Skip to content

MOMO: ליין תערוכות אמנות עכשווית ייחודי יושק בינואר בתוך מוזיאון מורשת החשמונאים

"כד ועכשיו", תערוכה קבוצתית של אמנות ישראלית, הראשונה בליין החדש, תוצג בחלל המוזיאון בו מוצבים המוצגים, באולמות ובין המוצגים. התערוכה תיפתח ב-11.1.23 במוזיאון במודיעין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מודיעין התחדשה במיתוג חדש על מפת הארכיאולוגיה והאמנות בישראל. המוזיאון למורשת החשמונאים הממוקם בעיר, מציג את סיפורה של העיר, מאז ימי משפחת החשמונאים, דרך התקופות השונות ועד לימי הקמת העיר המודרנית. המוזיאון, שנבנה ביוזמת עיריית מודיעין, בשיתוף רשות העתיקות ובסיוע של משרד ירושלים ומורשת, שוכן בשדרת העסקים והבילוי במרכז העיר. כעת מתחדש המוזיאון גם עם תערוכות מתחלפות לאמנות עכשווית אשר מייצרות שיח עם עולם הארכיאולוגיה. התערוכה הראשונה תיפתח ביום רביעי 11.1.23 ותוצג בכל חללי המוזיאון.

MOMO, ליין תערוכות אמנות עכשווית ייחודי שיושק בינואר, יספק עניין ותוכן נוספים לתערוכות והמיצגים הקבועים. התערוכות יתחלפו אחת לחצי שנה וישלבו את העבר יחד עם ההווה והעתיד עם מדעי הארכאולוגיה וההיסטוריה על היבטיהם השונים, במטרה לעורר שיח בין-תקופתי לצד שיח בין-דורי בתוך האמנות הישראלית עצמה.

"כד ועכשיו", תערוכה קבוצתית של אמנות ישראלית, תוצג בחלל המוזיאון בו מוצבים המוצגים, באולמות ובין המוצגים. כלי החרס הם הממצא הנפוץ ביותר בחפירה הארכיאולוגית. שברי וכדי חרס הם השרידים הממשיים שהותיר אחריו האדם, בניגוד לשרידים הרוחניים (כמו שירה, פילוסופיה ועוד). בכדי להשיג את הממצאים הארכיאולוגיים על החוקרים לצאת לשטח ולחפור באדמה, לצלול בים ולעיתים הם פשוט גלויים לעין. באמנות היוונית והרומית היו לכד משמעויות מגוונות הן כחפץ והן כדימוי. הציור על גבי הכדים היווניים היה במשך מאות שנים, ביטוי אמנותי מובהק. כדים שימשו מקור להשראה בעבודותיהם של אמני בצלאל ובציוריהם של ציירים דוגמת אבל פאן או נחום גוטמן, גוסטב דורה ואחרים.

התערוכה החדשה מבקשת לבחון את הכד כביטוי חזותי, כטקסט המעביר אינפורמציה על מחקר המלמד על רבדיה השונים של התרבות. העבודות של האמנים בתערוכה בוחנות את ההיבטים השונים, ביחס לתפקידו של הכד בתרבות הצרכנית כיום ומעלות סוגיות אנתרופולוגיות שונות שעולות אלינו שברים שברים מתוך העפר וממרחק של אלפי שנים אחורה – ובאות לבחון את עצמנו כיום, כדי להכריע כיצד והאם יכולה תרבות להמשיך לשמר את עצמה או 'להעלות חרס'.

רות פתיר, צילום: באדיבות האמנית
ליהי תורג'מן. צילום: באדיבות האמנית
איילה נצר. צילום: באדיבות האמנית

אוצרות: ניצה פרי, מירב שי

כתובת: דם המכבים 24 מודיעין. פרטים ושעות פתיחה באתר המוזיאון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן