Skip to content

פניה ליו"ר וועדת הבחירות: פסול את ח"כ אריה דרעי מלהתמנות כשר

תנועת אומ"ץ דורשת למנוע את מינויו של ח"כ אריה דרעי להתמנות כשר בממשלה הקרובה למרות שבתחילת השנה הורשע דרעי על-פי הודאתו בעבירות מס ועל-מנת שלא יוטל עליו קלון, הודיע אז יו"ר ש"ס אריה דרעי כי הוא "עוזב את הזירה הציבורית". על פי המסתמן למרות כל זאת צפוי דרעי להתמנות לתפקיד שר בכיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תנועת אומ"ץ (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי), פנתה הבוקר (שלישי) לשופט יצחק עמית, יו"ר וועדת הבחירות לכנסת ה-25, לפעול למניעת מינויו של העבריין ח"כ אריה דרעי ופסילתו לתפקיד שר בממשלת נתניהו, הצפויה להתכונן בזמן הקרוב. כזכור בתחילת השנה הורשע דרעי, על-פי הודאתו, בעבירות מס. בסדר הטיעון אליו הגיע דרעי עם פרקליטות המדינה ועל-מנת שלא יוטל עליו קלון, הודיע אז יו"ר ש"ס אריה דרעי כי הוא "עוזב את הזירה הציבורית" ∙ על פי המסתמן למרות כל זאת צפוי דרעי להתמנות לתפקיד שר בכיר כמו שר האוצר.  יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, קרא הבוקר ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לפסול את הפוליטיקאי המורשע מלכהן בממשלה. יודגש כי במסגרת תיק פלילי 56231-12-21, מדינת ישראל נ' אריה דרעי, הסתיים התיק בבית המשפט בהרשעה ובהסדר טיעון.

צילומים: הרשות השופטת, תנועת אומ"ץ, ארכיון מגפון

דרעי, שכבר נידון בעבר ל-3 שנות מאסר בגין קבלת שוחד, הודה כי ביצע עבירות מס. הוא הודיע כי יתפטר מחברותו בכנסת ויעזוב את הזירה הציבורית, ולנוכח התחייבותו זו קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון ונמנע מלהטיל עליו עונש שכרוך בקלון.
התנועה הזכירה  לשופט עמית כי חלפו 9 חודשים בלבד – ואריה דרעי מתנער מההתחייבות שלו. על-פי כל ההערכות הוא צפוי לכהן כשר בכיר בממשלת נתניהו הבאה, ואולי אף למלא את תפקיד שר האוצר.  יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר הוועדה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא, בחרו לצטט בפנייתם לשופט עמית קטע מגזר הדין שניתן בעניינו של דרעי: "כל החושש מן הנאשם ומפגיעתו בקופה הציבורית ויטען כי קיימת בו מסוכנות – יוכל למצוא מנוח לחשש זה ולומר בוודאות כי הנאשם לא ייגע עוד בצרכי ציבור הכורכים בתוכם עיסוק כלכלי. וזאת בשל התרחקותו מהזירה הציבורית". כמו כן ציין פליצ'ה פלד כי "אין ספק שלו היה דרעי ממשיך בעיסוקיו הציבוריים, היה על בית המשפט לגזור עליו קלון, שכן העבירה שבה הורשע – אין חולק כי היא נושאת עמה קלון". מאחר שגם ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית נתונה הסמכות לקבוע אם חל קלון על נבחר ציבור, מצפים בתנועת אומ"ץ כי השופט עמית יביע את דעתו בנושא. כזכור גם כי לפני כ-13 שנה ב-17 במרץ 1999 הרשיע בית המשפט המחוזי את אריה דרעי במרבית אישומי פרשת "התיק האישי", ב-3 עבירות: מרמה והפרת אמונים, וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. דרעי זוכה מעבירת שוחד אחת ומרישום כוזב במסמכי תאגיד. על דרעי נגזרו 4 שנות מאסר וקנס של רבע מילון ₪. פסק הדין במשפט השתרע על פני 917 עמודים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן