Skip to content

ב-מ-וו iX1 בגרסה חשמלית

דלק מוטורס מודיעה על מכירה מוקדמת לב-מ-וו iX1, ב-מ-וו iX1 הוא רכב פנאי-שטח קומפקטי יוקרתי ולראשונה מוצע עם הנעה חשמלית מלאה עם טווח נסיעה של 429 ק"מ. הדגם ישווק בשתי רמות אבזור שונות במחיר החל מ-329 אלף שח תחילת השיווק תתבצע באמצעות אתר אונליין ייעודי בלבד.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ה–iX1 הוא רכב פנאי-שטח  החשמלי הראשון של BMW בסגמנט הפרמיום הקומפקטי. דגם זה מציג תכנון מודרני הכולל שני מנועים חשמליים עוצמתיים, אחד הממוקם על הסרן הקדמי ואחד על הסרן האחורי, המפיקים יחד הספק שיא של 313 כ"ס במצב Boost ומומנט של 50.37 קג"מ.

ב-מ-וו iX1 בגרסה חשמלית (צילום באדיבות היצרן)
ב-מ-וו iX1 בגרסה חשמלית (צילום באדיבות היצרן)

תכנון זה יוצר מערכת הנעה כפולה xDrive – חשמלית. ה-iX1 xDrive30 הוא בין הקרוסאוברים הזריזים בקטגוריה עם האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות ומהירות סופית של 180 קמ"ש. כל מכלולי הדגם מבוססים על טכנולוגיית ההנעה החשמלית (BMW eDrive) בדורה החמישי והמתקדם ביותר עד כה, המספקת צריכת אנרגיה נמוכה. מערך טכנולוגי מתקדם זה מבוסס, בין היתר – על תוכנת טעינה חדשה, המאפשרת טעינה ביתית מסוג AC בקצב של עד 22 קוט"ש (אופציה בתוספת תשלום) או בטעינה ציבורית-מהירה מסוג DC בקצב של עד 130 קוט"ש המאפשר טעינת הרכב עד 80% בפחות מחצי שעה. לטובת תכנון אידיאלי של תא הנוסעים ומרכז כובד נמוך במיוחד התורם ליכולות הדינאמיות, הסוללה ממוקמת ברצפת הרכב ובגבולות בסיס הגלגלים. קיבולת הסוללה (נטו) עומד על 64.7 קוט"ש וטווח הנסיעה המקסימלי הוא 429 ק"מ.

בסיס הגלגלים גדל ל- 2.692 מ' (+2.2 ס"מ), כך גם הרוחב ל-1,845 (+2.4 ס"מ) אך הרכב עדיין שומר על אורך כללי קומפקטי של 4.5 מ' (+5.3 ס"מ). נפח תא המטען מרשים, וגם בגרסתו החשמלית, נושק ל-500 ליטר (490 ליטר).

תכנון מודרני של סביבת הנהג והנוסעים (צילום באדיבות היצרן)
תכנון מודרני של סביבת הנהג והנוסעים (צילום באדיבות היצרן)

תא הנוסעים מציג תכנון מודרני בהתאם למערך הטכנולוגי החדש BMW Live Cockpit Plus אשר כולל צג קמור אחד (Curved Display) שמורכב ממסך מגע מרכזי בגודל "10.7 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25. השליטה במערך הקישוריות נעשית באמצעות ממשק ההפעלה החדשני: (System 8-OS8) Bmw Operatuon. מערך זה כולל בין היתר משטח טעינה אלחוטי וממשק Apple CarPlay.

מושבי "Sport" קדמיים בעיצוב חדש וייחודי לדגם, וריפודי Sensatec במגוון צבעים לבחירה מעניקים נוחות ישיבה יוצאת דופן בסגמנט. תא נוסעים מעוצב בקפידה ועשיר בחומרי גלם איכותיים.

המחיר החל מ-329 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)
המחיר החל מ-329 אלף שח (צילום באדיבות היצרן)

שתי רמות הגימור יציעו כסטנדרט את מערך הבטיחות החדש והמתקדם: Driving Assistant Plus. מערך זה כולל מגוון מערכות בטיחות חדשות שמופיעות לראשונה בסגמנט זה של המותג, כמו למשל מערכת התראת התנגשות וסיוע בבלימה אל מול תנועה חוצה בזמן פניה שמאלה בצמתים, מערכת התראה בפני רכב בשטח מת עם מערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד, מערכת סיוע בביצוע תמרוני התחמקות ועוד. בנוסף רשימת האבזור הסטנדרטית כוללת גם את חבילת מערכות סיוע לנהג Parking Assistant שכוללת חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור, בלימה אוטו' בנסיעה לאחור עד 5 קמ"ש וגם את מערכת ה-Reversing assist הייחודית, היודעת לשחזר אוטומטית את 50 המטרים האחרונים של תוואי הנסיעה ומסייעת בנסיעה לאחור בתמרוני חניה עירוניים מסובכים. בנוסף וכסטנדרט, ה-iX1 מצויד במערכת MY MODES החדשה להתאמת תפקוד מערכות הרכב בהתאם ל-"מצב הרוח" או לסגנון הנהיגה הנבחר. בנוסף קיימת מערכת Performance control שנועדה לשפר את אחיזת הגלגלים הקדמיים בשעת פניה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן