטיות, אקלימיות וטכנולוגיות בינלאומיות ומקומיות. ההרצאות יעסקו בשימוש אמנותי באלגוריתמים וטכנולוגיה לזיהוי רגשות, בחיבור בין אמנות לתהליכים ביולוגיים (ביו-ארט), בתגובות של אמניות.ים ומעצבות.ים למשבר האקלים ובשפת מחול של מפגינים. בנוסף יערכו שני פאנלים בנושאים אקטואליים: האחד יוקדש לתערוכת הדוקומנטה שמוצגת הקיץ בקאסל שבגרמניה, ומעוררת דיונים ושערוריות רבות והשני יוקדש למצבם של אמניות.ים בשעת חירום, מלחמה ופליטות, בהשתתפות אמני.ות מאוקראינה, רוסיה ובלארוס.

תכנית מלאה ורכישת כרטיסים: אתר פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית בירושלים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן