Skip to content

רוה"מ לפיד " המשימה שלנו בבחירות האלה היא לשכנע את הישראלים שלא רק הדמוקרטיה הישראלית שומרת עליהם, גם הם צריכים לשמור על הדמוקרטיה הישראלית

בכנס של התנועה לאיכות השלטון שנערך היום – לפיד "המשימה שלנו בבחירות האלה היא לשכנע את הישראלים שלא רק הדמוקרטיה הישראלית שומרת עליהם, גם הם צריכים לשמור על הדמוקרטיה הישראלית", השרה מיכאלי " אלה בחירות בין דרך רבין לבין מורשת כהנא", השר גנץ "שיקול הדעת של נתניהו בין צרכיו האישיים וצרכי המדינה יצאו מכלל איזון", […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתחילת דבריו בכנס של התנועה לאיכות השלטון שנערך היום (יום ג') התייחס  רוה"מ לפיד לפעולת כוחות הביטחון אמש בשכם ואמר "מטרתנו הייתה ונותרה לפגוע פגיעה קשה ומתמשכת בטרור ושלוחיו בג’נין ובשכם ובכל מקום אחר בו יצמחו קיני טרור. אנחנו לא נרפה לרגע. לא נאפשר קיומם של ארגוני טרור שפוגעים באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל".

רוה"מ לפיד "לא נאפשר קיומם של ארגוני טרור שפוגעים באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל"( צילום דן בר דוב)
רוה"מ לפיד "לא נאפשר קיומם של ארגוני טרור שפוגעים באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל"( צילום דן בר דוב)

בהמשך דבריו אמר רוה"מ לפיד "הממשלה שלנו לא נפלה בגלל שהיא מילאה את ימיה. היא בטח לא נפלה בגלל שהיא לא תפקדה. זו ממשלה עובדת עם רשימת הישגים יוצאת דופן. הממשלה נפלה בגלל שהיו אנשים בשולי הקואליציה שנשברו. הם לא עמדו בזה יותר. לא עמדו במה שעשתה להם מכונת הרעל״  עוד הוסיף רוה"מ כי ״נשים צעירות בישראל צריכות לדעת, אם החבורה הזו תעלה לשלטון לא תהיו לוחמות בצה"ל, לא תהיו שרות בממשלה, לא תהיו מנכ"ליות בכירות, לא יהיו לכן זכויות על הגוף שלכן. תקרת הזכוכית תחזור, קשיחה מתמיד״.

רוה"מ לפיד "עשינו השנה את מה שאף אחד לא האמין שאפשרי" (צילום דן בר דוב)
רוה"מ לפיד "עשינו השנה את מה שאף אחד לא האמין שאפשרי" (צילום דן בר דוב)

״עשינו השנה את מה שאף אחד לא האמין שאפשרי. הקמנו ממשלה שבה יושבים יחד ימין שמאל ומרכז, יהודים וערבים, שנאבקת על חיים משותפים, שמתעקשת על דמוקרטיה מתוקנת. זוהי אהבת ישראל. זוהי הפטריוטיות האמיתית, המשימה שלנו בבחירות האלה היא לשכנע את הישראלים שלא רק הדמוקרטיה הישראלית שומרת עליהם, גם הם צריכים לשמור על הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו צריכים לשכנע אותם שמי שמנסה להרוס את הדמוקרטיה שלנו צריך לשלם מחיר במקום היחיד שבו זה עדיין באמת כואב לו, בקלפי״.

השרה מיכאלי "אלה בחירות בין דרך רבין לבין מורשת כהנא ונתניהו"
השרה מיכאלי "אלה בחירות בין דרך רבין לבין מורשת כהנא ונתניהו"

שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בדבריה בכנס אמרה: "אלה בחירות בין דרך רבין לבין מורשת כהנא ונתניהו. אנחנו חייבות וחייבים לבחור נכון לטובת מדינת ישראל, ביטחונה, עתידה ועתידנו כאן. מי שמנסה לחזור לשלטון היא מפלגה שמפכ"ל המשטרה לשעבר אלשיך, שמונה בתקופת כהונתה של ממשלת הליכוד, אמר עליה שיש לה מאפיינים של ארגון פשע, והמפלגה הזאת מנסה עכשיו להעביר רפורמה במערכת המשפט באמצעות שיתוף פעולה עם עבריין מורשע, את זה אסור לנו לאפשר בשום פנים ואופן".

חה"כ סמוטריץ' "כשאני אהיה שר ביטחון...." (צילום דן בר דוב)
חה"כ סמוטריץ' "כשאני אהיה שר ביטחון…." (צילום דן בר דוב)

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ אמר בכנס : "אחוזי הגיוס אצלנו יותר גדולים ואתם מפחדים. כי כשאני אהיה שר ביטחון יהיו לי המון אלופים ותתי אלופים דתיים למנות, שיחזירו לצה"ל את הרוח היהודית".  כמו כן הגיב סמוטריץ' ללפיד: “ דמגוג קטן חלול ומסית, אתה זוכר שכשר תחבורה הייתה לי מנכ”לית תותחית? אתה מבין שכל מה שנשאר לך זה קמפיין הפחדה שקרי וחסר קשר למציאות ופשוט אין לך שום דבר חיובי למכור לאזרחי ישראל? בעזרת ה’ עוד שבוע תמשיך לעשות את זה כח”כ פשוט מספסלי האופוזיציה ואנחנו נחזיר את התקווה לאזרחי ישראל”.

השר גנץ "שיקול הדעת של נתניהו בין צרכיו האישיים וצרכי המדינה יצאו מכלל איזון"(צילום דן בר דוב)
השר גנץ "שיקול הדעת של נתניהו בין צרכיו האישיים וצרכי המדינה יצאו מכלל איזון"(צילום דן בר דוב)

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בדבריו: "השנים האחרונות, אינן שנים טובות לדמוקרטיה הישראלית. הסחרחורת שהביאו איתן חמש מערכות בחירות, הפגיעה הקשה של אמון הציבור במוסדות ובאנשים שאמורים לשרת אותו, אינם טובים לדמוקרטיה הישראלית. העובדה שעד לפני שנה וחצי, כיהן בישראל ראש ממשלה השקוע עד צוואר בחקירות וכעת במשפטו, אינה טובה לממשל הישראלי ואינה טובה לדמוקרטיה הישראלית. אני ישבתי שם בחדרי הקבינטים, בישיבות, בפגישות אחד על אחד. נתניהו, שמבקש לשוב לכס ראש הממשלה – ונמצא כפסע ממנו, הוא אדם שתרם רבות למדינת ישראל, ובפרט לביטחון ישראל. אבל אני אומר לכם – ששיקול הדעת שלו בין צרכיו האישיים וצרכי המדינה יצאו מכלל איזון."

"מצאתי את עצמי נעמד מולו בסיטואציות כמעט בלתי אפשריות. ברגעים שבהם החליט לעבור על החוק ביודעין ולרמוס את היועץ המשפטי לממשלה. אם בשביל לאשר תקנות קורונה הוא היה מוכן לעבור על החוק – תארו לעצמכם מה יהיה מוכן לעשות בכדי לחזור לכס ראש הממשלה. איזה תיקים יהיה מוכן לחלק, אילו עקרונות יהיה מוכן למחוק. לכן, כששואלים אותי למה אני פוסל את נתניהו – התשובה ברורה מבחינתי. אני אינני שופט, אינני יודע אם אכן עבר עבירה. לשם כך יש בתי משפט. אני יודע שהתנהלותו משובשת ואינה רואה את טובת המדינה. לראייה – ההתקרבות שלו לבן גביר שאותו פסל רק לפני שנה וחצי." הוסיף גנץ.

המארח יו"ר התנועה לאיכות השלטון  עו"ד ד"ר אליעד שרגא (צילום דן בר דוב)
המארח יו"ר התנועה לאיכות השלטון  עו"ד ד"ר אליעד שרגא (צילום דן בר דוב)

יו"ר התנועה לאיכות השלטון  עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "שוב להקה של ברבורים שחורים נחתה על שמי הציבוריות הישראלית, שוב בחירות בפתח, שוב חוסר יציבות שלטונית, שוב חוסר ודאות משטרית, ושוב אותם זרמים אנטי ליבראליים ואנטי דמוקרטים, המאיימים לחסל את מערכת אכיפת שלטון החוק, כמו גם את מערכת המשפט, וכל זאת במסווה של תוכנית הנקראת לא פחות ולא יותר מאשר "חוק וצדק", שאגב, ההוגה שלה יהיה כאן היום, ושלא אגב, הכל בכדי למלט אדם אחד, עם שלושה כתבי אישום פלוס שתי ועדות חקירה מאימת הדין. זה ותו לא!!".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן