Skip to content

כפר  אל יאמון: רכב חונה הפריע לתנועת כלי רכב צה"ליים – לכן הוא נמחץ

צה"ל פעל בשטחים, דובר צה"ל דברר כבכל יום צילומים מרהיבים של הפעילות, אך לידי מגפון הגיע סרטון של שיירת רכבים צה"ליים נוסעת ברחוב דומם וחולפת על פני רכב חונה. שני רכבים עברו ולשלישי המכונית החונה הפריעה ולכן מחץ אותה אל הקיר. צה"ל: האירוע ייחקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

25 מבוקשים נעצרו הלילה (רביעי) בידי צה"ל ברחבי יהודה ושומרון ובמרחב הבקעה והעמקים. במבוקשים הועברו לחקירה בשב"כ, כך על פי דובר צה"ל שהודיע כבכול בוקר על פעילות הצבא בשטחים הכבושים.  "לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה במספר מוקדים באוגדת יהודה ושומרון ובמרחב הבקעה והעמקים, בין היתר בכפרים דורא, חרס, דיר אל עסל, ביתא ובעיר טול כרם", הודיע הדובר. עוד נמסר כי במהלך הפעילות אותר נשק מסוג  16M ובתוך כך הוחרמו 6 אלפי שקלים שעל פי החשד נועדו למטרות טרור. בתוך כל אלו נמסר מצה"ל כי הכוחות פעלו גם במחנה הפליטים פרע'ה שבמרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים ועצרו מבוקש. במהלך הפעילות הושלך מטען מאולתר ובוצע ירי לעבר הכוח שהגיב בירי. על פי משרד הבריאות הפלסטיני ההרוג הוא יונס תאיה (21) ממחנה הפליטים אלפארעה: "הכדור פגע ישירות בלבו ולא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו" אמר מקור במשרד הבריאות הפלסטיני.  דובר צה"ל העביר צילומים מרהיבים של כוחות צה"ל בעת הפעילות. חיילים מתנהלים בשגרה ועל פי נוהלי קרב. אמש גם צורף כתב תקשורת לאחד הרכבים שנעו בפשיטה ודיווח כמעט "לייב" מהשטח.  דובר צה"ל לא דברר על נהלים אחרים בעת הגעה ליעדים, כמו רכב שמנוגח על ידי שריונית שנעה ברחוב שבכפר  אל יאמון שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה ופשוט מנגחת ומוחצת רכב החונה בצמוד לבניין שפשוט "הפריע" לשריונית הגדולה לעבור.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

הרכב החונה הפריע לתנועה. ה"זאב" נגח אותו, מחץ אותו והמשיך בתנועה

בסרטון  אבטחה שהגיע לידי מגפון נראית שיירה צה"לית בת 3 רכבים נעה ברחוב הפלסטיני הדומם לפנות בוקר.  איש לא יורה לעברה או מנסה לעצור מבעדה ושום כלי רכב לא נע על פני הרחוב השומם מעבר לכלי הרכב הצה"ליים. שקט מוחלט שמופר רק על ידי מעבר כלי הרכב של צה"ל. במעלה הרחוב חונה רכב צמוד לקיר. השיירה הצה"לית שמגיחה לעברו עוקפת אותו מצדו השמאלי כשצדו הימני צמוד לקיר. רכב ראשון חולף על פני הרכב הפלסטיני וממשיך בדרכו ואחריו ג'יפ צה"לי שעובר וממשיך. אלא שאז מגיעה השריונית ככל הנראה "זאב", גרסת הרק"מ על בסיס מכלול משאית שלמעשה הינו רכב ממוגן בשילוב קפסולת מיגון מלאה ומסוגלת לשנע תשעה לוחמים ולספק להם הגנה מפני נשק קל ורימונים ברמה גבוהה. השריונית הזו מתקשה לעבור.

רכב ראשון חולף על פני הרכב החונה (צילום מסרטון מצלמת האבטחה)
רכב שני חולף על פני הרכב החונה (צילום מסרטון מצלמת האבטחה)
רכב שלישי מוחץ את הרכב החונה (צילום ממצלמות אבטחה)


צפו בסרטון מצלמת האבטחה (מקור: רשתות חברתיות וקבוצת חדשות מהרגע לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בסרטון נראה שהנהג עוצר את הרכב המשוריין, מתקרב מעט ונעצר ואז מנסה להיכנס ברווח שבין הרכב לקיר הנגדי, וכשהוא לא מצליח, הוא פשוט נוגח את הרכב החונה, מועך אותו אל הקיר ועובר כשהרכב הפרטי נמחץ לחלוטין.
מגפון העביר לצה"ל 3 שאלות:
– האם צה"ל מיידע אזרח כי בשל פעילותו הביטחונית  של הכוח הצבאי (נסיעה ברחוב) הוא גרם נזק לרכושו הפרטי – במקרה זה לרכב שחנה כדין במקום חנייה?- האם הצבא לוקח אחריות לנזקים הנגרמים בשל פעילותו?
– האם צה"ל יפצה את בעלי הרכב?
– מי נתן הוראה לנהג המשוריינת שיינגח את הרכב וירמוס אותו?
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במהלך פעילות מבצעית בכפר אל יאמון שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. מספר רכבים צבאיים עברו בכביש צר ואחד מהם התנגש ברכב פלסטיני בשוגג. ההתנהלות באירוע תתוחקר ותטופל בהתאם."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן