Skip to content

המשטרה צופה הפרות סדר בהפגנת המחאה ומזהירה משימוש בסמלים נאציים

הדגלים השחורים: מדובר בתגובה שקרית וקראו לציבור להגיע ולהפגין. קריים מיניסטר: "מדובר בניסיון שקוף מלהניע את הציבור להגיע להפגנה. יו"ר תנועת איכות השלטון: "עם כל הכבוד לשר בן גביר, לא הוא יקבע אם מותר או אסור למחות. אם הוא חושב שכאן זה צפון קוריאה, הוא יגלה מהר מאוד שהוא טעה ובגדול"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשטרה צופה הפרות סדר בהפגנת הענק שמתוכננת למוצאי שבת הקרובה בתל אביב. בישיבת הערכת מצב שהתקיימה היום (חמישי), במטה מחוז דרום בבאר שבע בה השתתפו מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, ראשת שירות בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי, מפקד שירותי הכבאות רב טפסר אייל כספי, מפקד מחוז דרום ניצב סיגל בר צבי ובכירים נוספים ובהם גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, העריכו במשטרה כי בשתי הפגנות מחאה בתל אביב ובירושלים עלול להיווצר מצב של הפרות סדר. מהמשטרה נמסר כי כי היא פועלת לאפשר את קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי ולא תאפשר שימוש בסמלים נאציים וכי משטרת ישראל תפעל נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין של המחאות כחוק. בארגון "הדגלים השחורים", ממובילי המחאה נמסר בתגובה כי "אנו קוראים לציבור הרחב להגיע ולהפגין נגד ההפיכה המשטרית ולהתעלם לחלוטין משקרי המשטרה, נזכיר למפכ"ל ולדובר המשטרה כי הם עובדים תחת החוק ולמען הציבור והם אינם משרתיו של בן גביר". גם בארגון "קריים מיניסטר" הוסיפו כי "הודעת המשטרה היא הסתה שקרית ומסוכנת נגד מי שבמשך שנים מוחים כחוק. זהו ניסיון שקוף להחליש את המחאה ולהרתיע את הציבור מלהגיע. נראה שבמשטרה הרימו דגל לבן והפכו להיות משטרה פוליטית של בן גביר".

הערכת המצב במחוז דרום (צילום: דוברות המשטרה)
צילום: דן בר דב

מתנועת קריים מיניסטר נמסר כי ״הודעת המשטרה היא הסתה שקרית ומסוכנת נגד מי שבמשך שנים מוחים כחוק. זהו ניסיון שקוף להחליש את המחאה ולהרתיע את הציבור מלהגיע. נראה שבמשטרו הרימו דגל לבן והפכו להיות משטרה פוליטית של בן גביר. התשובה שלנו לשקרים ולהסתה – עשרות אלפי מפגינים בכיכר הבימה שאומרים בקול גדול לנאשם, לבן גביר ולחבריהם בממשלה העבריינית –  לא להפיכה המשטרית".
יו"ר  התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא הגיב גם הוא להודעת המשטרה ואמר: "מצופה מהמפכ"ל לעמוד מאחורי הדברים שסוכמו בפגישה ולשמור על ביטחונם של עשרות אלפי המפגינות והמפגינים שצפויים להגיע למחאה במוצ"ש בכיכר הבימה. עם כל הכבוד לשר בן גביר, לא הוא יקבע אם מותר או אסור למחות. אם הוא חושב שכאן זה צפון קוריאה, הוא יגלה מהר מאוד שהוא טעה ובגדול".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן