Skip to content

הברון מינכהאוזן והגרף בובי

בין נתניהו והברון מינכהאוזן יש דימיון. לא מכירים את הברון מינכהאוזן? קבלו הסבר בסוף המאמר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשהשר הצדיק בצלאל סמוטריץ׳ העניק דרגת "שקרן בן שקרן" לחברו הצדיק בנימין נתניהו, זה היה נמוך להחריד ומשפיל בלי גבול.

תראו לי מישהו שמוכן להשלים עם העובדה שאיש לא מאמין לו. אלא שנתניהו שידוע בשאפתנותו הבלתי מרוסנת בלי גבולות ומעצורים, ניצח את סמוטריץ׳ (מעניק הדרגה) בשתי מערכות: מט של מקצוענים…
פעם אחת כשחזר והוכיח שלמרות דרגת ה"שקרן בן שקרן" ישנם רבים שעדין מאמינים לו, ופעם שנייה – שהוא שואף וגם ישיג דרגה נמוכה ומשפילה יותר מזו שסמוטריץ׳ היה מוכן להעניק לו.

ואכן יש עוד לאן לרדת! נתניהו הוכיח שהוא יודע לשקר גם כשהוא יודע היטב שהשקר שלו חסר שחר, רחוק מהמציאות ואין לו ידיים ורגליים. למרות שהוא, נתניהו יודע ומכיר את הנתונים ואת המצב הוא יבטיח הבטחות שווא ויש עדין כאלה שיקנו את ההבטחות שלו – יאמינו לו, במספרים ענקיים. במילים פשוטות אם סמוטריץ נותן לו רק דרגה של "שקרן בן שקרן", אז הוא נתניהו יוכיח לו שהוא ראוי לדרגת אלוף. אלוף ההונאה.

איור (הברון מינכהאוזן מהרשת לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים – צילום נתניהו -אוהד צויגנברג. עריכה סאטירית – מגפון ניוז)

אין ספק שאת מצב הכלכלה בישראל נתניהו מכיר גם מכיר. שהרי לאורך שנים הוא התגאה ורומם עצמו תחת כל עץ רענן ביכולות שלו לכהן כשר אוצר שכמוהו לא היה ולא יהיה כאן לעולם. מודע למצב הכלכלי, ליוקר המחיה המאמיר ולמגבלות הכלכלה במקומותינו וגם לתיאבון חסר הגבולות של שותפיו החרדים והמתנחלים, הוא הבטיח לאלה שמאמינים לו את האבסורד בהתגלמותו: הוא יקפיא את מחירי החשמל, הדלק, המשכנתאות והארנונה ואנחנו (לא כולנו…) נמחא לו כפיים ונכניס לקלפי עוד ועוד פתקים עליהם רשום "מחל".

לחשדנים שבינינו צריך להגיד: זה לא בא אצלו מאזור חוסר האחריות. זה בא מאותו מקום שהעקרב אמר לצפרדע "זה הטבע שלי" אחרי שהכיש אותה כשהעבירה אותו את הנהר בשחייה בסגנון פרפר.

אישית אני חייב תודה לנתניהו כי בזכותו נזכרתי בתמונות ילדות… נזכרתי בסיפורי הברון מינכהאוזן והגרף בובי ואמירת הזלזול ההיא – "הוא ממש גילה את אמריקה". גם נזכרתי בסבתא של יריב חברי, שכשרצתה להמחיש את היכולת המופלאה לשקר של אחד מהחבר'ה היא אמרה במבטא הונגרי כבד: "הוא משקר גם כשהוא שואל".

*מהוויקיפדיה:
הברון מינכהאוזן הוא דמות ספרותית שיצר הסופר הגרמני רודולף אריך רספה. סיפורי הברון כפי שהופיעו בספרו של רספה כללו אירועים בלתי מציאותיים בעליל כגון רכיבה על כדור תותח, מסע אל הירח, היחלצות מביצה בעזרת משיכת שיערו שלו, סוסו שנחצה בעוד הוא ממשיך לרכוב על חלקו הקדמי, מנגינות שקפאו בחצוצרה ונשמעו רק כאשר הפשירו לאחר מכן, טיול לירח על שתיל אפונה, אייל שמצמיח עץ דובדבנים מקרניו ועוד.

1 Comment

  1. גד
    3 בינואר 2023 @ 9:41

    אחת ה-" שלכם!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן