Skip to content

חברון – תעוזת המתנחלים מרקיעה שחקים וכך גם פגיעתם בפלסטינים

דובר אבו מאזן: "ממשלת נתניהו, שתכלול את איתמר בן גביר שהוביל אמש את התקפות המתנחלים על תושבים בחברון, מבשרת את שיתרחש בשלב הקרוב תחת ממשלה ימנית ישראלית קיצונית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החיכוכים בין עשרות מתנחלים "מתפללים" יהודים אשר תקפו אתמול (שבת) פלסטינים תושבי חברון  – תל רומידה הובילה לביטול כניסה מתואמת של המתנחלים לקבר עתניאל בן קנז, כאשר במהלך הכניסה החלו המתנחלים להתפרע ולהשליך חפצים חדים ואבנים על הפלסטינים ועל חנויותיהם. כתוצאה מכך החלו זריקות אבנים הדדיות. כוחות הביטחון שאבטחו את המקום פעלו להפרדה בין שני הצדדים, והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך האירוע תקף אזרח יהודי חיילת צה"ל בעזרת מקל, וכתוצאה מכך היא נזקקה לטיפול רפואי. לאחר מכן החיילת התלוננה במשטרה. בנוסף, נפצעו שני פלסטינים כתוצאה מיידוי האבנים. דובר צה"ל מסר אתמול כי  צה"ל כי הכוחות עצרו כמה אזרחים ישראלים שהתפרעו ותקפו באלימות את הכוחות. העצורים הועברו להמשך טיפול משטרתי. בהמשך לכך אמר יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה העתידי, חבר כנסת בנימין נתניהו כי "הפלסטינים לא רוצים שלום, הם לא רוצים מדינה לצד ישראל, הם רוצים מדינה במקום ישראל"

יהודי תוקף באבנים פלסטינים (צילום מהשתות החברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)


המהומות בחברון בשבת (מתוך הטוויטר של UNCLE באני באסל)

דובר אבו מאזן: דברי נתניהו חושפים את כוונותיה של ישראל לחמוק מכל הליך מדיני

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, תקף היום (ראשון) את דברי רה"מ המיועד בנימין נתניהו. דוברו של אבו מאזן כינה את דברי נתניהו "ניסיון גלוי להוליך שולל את דעת הדעת העולמית ולהטעותה". לטענתו, דברי נתניהו "חושפים את כוונותיו האמתיות החותרות של ישראל לחמוק מכל תהליך מדיני שיוביל לסיום הכיבוש ולהקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית בהתאם להחלטות הלגיטימיות הבינלאומית". עוד אמר אבו רודיינה: "ממשלת נתניהו, שתכלול את איתמר בן גביר שהוביל אמש את התקפות המתנחלים על תושבים בחברון, מבשרת את שיתרחש בשלב הקרוב תחת ממשלה ימנית ישראלית קיצונית".
לשאלת מגפון כיצד מתמודד צה"ל שהוא הריבון בשטחים הכבושים עם התגברות תופעת התקפות המתנחלים את הפלסטינים נמסר מצה"ל כי צה"ל וגופי הביטחון שומרים על ביטחונם של כל התושבים באזור יהודה והשומרון. האחריות לטיפול בהפרות חוק של ישראלים באזור יהודה ושומרון היא של משטרת ישראל.  בהתאם, על חיילי צה״ל לעצור אירועי אלימות של ישראלים באיו"ש עד להגעת כוח משטרת ישראל למקום האירוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן