Skip to content

הערעור התקבל: מאסרו של ראש עיריית כפר סבא לשעבר, יוארך בחצי שנה והקנס יוגדל

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות, האריך את מאסרו של יהודה בן חמו בחצי שנה והוסיף 100 אלף שקלים לקנס בן 200 אלף שהשית עליו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאסרו של ראש עיריית כפר סבר לשעבר יוארך בחצי שנה והקנס שהוטל עליו יגדל ל-300 אלף שקלים. כך פסקו היום (ראשון) שופטי בית המשפט העליון נעם סולברג, יעל וילנר וכבוד ורות רונן. בכך קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות והחמיר את העונשים שהוטלו על ראש עיריית כפר סבא לשעבר יהודה בן חמו, שהורשע בעבירות שחיתות ציבורית. בית המשפט האריך בחצי שנה את תקופת המאסר שנגזרה עליו והגדיל ב-100,000 ₪ את סכום הקנס שהושת עליו. בסה"כ נגזרו על בן חמו 30 חודשי מאסר בפועל ותשלום קנס בסך 300,000 ₪.
כזכור, בחודש יוני האחרון המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ערערה לבית המשפט העליון על קולת העונש שגזר על בן חמו השופט עמי קובו בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד זאת לאחר בן חמו הורשע בכך שבמסגרת שתי פרשיות שחיתות שלטונית ביצע עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. בגזר דינו פסק קובו כי יוטל עליו עונש של 24 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך של 200,000 ₪.

בן חמו בעת משפטו (צילום מסך מסרטון ווידאו: כאן 11 לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מכתב האישום עלה כי במשך שמונה שנים בן  חמו ניצל באופן ציני את אמון הציבורי הנרחב לו זכה במסגרת תפקידו כראש עיר, ובזכות כך קיבל במרמה של 250,000 ₪ וגנב 190,000 ₪ נוספים. בן חמו הפעיל מתוך לשכתו מנגנון איסוף תרומות בתווי קניה בהיקף של מאות אלפי שקלים, תוך הצגת מצג שווא לפיו התרומה נעשית בעבור נזקקים תושבי העיר. בפועל, חלק ניכר מן התווים שנתרמו חולקו למקורביו של בן חמו ולאנשי לשכתו, וחלקם אף נוצלו לשימושו האישי.
במסגרת הערעור שהוגש ע"י מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות עורכות הדין רחל מטר ושרית משגב, נטען כי מדובר בתיק שחיתות שלטונית חמור במיוחד, וכי מתחם הענישה שנקבע ע"י בית המשפט לא משקף זאת ולא מהווה הרתעה משמעותית. ביחס לגובה הקנס שהושת על הנאשם, טענה הפרקליטות כי הוא נמוך אפילו מסכום הכספים שקיבל במרמה.
במסגרת הדיון בערעור ובהמלצת בית המשפט הוסכם על החמרה בעונשו של בן חמו. לאור האמור, הוחמר עונשו ל 30 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה 300,000 ₪.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן