Skip to content

יום הזיכרון לרצח יצחק רבין – ח"כ סמוטריץ מאשים את השב"כ כי נכשלו בשמירתו ואף עודדו את רוצחו של ראש הממשלה ז"ל

השב"כ בתגובה "דווקא ביום הזה, נבחר ציבור בחר לעודד קונספירציות ולהכפיש את הארגון". סמוטריץ: "מצער מאד שהשב״כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"רצה הגורל והאזכרה הזו, ליצחק רבין מתקיימת רק כמה ימים אחרי שמדינת ישראל הלכה לבחירות וחזרה מהן שוב מפולגת, שוב כועסת, שוב מאיימת להתפצל ל"אנחנו והם", פתח היום (ראשון) ראש הממשלה יאיר לפיד את דבריו בטקס הזיכרון הממלכתי לציון יום הירצחו של ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז"ל לפני 27 שנה. אין "אנחנו והם", רק אנחנו. רצח רבין היה ניסיון התנקשות בעצם הרעיון של חיים משותפים. שרדנו אותו בקושי, אבל הפצעים עוד לא נרפאו. תפקידנו לרפא אותם כל יום מחדש, אמר ראש הממשלה. 3 יריות אקדח של איש הימין הקיצוני, הרוצח השפל יגאל עמיר, שמו קץ לחייו של ראש הממשלה שפעל למען שלום עם שכנותינו. אך דווקא היום תקף חבר כנסת ימיני קיצוני, והאשים את שירותי הביטחון באחריות למניעת רציחתו של רבין. לטענתו לא המתנחלים ולא הימין הקיצוני אחראים לרצח. "מי שכשל בשמירה על ראש הממשלה יצחק רבין הם לא אנשי הימין והציונות הדתית והמתנחלים שזעקו בצדק נגד מדיניות הממשלה בראשותו אלא שירותי הביטחון הכללי".

סמוטריץ בנאומו (צילום עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

האשים חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, והוסיף כי בשב"כ "לא רק כשלו בשמירה עליו אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות, שעד היום לא נחשפו במלואם, כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו". בשב"כ לא אהבו בלשון המעטה את דברי ההסתה של סמוטריץ ומיהרו להגיב:  "בכירים בשירות הביטחון הכללי גינו הערב את דבריו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ מעל בימת הכנסת, בישיבה לציון יום השנה לרצח רבין. "דווקא ביום הזה, נבחר ציבור בחר לעודד קונספירציות ולהכפיש ארגון שכל ייעודו סיכול טרור באשר הוא והגנה על ביטחון המדינה", אמרו הבכירים. "יש לגנות התבטאויות המעודדות שיח קיצוני". בתגובה לגינוי זה אמר סמוטריץ כי "מצער מאד שהשב״כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין ולקביעה החד משמעית של ועדת שמגר על אחריותו בהפעלת הסוכן ״שמפניה״ שביצע פרובקציות ותרם במעשה ובמחדל לרצח הנורא ומוסיף חטא על פשע ותוקף נבחר ציבור בשל כך", "חוסר היכולת של גוף ממלכתי לקבל ביקורת עניינית ולתקן צריכה להדאיג כל אזרח ישראלי", האשים חבר הכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן