Skip to content

פינוי בינוי, השחקן הראשי של ההתחדשות העירונית

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מי שראה פעם תמונות מקום המדינה, ראה שגם באזורים הצפופים כיום כמו תל אביב, רמת גן, פתח תקווה וכדומה, היה פעם חול, פרדסים והמון מקום לבניה. כיום, כשאנו כבר מדינה סדורה, כבר לא נשארו המון שטחים לבניה, עם זאת, יש המון בניינים ישנים שמצבם רעוע והם גם לא מציעים מספיק יחידות דיור עבור אנשים צעירים יותר. הדרך לחדשנות בנושא הזה היא בעזרת התחדשות עירונית שניתן לבצע בכל מיני דרכים, בניהם פנוי בינוי.

העיר הצפופה ביותר במדינה

העיר הצפופה ביותר במדינה היא כמובן העיר תל אביב. בעיר הזו כבר אין שטחים לבניה והדרך היחידה להתחדשות עירונית היא שיקום של בניינים ישנים קיימים. כולם שמעו על פרויקטי תמ"א 38 שבהם לוקחים בניין, הורסים מהייסוד ובונים מחדש, אך השחקן הראשי בהתחדשות עירונית כיום בתל אביב הוא כמובן פינוי בינוי בתל אביב .

צילום: FREEPIK

מהו פינוי בינוי?

פינוי בינוי הוא פרויקט התחדשות עירונית שבו יזם מזהה קומפלקס בניינים ישנים אשר מצריך שיקום והוא יוצר תכנית הריסה ובנייה מחדש של כל המתחם עם יותר יחידות דיור ופיתוח יותר טוב ומודרני של סביבת הבניינים. כך העיר תל אביב מרוויחה יותר יחידות דיור שניתן לגור בהן, בניין חדש שיוכל להישאר עומד לעוד הרבה שנים אחר, סטנדרט בנייה גבוה הכולל ממ"ד בכל דירה ועמידה בתקני בנייה מחמירים וגם פיתוח סביבתי של האזור. לעירייה יש המון אינטרסים כמו שליזם יש אינטרס להרוויח מפרויקט כזה גדול.

כמה זמן לוקח פרויקט פינוי בינוי?

ההריסה והבנייה לוקחים בין שנתיים לארבע שנים, אך מה שעשוי לקחת יותר זמן אלו האישורים והבירוקרטיות והחתימות של הדיירים. כדי שפרויקט כזה יצא לפועל, על היזם להשיג לפחות 66 אחוזים של חתימות מהדיירים. מרגע סיום החתימות, על היזם להגיש תכניות שאותם יאשרו מהנדסי העיר. בגלל שמדובר בקומפלקס מגורים גדול, על מהנדסי העירייה לבדוק בקפידה את כל התכניות ורק לאחר שהכל נראה תקין, לאשר. יש פרויקטים שהאישורים ירוצו במהירות ויש כאלו שהם ירוצו יותר לאט ולפעמים גם שנים קדימה.

לסיכום, פינוי בינוי הוא כיום השחקן הראשי של ההתחדשות העירונית. פרויקטים שלל תמ"א 38 קיימים, אך בגלל שמדובר בבניין אחד, זה פחות משתלם מקומפלקס שלם הכולל גם פיתוח. בסוף, השאיפה של העירייה היא לאשר כמה שיותר התחדשות ופחות שינויים נקודתיים. להיבט הסביבתי יש משמעות מאוד גדולה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן