Skip to content

ביביסטים בשיח ג'ראח: שישו ושמחו בשמחת תורה, שישו ושימחו, מרצ נעלמה

תוצאות הבחירות לא פסחו על תושבי הגדה המערבית הפלסטינים שחוששים מהחמרת מצבם ועודדו את קבוצת הביביסטים בשיח' ג'ראח לשיר בגנות השמאלנים הבוגדים ומחיקת מרצ מהכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תוצאות הבחירות לכנסת ה-25, מפלתו של לפיד והיעלמותה של מרצ ממפת הכנסת הבאה, ניכרה היטב בשכונת שיח' ג'ראח ובגדה המערבית. בקדום, התאספו התושבים להפגנה מקומית כשהם חוששים שתוצאות הבחירות וממשלת הימין הקיצונית שתקום, תקשה עליהם יותר. התנחלות קדומים הסמוכה אליהם איננה חוששת כלל ועיקר. הכפר קדום קיים מאז המאה השנייה לספירה, וחיים בו כיום מעל 3,000 בני אדם. בהתנחלות קדומים שקיימת כי 45 שנה וחיים כ–4,500 מתנחלים. רק כמה מאות מטרים מפרידים בין שני הכפרים. ההתנחלות היהודית החלה כמאחז בתוך הבסיס הצה"לי "מחנה קדום", שנקרא על שם הכפר הפלסטיני. הייתה זו תוצאה של הסכם בין הצבא לבין גוש אמונים שגובש לאחר מאבק ציבורי ועליות חוזרות ונשנות לתחנת הרכבת בסבסטיה.
ההתנחלות היהודית קמה איפה על אדמות הכפר הפלסטיני וגם חנקה אותו, לאחר שכביש היציאה מקדום נחסם בידי קדומים. תושבי קדום יודעים כי גורלם יושפע מתוצאות הבחירות הרבה יותר מזה של שכניהם מקדומים. שום ממשלה לא תעז לגעת לרעה בקדומים, אבל הממשלה שתקום תמשיך לפגוע בקדום ולהתעלל בתושביה. למתנחלי קדומים יש והייתה זכות הבחירה על גורלם, עתידם ושאיפותיהם, לפלסטינים תושבי לקדום אין קול, אין זכות הצבעה, אין חופש לבחור ואין זכות להשפיע. מה שנותר בידיהם הוא נשק ההפגנה והם יצאו היום (שישי) להפגין, הציתו צמיגים, ניסו ליידות אבנים וקבלו עידוד מאדם המוכר היטב לשלטונות הצבא, בן ציון אשל, פעיל בתנועת במסתכלים לכיבוש בעיניים.

קדום (צילום: שי קנדלר)
קדום (צילום: שי קנדלר)
קדום (צילום: שי קנדלר)
קדום (צילום: שי קנדלר)
קדום (צילום: שי קנדלר)


מורד שיטאווי – ראיון (צילם וראיין – שי קנדלר)

 


אתם פוחדים (צילום: שי קנדלר)

"זה לא ממש משנה לנו מה קורה בישראל", אמר מורד שיטאווי תושב קדום. "זה לא משנה לנו מי ראש ממשלה של ישראל, לפיד או נתניהו, כל הממשלות לא נותנות לנו לחיות ולהתפרנס שקט ובכבוד. נותנים לנו כמה ימים לצאת לעבוד וגם אז זה רק ברשות".  ההפגנה בקדום הסתיימה לאחר כשעה וחצי כשהמפגינים חוטפים גז מדמיע שנורה בידי חיילי צה"ל וכדורי גומי.  ארבעה בני אדם נפגעו מירי גומי בהם בן ציון אשל ועוד עשרות אחרים משאיפת הגז. צלם מגפון שי קנדלר דיווח כי הפגיעות קלות מאוד ולא נדרשה התערבות רפואית.

רמי בן יהודה והביביסטים – שיח ג'ראח (צילום: ציפי מנשה)
הביביסט – איצק זרקא הגיע לשמוח בשיח ג'ראח (צילום: ציפי מנשה)
הביביסטים – שיח' ג'ראח (צילום: ציפי מנשה)


שיח ג'ראח – איציק זרקא לועג (צילום: ציפי מנשה)


שיח ג'ראח – הביביסטים חוגגים (צילום: ציפי מנשה)

ביביסטים בחושך (צילום: שי קנדלר)


שיח ג'ראח: הילכו שניים בלתי אן נועדו? – חני זרקא ורמי בן יהודה (צילום: ציפי מנשה)

כמה עשרות קילומטרים בקו אווירי התרחשה הפגנה שבועית נוספת. הפגנת תושבי שיח' ג'ראח. כמאה וחמישים איש השתתפו היום בהפגנה כשרבע מתוכם זוהו כתושבי השכונה הקטנה. לכתבת מגפון, ציפי מנשה ששוחחה עם המפגינים תושבי השכונה נאמר כי הם חששו לצאת עקב תוצאות הבחירות ולכן שמחו כשהגיעו להפגנה כמאה ישראלים, פעלים למען השלום ותושבי השכונה. מולם התייצבה קבוצת מפגינים בהובלת פעיל הליכוד הידוע בשל שפתו הגסה ואלימותו המילולית, ואליהם הצטרפו היום שני הביביסטים, איציק וחני זרקא. "הנה השמאלנית הבוגדת", צעק זרקא לעבר כתבת מגפון כשלצדו עומד בן יהודה ומגדף. "שישו ושמחו בשמחת תורה", שרה קבוצת מפגיני הליכוד, "שישו ושמחו מרצ התפרקה". לאחר כשעה הסתיימה ההפגנה והמשטרה שהציבה כוחות מתוגברים לחצוץ בין המפגינים, נשמה לרווחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן