Skip to content

חייל צה"ל, סמל ראשון עידו ברוך נהרג בפיגוע ירי בשומרון

מחבל ירה מרכב חולף לעבר חיילי צה"ל בסמוך להתנחלות שבי שומרון. החייל נפגע אך בבית החולים נאלצו להכריז על מותו. המחבלים נמלטו וצה"ל סורק אחריהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל הוא הלוחם שנהרג בפיגוע סמוך לשבי שומרון. עידו ברוך ז"ל בן 21 מגדרה, לוחם בסיירת גבעתי. נהרג היום (שלישי) בפיגוע הירי לעבר עמדת צה"ל סמוך להתנחלות שבי שומרון. במערכת הביטחון מעריכים שהירי בוצע מרכב חולף, ומחפשים אחר כמה יורים. כוח סיירת גבעתי שהיה במקום לא השיב בירי לעברם, ומחבלים נמלטו ללא פגע. זהו החייל השני שנהרג בתוך ארבעה ימים בגדה המערבית. מדובר צה"ל נמסר כי לוחם צה"ל נהרג מוקדם יותר היום (ג'), בפיגוע ירי סמוך ליישוב שבי שומרון, במהלכו מחבלים ירו מרכב לעבר חיילי צה"ל שביצעו פעילות מבצעית לאבטחת האזור ולהגנת התושבים. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים. הודעה נמסרה למשפחת הלוחם".

סמל-ראשון עידו ברוך זל (צילום באדיבות דובר צה"ל)

בבית החולים עדכנו כי הקליע פגע בכתף של החייל והמשיך לבית החזה. עוד נמסר כי הלוחם איבד הרבה דם, עבר החייאה ממושכת בשטח ובבית החולים, אולם לבסוף נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי בזמן שהצבא אבטח כמדי שנה את צעדת סוכות בשטח C, הגיע מחבל בתוך רכב שנסע מהר וירה מטווח קצר מנשק אוטומטי לעבר עמדה צבאית שבה שהו לוחמי סיירת גבעתי. הלוחם שנפגע מכדור אחד עסק באבטחה היקפית לצעדה. ארגון "גוב האריות" משכם, שבו חברים מאות צעירים מארגונים פלסטיניים שונים, נטל אחריות לירי ומסר כי זו רק ההתחלה של "ימי הזעם", כלשונו. על רקע הכוננות בחגים, צה"ל תיסף לכוחות צה"ל בגדה המערבית שני גדודים ושש פלוגות.

תיעוד הפיגוע ממצלמות אבטחה (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

שר הביטחון בני גנץ הגיב למותו של החייל ומסר כי הוא "מבקש לשלוח את תנחומיי למשפחתו של לוחם צה"ל שנפל היום בפיגוע בשומרון. המרדף נמשך בשעות אלו. נשים את ידינו על המחבל ועל מי שסייע לו. הפעולות מול הטרור יימשכו ויתעצמו על מנת לתת ביטחון לאזרחי ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן