Skip to content

ליברמן ללפיד: פטר מיד את הרב הראשי נוכח התבטאויותיו הפוליטיות

הרב יוסף קרא אמש בדרשתו השבועית לחוקק את פסקת ההתגברות: "אין דבר כזה שבג"ץ קובע" הוא קבע והוסיף כי בממשלה הימנית הזו אולי זו ההזדמנות לתקן את חוק מיהו יהודי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא הבוקר (ראשון)  לראש הממשלה יאיר לפיד לפטר את הרב הראשי לישראל ואמר: "הרב הראשי מתפקד כפוליטיקאי ראשי. הקריאות החוזרות ונשנות מצד הרב הראשי, יצחק יוסף, בדבר החלטות פוליטיות, הן לא פחות ממקוממות. יוסף שקרא אמש לחוקק את פסקת ההתגברות, שהוא חוק שנוי במחלוקת, חוטא באופן מלא לתפקידו שאמור להיות נקי מפוליטיקה ומסחטנות זרה", אמר ליברמן.

צילום: יואב דודקביץ / לע"מ

ליברמן התקומם על כך שהרב הראשי לישראל יצחק יוסף קרא בשיעורו אמש לחוקק את פסקת ההתגברות בממשלה החדשה שתקום. לדבריו, "אין דבר כזה שבג"ץ קובע", “עכשיו רוצים לעשות חוק התגברות. יעשו חוק שאומר אין דבר כזה שבג”ץ קובע – זו מדינה אורתודוקסית ולא מדינה רפורמית. צריך לנצל את ההזדמנות, כשיש ממשלה עם 32 חברי כנסת דתיים וחרדים”, אמר הראשל”צ. הוא האשים את בג”ץ בכך שעיכב את מינויי רבני השכונות, לאחר שהועלתה דרישה למנות גם רבנים רפורמים. הוא הוסיף כי " אולי זו הזדמנות לתקן את חוק מיהו יהודי", בהתייחסו לדרישה של הסיעות החרדיות לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות. "צריך לנצל את ההזדמנות לתקן דברים", אמר הרב.

בתוך כך, אמר יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני באירוע לסיכום מערכת הבחירות כי "בלי פסקת התגברות, לא תקום ממשלה". גפני אמר בנאומו כי הם זקוקים  ל"בית משפט שיהיה חלש". הוא הסביר כי ניתן יהיה לבטל את גזרות האוצר ואז "שכר המורים או המורות והגננות יושוו לזה של החינוך הממלכתי ובלי פסקת ההתגברות לא תקום ממשלה. לא מעניין אותי יותר מה יכתבו עלינו בתקשורת"", אמר יו"ר דגל התורה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן